پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۵
با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون صورت گرفت
بررسی تحولات نوار غزه با حضور سرهنگ غلامرضا شرفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، در آموزش و پرورش صورت گرفت.

به گزارش دريافتي كازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، سرهنگ شرفی با اشاره به موقعیت جغرافیایی نوار غزه و جریان های آزادی­خواه حاضر در فلسطین به بررسی شکل گیری، خط مشیء سیاسی و رویکرد نظامی برخی از آنها پرداخت و اظهار داشت: بعد از انتفاضه اول یا قیام سنگ و در سال 1987 میلادی و با رویکرد فکری برگرفته از جنبش اخوان المسلمین مصر گروه های مقاومت در فلسطین شکل گرفت .

وی افزود: حماس که یکی از جریانهای مهم مقاومت در فلسطین است، در سالهای بعد مقاوم تر و قدرتمندانه تر در عرصه نبرد حاضر شدند و گروه­های چریکی و مسلحانه نظیر عزالدین قصام را تشکیل داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اضافه کرد: دلیل موفقیت و محبوبیت حماس در سالهای اخیر را در چند موضوع باید بررسی کرد؛ اول نگاه مبارزاتی این گروه که خواست اکثریت جوانان فلسطینی است؛ دوم اقبال مردمی نسبت به مقاومت در برابر جنایات اسرائیل و سوم اعتقاد به سازش در جریان مقابل یعنی فتح.

وی در ادامه گفت: هدف اسرائیل از بین بردن روح مقاومت در مردم فلسطین بوده و هست ولی با فعالیتها و مقاومت دلیرانه گروههای حماس و جهاد اسلامی و نیز مقاومت جانانه مردم غزه موفق به این کار نشد.

سرهنگ شرفی ادامه داد: خلع سلاح مقاومت، پذیرش جریان فتح در فلسطین و نیز سرپوش گذاشتن روی مشکلات مالی رژیم صهیونیستی، از اهداف حمله اسرائیل به غزه بود که با مقاومت مظلومانه مردم غزه و رشادتهای جوانان حماس و جهاد اسلامی نه تنها به هیچ کدام از اهداف خود نرسید بلکه فرهنگ مقاومت و شهادت در این منطقه نهادینه شد و اسرائیل به عنوان کشوری کودک­کش و جنایتکار در سطح جامعه جهانی معرفی شد.

در پایان این جلسه که در کانون شهدای رضوان برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون به سوالات مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت.

نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷