پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
توسط گروه های جهادی بسیج دانشجویی؛
با اعزام گروه های جهادی شهیدان مصطفی دیانتی نسب و جاوید مرحمتی بسیج دانشجویی کازرون ‍به روستاهای دیکانک و امامزاده بخش کوهمره نودان دور دوم اردوهای جهادی در سال جاری به اجرا درآمد.

به گزارش دريافتي كازرون نما، در مراسم افتتاحیه این برنامه محمدهادی صحرابان گفت: اردوی جهادی بابی است که بر روی دانشجویان بسیجی باز شده که باید به عنوان یک فرصت استثنایی از آن برای خودسازی و جامعه سازی استفاده نمایند.
وی افزود:در طول دو هفته ای که در خدمت اهالی باصفای روستاهای دیکانک و امامزاده هستیم سعی خواهیم کرد مثمر ثمر در عرصه های فرهنگی،بهداشتی درمانی،آموزشی علمی،عمرانی و خدماتی باشیم.
مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون گفت:آموزش قرآن،معارف اسلامی و احکام،مشاوره های مذهبی و اجتماعی،نمایش فیلم و مستند،شب خاطره باشهدا به همراه دیدار با خانواده معظم شهیدان روستا،مسابقات و جشنواره فرهنگی،برنامه های ورزشی،رصد آسمان در شب با تلسکوپ،آموزش مسائل بهداشتی و درمانی ویژه بانوان و کودکان،پالایش سلامت اهالی روستا توسط تیم پزشکی و همچنین معاینه طیور و دام توسط تیم دامپزشکی ،مسائل بهداشت و تولید مواد غذایی ،آموزش هنرهای تجسمی و مشاغل خانگی،آموزش امداد و نجات،دیوارنویسی و... از دیگر برنامه های اردوی جهادی است.
وی با اشاره به هنر قالیبافی بانوان روستای دیکانک افزود: با توجه به صادرات فرش دستباف بانوان دیکانک متاسفانه خدمات ناچیزی جهت تشویق و حمایت از این بانوان انجام گرفته که انشاالله بایاری سازمان فنی حرفه ای جهت اعصای مدرک و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی با تحت پوشش درآوردن این هنرمندان ارزشمند به منظور استفاده از تسهیلات و امتیازات و بیمه تامین اجتماعی ، در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی حمایت قابل قبولی از این هنرمندان و افزایش تولید و صادرات فرش دستباف بعمل آید.
صحرابان افزود:یکی از اهداف ما در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و ترویج مشاغل خانگی است که انشاالله در این اردوی جهادی به آن بطور جدی خواهیم پرداخت.

نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴