پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
به همت بسیج دانشجویی صورت گرفت:
وی با بیان اینکه بدون تردید یکی زنده ترین و مؤثرترین راه برای شناخت و ایجاد ارتباط فکری و قلبی زیارت است، اظهار داشت: ائمّه اطهار، فقها و بزرگان همه تأکید ویژه ای بر زیارت داشته اند که شاید مهمترین دلیل آن آثار فوق العاده زیارت باشد که از جمله آن می توان به خودسازی و تزکیه نفس اشاره کرد.

به گزارش کازرون نما، محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون از اعزام فعالان فرهنگی خواهر این دانشگاه به مشهد مقدس خبر داد.

وی با بیان اینکه بدون تردید یکی زنده ترین و مؤثرترین راه برای شناخت و ایجاد ارتباط فکری و قلبی زیارت است، اظهار داشت: ائمّه اطهار، فقها و بزرگان همه تأکید ویژه ای بر زیارت داشته اند که شاید مهمترین دلیل آن آثار فوق العاده زیارت باشد که از جمله آن می توان به خودسازی و تزکیه نفس اشاره کرد.

اين فعال دانشجويي توسعه اخلاق و معنویت و تعمیق و نوسازی معنوی بر مبنای آموزه های قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) با اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) و بالا بردن روحیه نشاط و شادابی در بین فعالين فرهنگي دانشگاه را از جمله اهداف اين اردو برشمرد و بيان داشت: به یاری خداوند توانستیم به بخش زیادی به این اهداف دست یابیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به برنامه های اجرا شده و بازدیدهای به عمل آمده در این اردو گفت: دانشجويان در مدت حدود سه روز اقامت در مشهد مقدس علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از «فرهنگسرا و بوستان موضوعی زیارت» بازدید به عمل آوردند و با حضور در «نمایشگاه مفهومی زیارت» که با ترکیبی از نمادهای صوتی و تصویری، مفاهیم عقلانی و حسی و روایت گری پیرامون حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با نگاه به نقش امام در زندگی مردم، پناه بردن و عهد بستن با امام طراحی شده بود، طعم تازه ای از مفهوم زیارت را چشیدند و از آن بهره بردند.

وی حضور در رواق دارالرحمه و بهره گیری از سخنرانی و نغمه سرایی پیرامون امام رضا (ع) که ویژه کاروان های زیارتی صورت می گیرد و حضور در دعای کمیل، دعای ندبه حرم و نماز جمعه را دیگر برنامه های این اردو دانست که مورد رضایت دانشجویان قرار گرفت.

رحمانی با اشاره به هدایای داده شده به دانشجویان در این اردوی زیارتی بیان داشت: در طول این اردو به دانشجویان هدایایی از جمله کتاب «ذره و آفتاب» با موضوع کرامات امام رضا (ع) که از زبان اساتید، صاحب نظران، مبلغان و خادمان آن حضرت بیان شده بود، نرم افزار «5 دری» که با نگاهی پژوهشی- کاربردی یه سبک زندگی اسلامی و دغدغه های خانوداه های ایرانی تولید شده بود، نرم افزار قرآنی و نمک متبرکه آستان کتابچه های سیره شهدا و ... اهدا شد.

وی در پایان از کلیه کسانی که در برگزاری این اردو تلاش کردند تا به بهترین وجه برگزار شود تقدیر و تشکر به عمل آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷