پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه سلمان فارسي

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در وین گفت: بعد از آنکه در مذاکراتی که به توافق ژنو منجر شد و تیم مذاکره کننده با امید رفع تحریم ها و پذیرش حق غنی سازی، امتیازهای نقدی به طرف مقابل داد اما این انتظارات بعد از شش ماه برآورده نشد به نظر می رسد در دور جدید مذاکرات در وین، تیم مذاکره کننده از خوش بینی های عجیب و غریب نسبت به طرف مقابل دور و به واقع بینی نزدیک شده است که امیدواریم این چنین باشد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به حفظ و اضافه شدن تحریم های یکجانه علیه ایران بعد از توافق ژنو بیان داشت: وقتی آمریکا در بحبوحه مذاکرات هسته ای وین، یک بانک آلمانی را به بهانه نقص تحریم ها و همکاری با ایران جریمه می کند و طی 6 ماه اجرای توافق ژنو چندین بار شرکت ها و بانک های طرف همکاری با ایران را جریمه کرده است نشان می دهد که با وجود خوش خیالی برخی محافل داخلی این بار این آمریکایی های دروغگو راست می گویند که شاکله تحریم‌ها را علیه ایران حفظ کرده اند و به خاطر توافق با ایران حاضر نیستند تحریم‌ها را لغو کنند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر رعایت خطّ قرمزهای مذاکره که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مسئولان نظام به برخی از آنها اشاره کردند، خاطرنشان کرد:   همان گونه که امام خامنه ای (مدظله) در دیدار با مسئولان نظام فرمودند مسئله ظرفیت غنی سازی، رعایت مسئله تحقیق و توسعه و حفظ تشکیلاتی مثل فردو که دشمن قادر به تخریب آن نیست از جمله مسائل مهم در بحث هسته ای به شمار می آید که مسائلی همچنین موضوع لغو تحریم ها به صورت یکجا و ممنوع بودن ورود حریف به عرصه های دفاعی و نظامی را نیز می توان به لیست این خطوط قرمز اضافه کرد.

رحمانی با بیان این که آمریکا دارای خوی و خصلت استکباری است و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و تیم مذاکره کننده هم به این موضوع پی برده است، اظهار داشت: علیرغم پذیرش طیف وسیعی از تعلیق ها و توقف ها از سوی طرف ایرانی بر اساس توافق ژنو امروز آمریکایی ها مدعی هستند که هیچ کدام از این اقدامات به خودی خود اهمیت ندارد بلکه موضوع مهم که اصل غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژهاست.

وی اضافه کرد:آنها می‌گویند ایران باید بین 300 تا 3000 سانتریفیوژ داشته باشد که به مفهوم تعطیلی غنی‌سازی صنعتی در ایران است؛ از سوی دیگر طرف غربی مدعی لغو تدریجی تحریم‌ها ظرف 10 تا 25 سال می‌باشد که به مفهوم وعده سر خرمن و اخذ امتیازات هنگفت است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با بیان اینکه  همان گونه که مسئولان کشورمان بارها تصریح کرده اند زیاده خواهی و خیالبافی طرف مقابل مانع جدی توافق جامع نهایی است، اظهار امیدواری کرد:  امیدواریم تیم مذاکره کننده در دور جدید مذاکرات با درس و عبرتی که در طول این مدت گرفته اند بنای کمترین عقب‌نشینی در مقابل باج‌خواهی آمریکا و متحدانش را نداشته باشند و اجازه پایمال شدن و دست اندازی به حقوق کشور و ملت را ندهند.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
11
به خدا خجالت داره که امثال شما دم از رهبری و ولایت میزنید ولی کارهاتون بر خلاف فرمایشات ایشونه. آب هم که میخورید اسم ایشون رو یدک میکشید تا بلکه نانی هم بهتون برسه.
آخه شیربرنج! اگه روال گذشته رو رفته بودیم که تا حالا تحریمها سرعتش نجومی شده بود. یه ذره فکر نمیکنی که سرعت تحریم ها کم شده بابت چیه؟!!!
از این به بعد هم بجای اینکه اسم رهبری رو یدک بکشی بر و به فکر بالا بردن قابلیتهات باش. اون دوره که 3000 فنر با تکیه بر شعارهای مث شما بورس شدن گذشته. دوره جدید دوره قابلیت هاست. کازرون نما مدیونی اگه کامنتمو نذاری.
نظر رهبری پیرامون مذاکراه با امریکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
11
0
از نظر آمریکائیها گفتگو بمعنای وادار کردن طرف مقابل برای قبول حرف آنها است ، بنابراین ما همواره این نوع گفتگو را تحمیلی می دانیم و جمهوری اسلامی ایران نیز زیر بار تحمیل نمی رود.
خيال نكنيد كه حالا اگر با امريكا رابطه برقرار شد، يا مذاكره شد، ديگر از سوى امريكا، اندكى حرف نازكتر از گل هم به جمهورى اسلامى گفته نخواهد شد؛ نه. بسيارى از كشورها با امريكا رابطه هم دارند، خيلى هم روابطشان على‌الظاهر در سطح جهانى خوب و صميمى و مؤدّبانه است؛ درعين‌حال امريكا هر جايى كه لازم باشد، ضربه‌ى خودش را مى‌زند؛ محاصره‌ى اقتصادى مى‌كند، تحريم مى‌كند
مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای برای ملت ایران ندارد
مذاكره و رابطه با امريكا، براى ملت ايران ضرر دارد
كسى كه خيال كند اگر ما با امريكا مذاكره كرديم، محاصره‌ى اقتصادى و قانون «داماتو» و ... از بين خواهد رفت، اشتباه كرده است.
با مذاکره مستقیم با آمریکا مخالفتی ندارم، اما خوشبین نیستم
منبع: پایگاه اطلاع رسانی رهبری
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با سلام. آقای ناشناس جواب شماها رو خیلی عالی دادند. خواهش میکنم یه کم فکر کنید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
این توهمی که در وجود افراد کوته بینی مثل شما وجود دارد سی وپنج ساله که مارو بدبخت کرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
10
خدا عقلت بدهد!
تاريخ سخنان بالا را هم ذكر مي‌كردي.
من نمي دانم چرا قبل از آنكه به برخي از افراد مسئوليتي داده شود لااقل يك آموزش صحيح و مختصر سياسي به آنها نمي دهند؟!
عزيز من ! در هر موضوعي آخرين موضع رهبري ملاك عمل است.
آخرين موضع رهبري درباره مذاكرات ايران با 5+1 كه يكي از آنها آمريكاست چنين است:
«ما به تیم مذاکره‌کننده‌مان اعتماد داریم. مطمئنّیم یقیناً آنها به دست‌اندازى به حقوق کشور و حقوق ملّت و کرامت ملّت راضى نخواهند شد و اجازه نخواهند داد که چنین کارى انجام بگیرد.» (16 تير 93)
قبلا هم فرموده بودند:
«نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی كه مصلحت بداند، با این شیطان برای رفع شرّ او و برای حلّ مشكل، مذاكره میكند؛ معنای این آن نیست كه این ملّت مستأصل شده است، ابداً. یكی از بركات همین مذاكرات اخیر این بود كه دشمنی آمریكایی‌ها و مسئولین دولت ایالات متّحده‌ی آمریكا با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشكار شد، برای همه مدلّل شد، همه این را فهمیدند.» (19 دي 92)
قبل تر از آن هم فرموده بودند:
«هیچ‌كس نباید این مجموعه‌ی مذاكره‌كنندگان ما را با مجموعه‌ی شامل آمریكا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ی یك - سازش‌كار بداند؛ این غلط است؛ اینها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، اینها بچّه‌های خودمان هستند، بچّه‌های انقلابند؛ یك مأموریّتی را دارند انجام میدهند. كار سختی هم هست [كه‌] بر عهده‌ی اینها است؛ دارند با تلاش فراوان آن كاری را كه بر عهده‌ی آنها است انجام میدهند. بنابراین نباید مأموری را كه مشغول یك كاری است و مسئول یك فرایندی است مورد تضعیف یا توهین یا بعضی از تعبیراتی كه گاهی شنیده میشود - كه اینها سازش‌كارند، و مانند اینها - قرار داد؛ نه، این حرفها نیست. این را هم توجّه داشته باشید، این مذاكره‌ای كه امروز دارد انجام میگیرد با شش كشور - كه آمریكا هم جزو این شش كشور است - فقط در مورد مسائل هسته‌ای است و لاغیر. بنده هم اوّلِ امسال در مشهد مقدّس در سخنرانی گفتم [كه‌] مذاكره در موضوعات خاص اشكالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاكره، لكن میخواهند مذاكره كنند، بكنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیكنیم.» (12 آبان 92)
همچنين پيش تر از آن فرمودند:
«ما مخالف با حركتهای صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسی ، چه در عالم سیاستهای داخلی. بنده معتقد به همان چیزی هستم كه سالها پیش اسم‌گذاری شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یك جاهایی بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبی ندارد، اما این كشتی‌گیری كه دارد با حریف خودش كشتی میگیرد و یك جاهایی به دلیل فنّی نرمشی نشان میدهد، فراموش نكند كه طرفش كیست؛ فراموش نكند كه مشغول چه كاری است؛ این شرط اصلی است؛ بفهمند كه دارند چه‌كار میكنند، بدانند كه با چه كسی مواجهند، با چه كسی طرفند، آماج حمله‌ی طرف آنها كجای مسئله است؛ این را توجّه داشته باشند.» (26 شهريور 92)
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
دست مریزاد استاد. دست مریزاد. شما یک فرد فرهیخته اید. خداوند بهتون توفیق بده
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
0
8
اقاچراتندروي ميكنين
به خداجوونابيكارن
فقربيدادميكنه
سن ازدواج بالارفته
تورم زياده
امارخودكشي افزايش پيداكرده
خيلي ازكشوررفتن وخارج نشين شدن
به خدابسه بااين شعاراتون بزارين مردم راحت باشن تواسايش باشن بزارين مسيله باامريكاحل بشه
به خدااين مردم اگه به گلوشون برسه ديگه نميشه جلوشون روبگيري
تندروي محكومه كنارش بزارين
بزارين بادنياروابط صلح جويانه داشته باشيم
از15كشورشوراي امنيت بيشتراز12كشورهميشه عليه مابودن
خدايي توهمات روكناربزارين ببينيدرابطه ماباهمه ذنياخرابه چرادرك نميكنين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
0
6
تا وقبی که خودمون برتر از دنیا بدونیم حالا حالها باید راه بریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
5
اینها بی سواد های دوره احمدی نژاد هستند / بی خیال .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳