پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
خطيب جمعه كازرون
امام جمعه كازرون از دولتمردان خواست تا قانون حجاب و عفاف که طی سال‌های گذشته به تصویب رسیده را اجرايي كنند.
به گزارش كازرون نما به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت 21 تیرماه حمله وحشیانه رضاخان قلدر به مسجد گوهرشاد و سالروز حجاب و عفاف در سخنانی اظهار داشت: حجاب یکی از ضروریات اسلام به‌شمار می‌رود و در قرآن تأکیدات فراوانی به رعایت آن شده است.
وی، آرامش روانی جامعه، پایداری خانواده، شکوفایی علمی و اقتصادی، حفظ ارزش، مقام و منزلت زن مسلمان را در گرو رعایت حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: امروزه این امر مهم در جامعه مورد بی‌توجهی قرارگرفته و دولت‌مردان گذشته و حال در این راستا هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.
وی با بیان اینکه چرا قانون حجاب و عفاف که سال‌های پیش به تصویب رسیده است اجرایی نمی‌شود و دولت‌ها از اجرای آن شانه خالی می‌کنند، ادامه داد: چنانچه برخوردی با بدحجابی می‌شود سروصدای آقایان درمی‌آید و اظهار می‌کنند که نمی‌شود با زور مردم را به بهشت برد.
وی بابیان اینکه دولت‌مردان و مردم در قبال حجاب وظیفه سنگین بر دوش دارند اضافه کرد: اگر امربه‌معروف در مورد حجاب را تمام آحاد جامعه وظیفه خود بدانند هیچ بدحجابی جرئت پا گذاشتن به خیابان را پیدا نمی‌کند.
امام‌جمعه کازرون از دستگاه‌های مسئول خواست با جدیت تمام با برخی دانشجویان بدپوشش غیربومی که با برنامه قصد برهم زدن چهره شهر کازرون را دارند برخورد کنند.
خرسند بیان کرد: کازرون از دیرباز شهر مذهبی و سنتی بوده و متدینان این شهر نباید اجازه بدهند که اراذل‌ و اوباش با اشاعه بدحجابی چهره شهر را برهم زنند.
وی بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، انس با قرآن و رسیدگی به فقرا و مستمندان در این ماه تأکید کرد و از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواست با مظاهر روزه‌خواری برخورد جدی داشته باشند.
خطیب نماز جمعه کازرون ابراز داشت: از برخی تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی این شهر گزارش رسیده که در دید عموم روزه‌خواری صورت می‌گیرد که در این راستا از دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم برخورد جدی داشته باشند.
خرسند به اهمیت شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: به احترام امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و بیان فضائل آن حضرت و بزرگداشت شب‌های قدر که نزول رحمت الهی است باید محافل و جلسات باشکوهی برگزار شود.
وی از متدینان و افراد نیک‌اندیش این شهر خواست در جشن گل‌ریزان که برای آزادی زندانیان صورت می‌گیرد شرکت داشته باشند.
امام‌جمعه کازرون در خطبه نخست سختی ازدواج را یکی از مشکلات امروز جامعه عنوان کرد و اذعان داشت: بیشتر ازدواج‌های امروز جامعه با نگرش مادی و دنیوی صورت می‌گیرد که همین امر باعث بالا رفتن آمار طلاق شده است.
خرسند گفت: ازدواجی که به گناه، ظواهر فخرفروشی، مهریه‌های سنگین و ریخت‌وپاش آمیخته شود به‌طور یقین ختم به خیر نمی‌شود.
نویسنده: سرويس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیدار بیدار بیدار
|
UNITED STATES
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
0
0
نباید در رابطه با حجاب و عفاف سلیقه ای و جناحی برخورد شود. زمان ریاست استاد دکتر خرمایی فشارها بر دانشگاه سلمان وارد می آوردند که برسید حجاب و عفاف در این دانشگاه چنین است و چنان! اما پس از تغییرات مدیریتی که حاشیه هایش در این مجال نمی گنجد دیگر هیچ اعتراضی در رابطه با حجاب و عفاف نمی بینیم. الله اکبر
امر به معروف و نهی از منکر هم سلیقه ای است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶