پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

قاسمی شهروند کازرونی که 10 پرنده وحشی شامل تیهو را که در طبیعت مصدوم شده بودند پس از نگهداری آزاد و در دامان طبیعت رهاسازی کرد .

خداپرست رئیس حفاظت محیط زیست کازرون گفت : از این شهروند دوستدار محیط زیست در مراسم تجلیل از محیط بانان که امروز در کازرون برگزار شد تقدیر به عمل آمد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
0
1
احسنت آفرین به این انسان که احترام برای موجودات زنده قائل است
مرتضو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
1
ووووووی که یه صدسالیم میشه تا کازرون نما نظروی مردم بیزاره ! که زودباش جون بکن
لفوجیگل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
1
می سیلی میخوی کازرون نما؟!
(ترجمه: مگه سیلی دلت میخواد کازرون نما)
منو چهر یوسقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
0
سلام خدمت یاران زیست محیطی :
پرندگان شاخص اکوسیستم بیابانی فارس " بیابان شرق و جنوب استان. اکوسیستم بین سیرجان و نیریز منطقه حفلظت شده بهرام گور در کویری و بیابانی ک:
کبک و تیهو . تیهو در محیط صاف زندگی میکند .اندازه اش 1/5 برابر کوچکتر از کبک و رنگش با کبک فرق میکند رنگ کبک طوسی و تیهو کرم روشن یا خاکی است .دراج : در محیط مرطوب بیابانی و دشتی است در ممسنی زیاد است و اطراف کازرون « Black partridge نر و ماده اش فرق میکند ماده اش خاکستری واز خانواده ماکیان و از نوع مرغ خانگی است .
هوبره در محیط دشتی و با قرقره ، سه تا چهار گونه داریم در اندازه کبوتر با شکم سیاه در محیط کویری است . این پرنده سینه سیاه خود راذدر اب چشمه ها میزند و در پوش پر خود اب زیادی نگه میدارد و پرواز میکند و برای جوجه خود میبرد بچه های خود را فوق العاده دوست میدارد و با صدای ویژه پرواز میکند ، کوکر هم گفته میشود .
شاهین یا فالکن که عربها خیلی دوست دارند .نوعی از ان فراوان و انواعی کمیابند . به بال زن زیاد در هوا معروف است .دلیجه نام ترکی ان است . شاهینها گروهی و اجتمایی و روی سیم های برق و تیر چراغ گروه گروه هستند
کل کلاتی یا چکاوک کاکلی در کرمان هودی کلاه
ادامه دارد
منو چهر یوسقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
0
سلام ادامه پرنده"
کل کلاتی در منطقه سردسیر اطراف پاسارگاد - اباده و تپه ماهور ها و دشتی یافت میشود .2 تا پر دارد horned lark , انگلیسی ها shore larkمیگویند .این پرنده مخصوص بیابان است . بنام چکاوک شاخدارو به اشتباه طرقه میگویند .سهره ، فنج ، سهره های کویری بالهای صورتی و نرها ماسک مشکی چشم دارد
Desert fichسهره خاکی دی ماه گله میشوند روی سیم های برق کنار هم نشسته است بطول 2الی 3 کیلومتر .سهره ها دایم در حال خواندن هستند .
سهره منقار صورتی Trumpet Fich نام دارد .صدای غیژو میغ میکنند . سهره نوک طلایی Golden Fich با منقار کوتاه وتیز تر هستند یا صورتی هستند .

پرندگان زیستگاه تالابی فارس"در وسط زمستان در تالابهای زنده فارس انواع پرنده وجود دارد . دریاچه کافتر : Great cressted crapeوجود دارد بنام کشم بزرگ ] ابی و گیاه خوار و حلزون خوار است .تک همسری است .اواسط فروردین برای خواستگاری و تجدید میثاق به همسری ، از ته دریا یگ دسته گل رنگی می اوردو به همسر اینده خود هدیه و تقدیم میکند و نظر ماده را جلب مینماید و جوجه های خود را بر پشت حمل میکند
دشت ارزن : غاز پا خاکستری ، زمستان و تابستان شکل انها تفاوت دارد . اوج حیات وحش زمان جفت گیری است . یک مرغابی کوچکتر از غاز بنام انقوت و عروس مرغابی گویند (شکارچیان ) یا تنجه میگویند
قو : در ابهای شیرین و خیلی سرد زندگی میکند و در ایران نداریم .Duck
Crane درنا در استان فارس وجود دارد .در اطراف همه تالابها داریم و شکل پرواز هشتی هستند . اطراف کازرون و ممسنی در اطراف رودخانه و فیروز اباد بوتیمار در میان نی ها سر را قایم نگه میدارد و شکار میکند .جواصیل شب و دم غروب حرکت میکند
پرندگان هم ارایش محیط زیست و زیبایند ، دوستشان بداریم . شاد باشید . ادامه دارد
منو چهر یوسقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
0
سلام :

با پوزش در مطلب بالا کشیم را اشتباه چاپی و کشم نوشته شده . با پوزش مجدد تصحیح می گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸