پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
حضرت آیت الله ایمانی با بیان اینکه اسفند سال 1357 مقابل سرقت آثار باستانی شاپور ایستادگی کردم ، تصریح کردند: امروز هم از آثار باستانی دفاع می کنم. میراث فرهنگی و حفظ آن یک ضرورت است و همه ما در قبال آن مسئولیم اما نه این خانه های آلوده و گلی و خراب که جایگاه اشرار و معتادین شده است.

حضرت آیت الله ایمانی با اشاره به فعالیت چند ماهه حضرت آیت الله سید علی اصغردستغیب به عنوان تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) از زحمات ایشان تشکر کردند و با اشاره به مسایل و حواشی اخیر در رابطه با توسعه حرمهای مطهر احمدی و محمدی(ع) فرمودند: طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) با حضور مسولین میراث فرهنگی وقت تصویب شده و در مرحله اول این طرح شورای عالی شهرسازی مصوب کرده است که حرم های مطهر 57 هکتار توسعه داده شود و طبعا در طرح توسعه دوم و سوم این فضاگسترش خواهدیافت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حاشیه های منتشر شده در خصوص تخریب منزلی میراثی در نزدیکی حرم های مطهر، فرمودند: آثار فرهنگی برای ما محترم است و حفظ آن لازم اما جو سازی و بازیهای سیاسی ممنوع است.

امام جمعه شیراز اضافه کردند: کوچه های یک متری با خانه های گلی که مامن و ماوای معتادین و اشرار شده است و تحمل حتی یک زلزله 5 ریشتری را ندارد می تواند برای امنیت شهر و جامعه فاجعه ساز باشد.

حضرت آیت الله ایمانی با بیان اینکه اسفند سال 1357 مقابل سرقت آثار باستانی شاپور ایستادگی کردم ، تصریح کردند: امروز هم از آثار باستانی دفاع می کنم. میراث فرهنگی و حفظ آن یک ضرورت است و همه ما در قبال آن مسئولیم اما نه این خانه های آلوده و گلی و خراب که جایگاه اشرار و معتادین شده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اثر فاخر فرهنگی باید حفظ شود اما مردم هم باید در رفاه باشند، پیشنهاد دادند: اگر میراث فرهنگی می خواهد بافت قدیم شیراز را حفظ کند می تواند چند هکتار از این بافت فرسوده را احیا و بازساز نماید و آن را در معرض دید گردشگران و بازدید کنندگان قرار دهد.

حضرت آیت الله ایمانی افزودند: اینکه بگویند بافت فرسوده شیراز را باید حفظ کنیم بدین معنی نیست که به معتادین فضا دهیم و فسق و فجور را گسترش دهیم و جلوی توسعه حرم را بگیریم و راه های دسترسی مردم را محدود کنیم و کسانی که این معنی مد نظرشان است بدانند این یک خواب تعبیر ناشدنی است و اجازه نمی دهم این اتفاق شکل بگیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کردند: حرم مطهر در حال رشد و بالندگی است و هرکس بخواهد در این راه سنگ اندازی کند با سخن رهبری مقابله کرده است که فرمودند حرم های مطهر باید کانون توجه همگان باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
3
حضرت ایت اله ایمانی می فرماید که در واقه بخاطر معتادین باید بافت تاریخی نابود شود..واقعا متاسفم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳