پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۱۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
در ۶ ماهه نخست امسال
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون از دستگیری ۲۲ نفر حفار غیرمجاز در شهرستان کازرون در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش كازرون نما، محمدرضا معینی از دستگیری 22 نفر حفار غیرمجاز در شهرستان کازرون در 6 ماهه نخست سال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد  افراد در عملیات‌های مختلف در حین انجام حفاری غیرمجاز در آثار و محوطه‌های تاریخی شهرستان کازرون با تلاش‌های فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، فرماندهی نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های قضایی و همکاری پرسنل اداره میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی بیشاپور کازرون دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی همچنین پیگیری 11 پرونده حقوقی در زمینه تعدی به عرصه و حرایم آثار تاریخی، فرهنگی شهرستان را از دیگر اقدامات در 6 ماه  نخست امسال دانست.

معینی افزود: در کشور ما که گنجینه‌های تاریخی با ارزشی را در خود جای داده است لزوم حفاظت از آثار و محوطه‌های تاریخی و جذب و آموزش نیروهای حفاظتی از پیش از انقلاب  اسلامی تاکنون در میان مسئولان حفاظت از میراث فرهنگی و تدوین‌کنندگان قانون همواره مطرح بوده که در این زمینه می‌توان به قانون برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و مواد 560 -565  قانون مجازات اسلامی اشاره کرد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون  گفت: حفظ میراث یک سرزمین، مقوله‌ای همگانی در تمامی تمدن‌های بشری است و هیچ جامعه‌ای نیست که بدون پشتوانه هویت فرهنگی بتواند در مسیر توسعه گام بردارد.

نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
يك ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
3
خواهشمند است يك كمي هم به فكر شهر تاريخي بيشاپور باشيد كه شده گاوداري اهالي روستاي اسلام آباد به خاطر اينكه اكثر كاركنان شهر تاريخي بيشاپور از روستاي اسلام اباد هستند و به اين امر بي توجه هستند با تشكر
همسایه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
0
0
ی شک اقای ... راه حفاظتی راگم کرده یکی لطف کنددستش رابکیرد واثارهای درحال فرسایش ازقبیل حمام ملابابا شیخ امین الدین وامامزاده ها وخانهای تاریخی این مرزبوم رانشانش دهید وازآنطرف ایشان تخصصی در این مجموعه تاریخی شهرستان ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳