پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
در برنامه سرزمين ما
سرزمین ما نام برنامه ای است که هر هفته مشکلات .مسائل زیست محیطی میهن مان را مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار می دهد. شنبه این هفته موضوع مورد بررسی این برنامه محیط زیست کازرون و بویژه مسائل ومشکلات ذخیره گاه ارژن - پریشان بود. مهیمان این برنامه نیز مهندس سید علی اکبر کاظمینی کارشناس وفعال محیط زیست از کازرون بود.
سرزمین ما  نام برنامه ای است که هر هفته مشکلات .مسائل زیست محیطی میهن مان را مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار می دهد. شنبه این هفته موضوع مورد بررسی این برنامه محیط زیست کازرون و بویژه مسائل ومشکلات ذخیره گاه ارژن - پریشان بود. مهیمان این برنامه نیز مهندس سید علی اکبر کاظمینی کارشناس وفعال محیط زیست از کازرون بود.
 
 
در این برنامه موضوعاتی همچون احداث چندین باغ در نقاط مختلف جنگل های دشت برم - احداث معدن گچ و برداشت از خاک بستر جنگل و رودخانه - تخریب بی رویه جنگل - تغییر الگوی کشت در دشت برم و افزایش غیر مجاز سطح زیر کشت در جنگل به عنوان مهمترین عوامل آسیب رسانی به جنگل های بلوط یاد شد.
 
 
همچنین حمید رضا گرامی فرماندار کازروون نیز در مصاحبه ای اختصاصی با این برنامه به موضع احداث معدن گچ و برداشت غیر قانونی از بستر جنگل و رودخانه به این منظور اشاره نمود و عنوان کردند که متاسفانه مجوز  احداث این فعالیت اقتصادی از چند سال قبل و پیش از تصدی ایشان به عنوان فرماندار صادر شده است .
 
 
در این برنامه گزارشی نیز از فعالیت برو بچه های دوستدار محیط زیست و گروه کوهستان سبز پخش شد.
 
این گروه که در دو سال گذشته بخش هایی از کوه شمالی کازرون را بلوط کاری نموده و نزدیک به دو سال است که حدود 300 نهال بلوط را آبیاری و مراقبت می کنند جلو دوربین صدا وسیما حاضر شده و به تشریح اهداف و برنامه های خود پرداختند.  در بخشی از این گزارش آقایان گلستان - جویبار و روزبهی خواستار همکاری نهادها و ادارات مرتبط در این زمینه همچون منابع طبیعی - محیط زیست و مسکن و شهرسازی برای محافظت ومراقبت از درختان کاشته شده در دره همت شدند و در این زمینه مشخصا خواستار جلوگیری از چرا و قرق این دره  گردیدند تا انشالله  در سالهای آینده شاهد به ثمر نشستن تلاش های این گروه باشیم .
 
 
 
 
 
نویسنده: محمودرضا پولادي
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
0
درود بر آقای کاظمینی
گاوکشک
|
GERMANY
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
1
مجوز احداث کارخانه گچ و همچنین بهره برداری از معدن گچ و ماسه یک مجوز شک برانگیز می باشد که متاسفانه ارگانهای مختلفی از ان حمایت کردند چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان و کشور.متاسفانه علی رغم تلاشهای بسیاری از جوانان تحصیلکرده و خردمندان روستای گاوکشک سنگ اندازی هایی و مانع تراشی هایی توسط شورای سابق و عده اندکی افراد سودجو و البته صاحب نفوذ در مقابل این تلاشها انجام شد و به خواست قشر نخبه مردم که دغدغه محیط زیست داشتند ترتیب اثر داده نشد.در این بین تلاشهای برخی مدیران شهرستان در حمایت از وجود معدن گچ جالب توجه می باشد متاسفانه افراد صاحب نفوذ روستا که دارای مقام و پست می باشند پا را از گلیم خود دارازتر کردند و با شایعه و ارعاب جوانان فعال روستا و خردمندان موجب ترس و وحشت انان شده اند و کار به جایی رسیده است که اگر کسی یک نامه نگاری علیه معدن و کارخانه نماید افراد صاحب نفوذ وی را تهدید به اخراج از روستا (طبق شرایطی کاملا قانونی که در اختیار دارند) و معرفی به ارگانهای امنیتی می نمایند(خیلی از این افراد همکار و همیار تخریب محیط زیست مدعی نظام کدخدایی طاغوت و یا به یقین عمل براساس ان شیوه می باشند و خواستار این هستند که حرف حرف ما باشد) شخصا بارها با این افراد بحث این مسائل را نمودم و از نظر حقیر وجود این گونه شایعات خود کار شایان توجه ایی هست.امید ان را دارم که مسولان ذی ربط بطور جدی نسبت به مساله محیط زیست حساس باشند از اقا سید بزرگوار هم تشکر نموده و ارزوی سلامتی ایشان را از درگاه ایزد دانا مسئلت می نمایم.
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
0
0
زنده باشی آقای کاظمینی
کشاورز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
1
جوابیه به گاوکشک:وقتی شورا و پایگاه طرف ..... هستند مردم روستا چکاره اند.؟؟ وقتی همه مسئولین از نماینده و روئسا و غیره طرفدار احداث کارخانه و بهره برداری از معدن هستند محیط زیست کیلویی چنده؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸