پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
به مناسبت عيد سعيد غديرخم
اولين جلسه ستاد غدير شهرستان كازرون در روز چهارشنبه مورخ 2/7/93 راس ساعت 10 صبح در محل دفتر امام جمعه محترم كازرون با حضور جمعي از مسئولين ادارات شهرستان برگزار گرديد .

به گزارش دريافتي كازرون نما، در ابتداي اين مراسم پس از تلاوت آياتي چند از كلام اله مجيد ، مرحمتي مشاور فرهنگي امام جمعه شهرستان  طي سخناني ضمن بيان اهميت رويداد تاريخي غدير خم و بزرگداشت اين واقعه مهم و تاريخي از  اعضاء شركت كننده در جلسه خواستند تا با برنامه‌ريزي دقيق و مدون نسبت به هر چه باشكوه‌تر برگزار كردن عيد سعيد غدير اقدام نمايند. ايشان در ادامه  بيان داشتند با توجه به اينكه ستاد غدير شهرستان اقدام به تهيه گزارش و بولتن از فعاليت هاي ادارات  شهرستان به صورت مصور خواهد نمود، كليه ادارات   بايد فعاليت‌هاي صورت‌پذيرفته درخصوص برنامه هاي جشن غدير را  با محتواي عكس و توضيحات در قالب يك حلقه سي‌دي حداكثر تاتاريخ 24 مهرماه  به امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون تحويل دهند در ادامه پس از بحث و تبادل نظر موارد ذيل به تصويب رسيد :

1 - مقررگردید فرمانداری محترم شهرستان با  ابلاغ به كليه ادارات شهرستان  بویژه بانک ها نسبت به آذین بندی سر درب ادارات و بانک ها اقدام مقتضی آورند

2 - مقرر گردید توسط فرمانداری محترم به دستگاههای زیر مجموعه در کل شهرستان ابلاغ نمایند تا حداقل به مدت یک هفته قبل از فرا رسیدن عید سعید غدیر خم سربرگ نامه هاي اداری خود را مزین به احادیث بزرگان دین در مورد واقعه غدير  نمايند.

3 - مقرر گردید فرمانداری محترم به فرماندهان  محترم نظامی و انتظامی به جهت اینکه عمده مکان های نظامي  مشرف به خیابان های اصلی شهر می باشد دستور دهند تا نسبت به آذین بندی  و چراغانی کردن محوطه بیرونی آنها  اقدام نمایند .

شهرداری و شورا های اسلامی شهر:

1 - مقرر گرديد  شهرداری محترم  كازرون با توجه به جایگاه عید سعید غدیر خم در میان اعیاد، نسبت به چراغانی کردن تمامی خیابان ها و میادین شهر به صورت چشمگیراقدام نماید .

2 - همچنین نسبت به نور افشانی نمودن شهر در یک يا  دو شب خاصه در شب عید ولایت اقدام نمایند.

3 - مقرر شد شهرداری در دو یا سه مکان شهر نسبت به توزیع شیرینی و شربت اقدام نماید  .

سپاه مقاومت:

1 - نماینده سپاه مقاومت در جلسه عنوان نمود که قصد دارند همچون دو سال گذشته نسبت به باز سازی فضاي غدیرخم  اقدام نمایند که مقرر شد در این رابطه ادارات و سایر دستگاه ها همكاري  لازم را با ناحيه مقاومت  سپاه شهرستان  داشته باشند .

2- مقرر شد از طریق مجمع  امور صنفی (اتاق اصناف)  نسبت به تهیه شکر وعرقیات اقدام و در اختیار ناحيه مقاومت سپاه قرار دهند، در خصوص توزیع آن هما هنگي و اقدام لازم از طریق سپاه به عمل آيد .

3 - برنامه های ويژه جشن سرور غدير در مساجد شهرستان  با همکاری سپاه واداره اوقاف برگزار خواهد شد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي :

1 - برگزاری جشنواره سهند عشق به مدت چهار روز

2 - برگزاری جشن چتر مهربانی ،  اجرای جنگ هنری شاد به مدت 10 شب  و برگزاری نمایشگاه  نقاشي از جمله برنامه های این اداره می باشد

آموزش و پرورش:

1 - برگزاری جشن عید ولایت در همه مدارس،  آذین بندی سر درب اداره آموزش و پرورش  و مدارس،  اجرای چندین سخنرانی با محتوای غدیر و ولایت در مدارس و پخش شیرینی و شربت از جمله برنامه های این اداره می باشد .

اداره تبليغت  اسلامی:

1 - اجرای مسابقه بزرگ غدیر

2 - آمادگي هماهنگی  با اداره آموزش و پرورش در اعزام سخنران به مدارس و مساجد و  راه اندازی سایت پاسخ به شبهات از جمله برنامه های این اداره می باشد  .

از سوي نماينده دانشگاه آزاد اسلامي عنوان شد كه

1 - در محل دانشگاه آزاد اسلامی  نيز کرسی های آزاد اندیشی بین دانشجویان و مسئولين دانشگاه و آذین‌بندی و چراغانی کردن سردرب دانشگاه ها انجام خواهد شد.

در خاتمه مقرر شد طبق سنوات گذشته از امام جمعه محترم تقاضا شود نسبت به اعزام یک سخنران مبرز جهت استفاده عموم مردم دراعياد قربان تا غدير پیش بینی شود  و ادارات موظف شوند که جهت  تهیه بولتن غدیر، برنامه‌های اجرا شده خود را  به صورت مکتوب و مصور  به امور هنری اداره فر هنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند. تا نسبت به ارسال و انعكاس گزارش فعاليت هاي شهرستان به دبيرخانه استان اقدامات لازم صورت پذيرد.

 
 
 
 
نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹