پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
امام‌جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امروزه شکوفایی علمی و استخوان‌بندی قوی علم که یکی از امتیازات منحصربه‌فرد شیعیان نسبت به فرق و مذاهب دیگر بوده همگی مدیون دوران بابرکت امام جعفر صادق (ع) است.
به گزارش كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه امروز كازرون با گرامی‌داشت سالروز شهادت رئیس مذهب عالم تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) در سخنانی اظهار داشت: امروزه شکوفایی علمی و استخوان‌بندی قوی علم که یکی از امتیازات منحصربه‌فرد شیعیان نسبت به فرق و مذاهب دیگر بوده همگی مدیون دوران بابرکت امام جعفر صادق (ع) است.
وی گفت: آن امام همام با امکانات بسیار ساده و ابتدایی افزون بر 4 هزار شاگرد را در علوم مختلف به‌ویژه نشر معارف و طب و پزشکی تربیت کرد.
امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: فرق و مذاهب دیگر از جمله اهل سنت از برکات وجود علمی امام صادق (ع) برخوردار می‌شدند.
خرسند همچنین سالروز صنعت دفاعی کشور را گرامی داشت و افزود: صنعت دفاعی کشور جزو افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که به همت جوانان و رزمندگان در نیروهای مسلح به بهترین شکل نیاز کشور را تأمین می‌کند و حتی صادر نیز می‌شود.
وی، قدرت صنعت دفاعی کشور را یکی از عوامل بازدارندگی دشمن برشمرد و تصریح کرد: امروزه دشمنان از اینکه فقط در مرحله حرف و تهدید نمی‌تواند پا فراتر بگذارند فقط به خاطر این قدرت بوده و به‌خوبی می‌دانند که چنانچه دیوانگی کنند جواب دندان‌شکن و نابودکننده‌ای دریافت می‌کنند.
امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود اجرای طرح سلامت توسط دولت تدبیر و امید را بسیار مثبت و خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: برخی از پزشکان در بیمارستان این شهرستان نسبت به این طرح بی‌تفاوت هستند و به بهانه‌‌هایی بیمار را سرگردان و به مرکز این استان ارجاع می‌دهند.
خرسند از مسئولان علوم پزشکی این استان خواست که هرچه زودتر فکری برای این معضل بکنند تا بیماران این شهرستان مورد بی‌توجهی پزشکان قرار نگیرند.
وی به مسئله و رویداد گریبان‌گیر غزه، عراق و فلسطین که توسط دنیای استکبار صورت گرفته اشاره کرد و افزود: جنگ غزه برملا کننده خوی وحشی‌گری رژیم پلید صهیونیستی به تمام جهان و نشانگر این بود که این رژیم غاصب جز زبان زور زبان دیگری نمی‌فهمد.
خطیب نماز جمعه کازرون متذکر شد: جنگ غزه آشکار کرد که رژیم صهیونیستی چه بخواهد و چه نخواهد به مرگ نزدیک شده است.
خرسند بابیان اینکه مقاومت مردم غزه و فلسطین به‌حق شایسته تحسین است گفت: این مقاومت را از جمهوری اسلامی فراگرفته‌اند و به‌خوبی می‌دانند که برای ادامه حیات و دستیابی به پیروزی فقط مقاومت تنها راه است.
وی تشکیل دولت عراق و پیروزی پی‌درپی ارتش عراق علیه گروه تکفیری و تروریستی داعش را نویدبخش خواند و از مردم این کشور خواست اتحاد و وحدت خود را با محوریت مرجعیت عالی‌قدر حفظ کنند و نقشه تفرقه‌افکنان را بیش ‌از پیش ناکام گذارند.
امام‌جمعه کازرون آمریکا را بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر برشمرد و اذعان کرد: دولت آمریکا که ادعای حقوق بشر را دارد چرا حقوق سیاه‌پوستان کشورش را رعایت نمی‌کند و آنان را به شدیدترین صورت سرکوب می‌کند و جزو شهروند به‌حساب نمی‌آورد.
خرسند گفت: سیاه‌پوستان آمریکا از بیمه درمانی محروم هستند و در هر 36 ساعت یک سیاه‌پوست توسط پلیس سفیدپوستان کشته می‌شود.
وی در پایان حفظ آرامش در کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و از جریانات سیاسی و مسئولان خواست مراقب گفتار و رفتار خود باشند و آب به آسیاب فتنه‌گران و رسانه‌های مغرض دشمنان نریزند.
امام‌جمعه کازرون به استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و گفت: مسئله استیضاح در تمام دولت‌ها بوده و آن به مسئله جناحی بودن ربطی ندارد و نباید تمام مسائل کشور را تحت‌الشعاع یک استیضاح قرار دهیم.
خرسند ادامه داد: چرا این‌گونه باشد تا حرفی را بزنند که جمع‌کردن آن با مشکل روبه‌رو شود بنابراین مسئولان باید از این‌گونه ادبیات دوری کنند.
وی اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی به برکت تدبیر مقام معظم رهبری در آرامش و رفاه کامل قرار گرفته بنابراین مسئولان باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.
 
نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸