پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
از 12 شهريور ماه امسال:
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس از اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای استان فارس در نیمه اول شهریور خبر داد و گفت: شهرستان‌های شمالی استان فارس مثل آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید، مرودشت، سعادت‌شهر، ارسنجان، کازرون و نورآباد و توابع آنها با اجرای این طرح شماره‌های تلفن ثابتشان با عدد «4» آغاز شده و تغییراتی در شماره قبلی آنها اعمال می‌شود.
به گزارش  كازرون نما به نقل از خبرگزاری تسنیم، هومان محمودی ظهر امروز در نشست خبری طرح یکسان سازی شماره‌های ثابت استان فارس با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در دنیای امروز خبرها لحظه‌ای مخابره می‌شود و زیر بنای همه خبرها مخابرات است.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات از طریق پیامک، ایمیل و صدا اخبار را پوشش می‌دهد، گفت: شما اصحاب رسانه باید در انتقال اخبار صحیح دقت داشته باشید زیرا اخبار شما به یک مجموعه آبرو و خدایی نکرده ممکن آن مجموعه را زیر سوال ببرد.
محمودی با بیان اینکه یکسان‌سازی کدهای کشور از سال 90  در استان تهران آغاز شد، افزود: طرح هم‌کدی مخابرات مصوبه مجلس است و باید در هر 30 استان کشور اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه استان فارس آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارد، خاطر نشان کرد: تاریخ رسمی اجرای طرح هم‌کدی و یکسان‌سازی تعرفه‌های تلفن ثابت از تاریخ 12 شهریور در استان فارس اجرا می‌شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر هر 29 شهرستان استان فارس و توابع آنها کدهای مختلف دارند که با اجرای این طرح پیش کد همه تلفن‌های ثابت شهرستان‌های استان فارس به "071" تغییر می‌کند.
وی عنوان کرد: با اجرای طرح هم‌کدی تعرفه مکالمات به حسب داخل استان و خارج استان محاسبه می‌شود و مکالمات شهری و بین شهری از تعرفه‌ها حذف می‌شود.
 
تماس با سامانه 3200 برای اطلاع از تغییر شماره تلفن ثابت
محمودی  با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمام شماره‌های ثابت استان فارس 8 رقمی می‌شوند، از همه هم استانی‌ها عزیز خواست با تماس با سامانه «3200» به صورت رایگان از تغییر شماره تلفن ثابت خود اطلاع کسب کنند.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح کد بین شهری داخل استان فارس حذف می‌شود و سهولت در ارتباطات درون استانی با هزینه کمتر و بدون نیاز به کد میسر می‌شود.
مدیر عامل مخابرات استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر هزینه هر دقیقه مکالمه از شیراز به زرقان که با کمتر از 100 کیلومتر مسافت 153 ریال و هزینه هر دقیقه مکالمه شیراز به فسا با مسافتی بین 100 تا 400 کیلومتر، 300 ریال و آباده به لار با مسافتی بیش از 400 کیلومتر، 610 ریال محاسبه می‌شود، گفت: با اجرای طرح هم‌کدی و یکسان‌سازی تعرفه‌‌ها هزینه هر دقیقه مکالمه شهری و بین شهری در داخل استان فارس 30 ریال محاسبه می‌شود.
وی با بیان اینکه در طرح یک‌سان‌سازی تعرفه و هم‌کدی نرخ هر یک دقیقه مکالمات شهری از 23 ریال به 30 ریال افزایش می‌یابد، افزود: نرخ هر دقیقه مکامله خارج استان نیز در این طرح به صورت یک‌پارچه 330 ریال محاسبه می‌شود در صورتی که در حال حاضر به طور مثال هزینه مکالمه شیراز به تهران 600 ریال است.
محمودی با بیان اینکه نرخ مکالمات نیز به صورت ثانیه‌ای محاسبه و پالس‌های مخابرات ثانیه‌ای خواهد شد، گفت: در اجرای این طرح تلفن‌هایی که دستگاه پز فروشگاهی به آنها وصل است برای جلوگیری از بروز مشکل تغییر نمی‌یابد. 
وی بیان کرد: سیاست شرکت مخابرات در اجرای این طرح برداشتن هزینه مخابرات از دوش مردم است و اهداف اجرای این طرح سهولت در برقراری ارتباط درون استانی و کاهش هزینه مشترکان تلفن ثابت است.
محمودی با بیان اینکه نگرش مردم باید به سمتی رود که از بستر آی تی بیش از پیش استفاده کنند، اظهار کرد: اجرای این پروژه مصوبه مجلس شورای اسلامی است و شرکت مخابرات هم استان‌ها تا مهرماه امسال بدون در نظر گرفتن سود و زیان باید طرح هم‌کدی را اجرا کنند.
 
افزوده شدن رقم «3» به پیش شماره مشترکان تلفن ثابت شیراز بدون تغییر شماره
 وی با بیان اینکه همه مشترکان تلفن ثابت مرکز استان فارس یعنی شیراز، بدون تغییر شماره قبلی عدد «3» به پیش‌شماره تلفن‌های ثابتشان اضافه می‌شود، گفت: شهرستان‌های شمالی استان فارس مثل آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید، مرودشت، سعادت‌شهر، ارسنجان، کازرون و نورآباد و توابع آنها با اجرای این طرح شماره‌های تلفن ثابتشان با عدد «4» آغاز شده  و تغییراتی در شماره قبلی آنها اعمال می‌شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس خاطر نشان کرد: شهرستان‌های جنوب استان فارس مثل لار، خنج، اورز، گراش، لامرد، مهر، فسا، داراب، نی‌ریز، استهبان، قیر و کارزین و توابع آنها نیز با اجرای این طرح شماره‌های تلفن ثابتشان با «5» آغاز شده و تغییراتی نیز در شماره قبلی آنها اعمال می‌شود.
وی تصریح کرد: برای رفاه حال مشترکان تلفن ثابت تعداد زیادی دستگاه پیام‌رسان نیز خریداری کرده‌ایم که هنگامی که شخص با شماره قبلی تماس بگیرد این دستگاه به صورت خودکار شماره جدید را به مشتری اعلام می‌کند.
محمودی بیان کرد: نرم‌افزار هم‌کدی نیز طراحی شده و قابل نصب بر روی گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید است که از روز دوشنبه 20 مرداد بر روی سامانه مخابرات استان فارس برای دانلود و استفاده مشترکان قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر 100 هزار جی اسم ام در استان فارس وجود دارد و به تدریج این رقم در استان فارس افزایش می‌آید.
مدیر عامل مخابرات استان فارس با تکذیب دهی 200 میلیاردی مخابرات استان فارس به پیمانکاران، افزود: شرکت مخابرات استان فارس 7 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و در حال پرداخت تدریجی این بدهی است.
وی با اشاره به واگذاری 58 تلفن ثابت به متقاضیان استان فارس در سال گذشته، خاطر نشان کرد: تا پایان امسال 65 هزار تلفن ثابت دیگر به متقاضیان استان فارس واگذار می‌شود و خوشبختانه در 4 ماهه گذشته 20 هزار تلفن ثابت در استان فارس واگذار شده است.
نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳