پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۹۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
بر اساس این گزارش ها متاسفانه طی روزهای گذشته بخش هایی از این نرگس زار با ارزش شخم زده شده و پیازهای آن از دل زمین بیرون آورده شده است . خبرها حکایت از آن دارد که مقصد این پیازها برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق بوده و هر کیلو پیاز به مبلغ 7 تا 10 هزار تومان بفروش رسیده است .

انگار غم های طبیعت دیار سبز را پایانی نیست و هر روز خبرهای نا امیدکننده ای از گوشه وکنار این طبیعت به گوش می رسد.همین چند روز قبل بود که خبر آتش سوزی های پیاپی در جنگل های بلوط ارژن وکهمره همه  دوستداران محیط زیست را در بهت و ناراحتی فرو برد و اینک خبر تاسف آور دیگری به گوش می رسد. خبر تاراج و چپاول یکی از با ارزش ترین مواهب طبیعی شهرستان کازرون . بله خبر می رسد که در میان غفلت و خاموشی مسئولان منابع طبیعی افراد سودجو دست به کار شده اند و طی روزهای گذشته اقدام به شخم زدن بخش هایی از نرگس زار منطقه بلبلک در شرق کازرون  نموده و مقدار بسیار زیادی از پیازهای این گل با ارزش را به غارت برده اند.

مشاهدات تعدادی از دوستداران محیط زیست  به همراه توضیحات افراد محلی این خبر تکان دهنده را تائید می کند. بر اساس این گزارش ها متاسفانه طی روزهای گذشته  بخش هایی از این نرگس زار با ارزش  شخم زده شده و پیازهای آن از دل زمین بیرون آورده شده است . خبرها حکایت از آن دارد که مقصد این پیازها برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق بوده و هر کیلو پیاز به مبلغ 7 تا 10 هزار تومان بفروش رسیده است .

این فاجعه زیست محیطی در حالی رخ می دهد که سالهاست دوستداران محیط زیست شهرستان بر گسترش و توسعه سطح زیر کشت این گلهای با ارزش تاکیده داشته و آن را عامل مهمی برای جذب گردشگر و توسعه آن و ایجاد اشتغال در منطقه می دانند و همواره بر مدیریت صحیح ونظارت دقیق اداره منابع طبیعی براین گلزارها تاکید نموده اند. 

کازرون نما آمادگی خود را جهت انتشار پاسخ  احتمالی نهادهای مسوول اعلام می دارد. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
2
هرچه در مورد اهمال در بقيه مسوليتشون توضيح دادن در اين مورد هم توضيح ميدن!!نميدونم كي ميخوان اين مسول منابع طبيعي رو عوض كنن.ديگه چيزي نمونده كه بخوان نابود كنن.
خاکستر جنگلی که سبز بود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
1
محمدآقا: دل خوش سیری چند// حاکم شهری که...!! فعلا که این ... خان داره تک تک نماینده ها و فرماندارها را good bye میکنه ! البته از حق نگذریم در چرب زبانی و تملق
جل الخالق اما در عمل و انجام وظیفه دریغ و افسوس!
اسفند 94
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
0
1
قابل توجه آقای محمد صادقی و مدیران
برجسته اش
احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
0
منابع طبيعي كازرون دچار روزمرگي است و نياز به شوك مديزيتي داره تا از ورود شوك به طبيعت مظلوم جلوگيري شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷