پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
حجت الاسلام رضا صنعتي در مراسم اختتاميه طرح سيمرغ معرفت:
وي با اشاره به برخي جلسات خانگي كه توسط بانوان در سطح شهرستان برگزار مي‌شود خواستار تشكيل جلسات مشابهي از سوي آقايان شد. وي افزود: در اين جلسات مي‌بايست ضمن پيرايش و دوري از بدعت و خرافه‌گرايي با دعوت از روحانيان فاضل مسايل شرعي، اخلاقي و اعتقادي اسلام ترويج شود.
به گزارش خبرنگار كازرون نما؛ مراسم اختتاميه طرح سيمرغ معرفت با حضور عموم شركت كنندگان در اين طرح در سالن نشر معادف حوزه علميه كازرون برگزار شد.


در اين مراسم حجت الاسلام رضا صنعتي مدير گروه فرهنگي، تبليغي سلمان فارسي ضمن تشريح اقدامات صورت گرفته در اين طرح از همكاري افراد و نهادهاي مختلف در برگزاري آن تشكر كرد.


وي همچنين اعلام كرد كه در اجراي اين برنامه از حضور حدود 20 نفر از روحانيان و فضلاي شهرستان كه در شهرهاي قم، شيراز، بوشهر و كازرون ساكن بودند، بهره‌مند شديم. اين افراد هر كدام مطابق با تخصص و مطالعات خود سخنراني‌هاي ارزشمندي را ارائه كردنداين سخنراني‌ها ضبط شده و ان شاء الله در آينده تدوين و منتشر خواهد شد .


حجت الاسلام صنعتي همچنين به رعايت تناسب موضوعات بحث با نيازهاي جامعه و نيز مناسبت‌هاي روز اشاره كرد و گفت: در اين راستا 30 موضوع تعريف و تلاش شد زمان ارائه‌ي هر بحث با مناسبت روز بيشترين همخواني را داشته باشد. به عنوان نمونه اولين روز از ماه مبارك به بيان «فضايل اين ماه» اختصاص يافت و روز دوم به «آداب و آثار قرائت قرآن» پرداخته شد يا در روز جمعه بحثي با عنوان «آثار توجه به محضر امام زمان(عج)» ارائه شد. در روز قلم بحثي را با عنوان «اخلاق نقد» داشتيم، در روز حجاب عنوان بحث ما «چرا حجاب؟» بود. در روزي كه مصادف با شب قدر مي‌شد موضوع بحث «شب قدر چه كنيم؟» بود. در روز پذيرش قطعنامه درباره «سيره شهدا» بحث شد. در روز شهادت امام علي(ع) درباره «جايگاه امام در نظام هستي» بحث شد. همچنين با بحث «فلسطين مال كيست؟» به استقبال روز قدس رفتيم و روز 29 رمضان بحث «رؤيت هلال و اختلاف فقها» را داشتيم.

مدير گروه فرهنگي، تبليغي سلمان فارسي در ادامه افزود: علاوه بر موضوعات مذكور در اين طرح به برخي از موضوعات مورد نياز جامعه از جمله اثبات وجود خدا، آرامش در سايه دين، چرا دعايم برآورده نمي‌شود؟ كيفر گناهان در اسلام و آيين زرتشت، مقايسه قرآن با كتاب‌هاي ساير اديان، چرا از گناه بيش از عبادت لذت مي‌برم؟ ازدواج و موانع آن، راه‌هاي تقويت اراده، حالات قلب، عالم قبر و برزخ، نقش توسل به اهل‌بيت(ع) در خودسازي، تأثير عشق بر نفس اماره، راه‌هاي ترك عادت، بازي با آبروي مردم، آيا توبه من هم پذيرفته مي‌شود؟، چه كنم كه گناه نكنم؟، كنترل چشم، تأثير رسانه بر ايمان، بهشت و جهنم در قرآن و برخي مباحث تربيتي پرداخته شد.

وي همچنين از حجج اسلام بزرگ بنيادي، عبدالحسن مهبودي، مهدي كوهپيما، محمود صحرايي، محمدجواد عزمي، اكبر عارف، فرزاد محمديان آزاد، محمدجعفر جوشن، اكبر انصاري، ياسر حاجي‌پور، سيدمهدي انوشه، بهمن دهقان، علي شهرياري، حميدرضا جعفري‌زاده، محمدهادي علي‌بابايي و قاسم بياتي كه هر كدام يك يا چند سخنراني از موضوعات مذكور را ارائه كردند، تشكر كرد.

حجت الاسلام صنعتي در ادامه به همكاري برخي از ادارات و نهادها در برگزاري اين طرح اشاره كرده، از امام جمعه، مديريت حوزه علميه، معاونت تهذيب حوزه علميه، ناحيه مقاومت بسيج سپاه، فرمانداري، سازمان تبليغات اسلامي، اداره آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خيريه، مجامع امور صنفي و نيز شهرداري كازرون كه هر يك به نوعي در برگزاري طرح سيمرغ معرفت همكاري كردند، تشكر كرد.

وي يكي از اقدامات صورت گرفته در طرح سيمرغ معرفت را ترويج افطاري هاي ساده دانست و گفت ما در طول اين يك ماه هر روز با يك افطاري ساده در خدمت خواهران و برادران بوديم.

وي در ادامه با نام بردن از آقايان قاسم بياتي، محمدمهدي علي‌بابايي، محسن كشاورز، حسين كايدي، فرزاد محمديان آزاد و مهدي بشكار به عنوان مسئولان بخش‌هاي مختلف اين طرح تقدير كرد.

مدير گروه فرهنگي، تبليغي سلمان فارسي در ادامه به همكاري جمعي از قاريان ممتاز شهرستان در اجراي برنامه‌ي تلاوت 30 جزء قرآن در اين طرح اشاره كرده، از همكاري آقايان روح الله راسخي، محمد محمدپور، هادي زالزاده، رضا نظريه، حسين كايدي، عباس ملك‌زاده، حجت شيرويس، آگاه، رضا حسيني روش، فرزاد محمديان‌آزاد، سعيد آزاده و... در اين راستا تقدير و تشكر كرد.

وي همچنين از آقايان فرزاد محمديان آزاد، مهدي كوهپيما، سيدمحمد حسيني، محمد دهقان زاده، حجت شيرويس، محسن داوودي كه در اجراي 30 برنامه‌ي مناجات در قالب اين طرح همكاري داشتند تشكر نمود.

وي علاوه بر اين از آقايان هادي رحماني، هادي دهقان، سجاد رييسي، محمدامين علي‌بابايي، كامران كريمي، رضا نظريه، رسول اميني و خواهران گرامي اندام، نظري و بختياري كه در امور اجرايي طرح همكاري داشتند تقدير كرد.

حجت الاسلام صنعتي در ادامه با اشاره به درخواست شركت كنندگان، بر لزوم تداوم اين طرح ولو به صورت ماهي يك جلسه تاكيد كرد.

وي همچنين يكي از راه‌هاي ترويج فرهنگ اسلامي و مقابله با فرهنگي مهاجم را گسترش جلسات مذهبي خانگي و محدود نكردن اين جلسات به ماه‌هاي رمضان، محرم و صفر دانست.

وی با اشاره به برخی جلسات خانگی که توسط بانوان در سطح شهرستان برگزار می‌شود خواستار تشکیل جلسات مشابهی از سوی آقایان شد. وی افزود: در این جلسات می‌بایست ضمن حفظ سادگی، دوری و پیرایش از بدعت و خرافه‌گرایی با دعوت از روحانیان فاضل مسایل شرعی، اخلاقی و اعتقادی اسلام ترویج شود.

حجت الاسلام صنعتي برگزاري اين جلسات را نورزا و سبب افزايش بركت در زندگي مردم و تقويت پيوند فرزندان با دين و معارف اهل بيت(ع) دانست.

در ادامه‌ي اين مراسم حجت الاسلام فرزاد محمديان آزاد (معاونت تهذيب حوزه‌ي علميه كازرون) به نمايندگي از مديريت اين حوزه ضمن تشكر از گروه‌ فرهنگي ـ تبليغي سلمان فارسي كه در ايام ماه مبارك رمضان به اجراي برنامه سيمرغ معرفت و نيز برخي ديگر از طرح‌هاي فرهنگي در سطح شهرستان پرداختند، از آمادگي حوزه براي همكاري در تداوم اين طرح خبر داد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
2
2
خدا قبول کنه
انشاالله سایه شما از سر شهرستان کم نشه
از همه خادمان و حامیان و راه اندازان این جلسات زیبا و موثر واقعا تشکر و قدردانی می کنم
اننشا الله که خداوند این کار بزرگ را جزء اعمال شب قدر شما قبول نماید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳