پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
امام جمعه کازرون:
به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کازرون با اشاره به فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس اظهار کرد: 66 سال از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل می‌گذرد و در این مدت همواره رژیم صهیونیستی مصیبت بزرگ امت اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه حوادث غزه ماهیت آمریکا و دولتمردان مرتجع منطقه را بیشتر از قبل آشکار کرد، گفت: افرادی که به بهانه‌های مختلف هر روز بیانیه‌های مختلف حقوق بشر صادر می‌کنند چرا در برابر جنایات غزه سکوت کرده‌اند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کازرون با اشاره به فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس اظهار کرد: 66 سال از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل می‌گذرد و در این مدت همواره رژیم صهیونیستی مصیبت بزرگ امت اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه حل همه معضلات امت اسلامی به رفع مساله فلسطین باز می‌گردد، گفت: علاج مساله فلسطین نابودی اسرائیل است و این امر با مبارزه مسلحانه و مقاومت تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی حوادث غزه ماهیت آمریکا و دولتمردان مرتجع منطقه را بیشتر از قبل آشکار کرد، تصریح کرد: افردای که به بهانه‌ها مختلف هر روز بیانیه‌های مختلف حقوق بشر صادر می‌کنند در این شرایط حاضر نیستند که فتوای جهاد برعلیه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند.

حجت‌الاسلام خرسند گفت: باید مسئله احقاق حقوق امت اسلامی و برطرف کردن ظلم در روز قدس مورد تاکید قرار گیرد و آزادسازی قدس به عنوان قبله نخست مسلمانان، انسجام و وحدت بیشتر امت اسلامی از دیگر مواردی است که در این روز با حضور مردم در راهپیمایی  روز قدس برآن تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس در کشور روز نمایش وحدت ملت ایران است و همه سلیقه‌ها و جناح‌های مختلف که معتقد به اصول و مبانی نظام هستند باید در این وحدت با محوریت ولایت فقیه پافشاری کنند.

خطیب جمعه کازرون گفت: مردم با شرکت در این راهپیمایی و سردادن شعارهایشان یک پشتوانه عملی نسبت به ملت فلسطین و ملت‌های به پا خاسته را به جهانیان نشان دادند.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به فرا رسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و نشان دهنده انسجام و همدلی مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه متعلق به فرد یا ارگان خاصی نیست، افزود: تریبون نماز جمعه، جایگاهی برای بیان مصالح امت اسلامی و دعوت مردم به تقوی الهی است.

امام جمعه کازرون گفت: شهرستان کازرون جزء نخستین شهرهای اقامه کننده نماز جمعه در کشور است که در حال حاضر در 4 شهر تابعه شهرستان نماز جمعه اقامه می‌شود و هر روز شاهد باشکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی در شهرستان شهید پرور کازرون هستیم.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به قدمت 300 ساله حوزه علمیه شهرستان کازرون بیان کرد: از افتخارات حوزه‌های علمیه وابسته نبودن به دولت‌هاست بنابراین برای رفع مشکلات و مسائل حوزه‌های علمیه کمک متمولان و نیکوکاران ضروری است.

وی تصریح کرد: رونق و لازمه هر مسجد و حسینیه‌ای حضور روحانیت است، بنابراین بایستی بر مساله آموزش و تربیت روحانیت توجه ویژه صورت گیرد.

امام جمعه کازرون اولویت وظیفه خود را حفظ جایگاه مذهبی شهرستان کازرون دانست و اظهار کرد: در شهرستان کازرون با سوابق مبارزاتی و انقلابی بایستی امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و شئونات اسلامی مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر نباید اجازه داد افرادی با رفتارهای هنجارشکنانه چهره شهرستان را مخدوش کنند.

خطیب جمعه کازرون رعایت حجاب کامل اسلامی و پوشش چادر در اماکن عمومی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خصوصی را خواستار شد.

وی فضای کنونی شهرستان را مناسب برای رفع مشکلات و خدمت‌رسانی درست دانست وگفت: تلاش‌های موثری توسط نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان در برطرف کردن معضلات شاهد هستیم که جای تشکر دارد.

حجت‌الاسلام خرسند در پایان یاد و خاطره شهید حجت‌الاسلام عبدالرحیم دانشجو که در ماه مبارک رمضان با زبان روزه توسط منافقین به شهادت رسید را گرامی‌داشت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
rohallah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
کازرون نما. ،سخنران روز قدس کازرون کی بود؟
تهران که اقای خاتمی. بود ،
یه سر برو ایرنا، ایسنا ،تسنیم......،خبردار شیم!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷