پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
مدیر جهاد کشاورزی کازرون:
به گزارش کازرون نما، سید عبدالصاحب قائمی در جلسه انتخابات هیئت ‌مدیره و بازرس انجمن انجیر شهرستان کازرون که با حضور فرماندار کازرون و جمعی از مسئولان محلی در بخش قائمیه برگزار شد، گفت: در کازرون سطحی معادل 26 هزار و 833 هکتار را باغات تشکیل داده که از این مقدار حدود 17 هزار و 223 هکتار باغ‌های آبی و 9 هزار و 610 هکتار آن باغ‌های دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: 47 درصد از باغات دیم این شهرستان را باغات انجیر تشکیل داده است.

به گزارش کازرون نما، سید عبدالصاحب قائمی در جلسه انتخابات هیئت ‌مدیره و بازرس انجمن انجیر شهرستان کازرون که با حضور فرماندار کازرون و جمعی از مسئولان محلی در بخش قائمیه برگزار شد، گفت: در کازرون سطحی معادل 26 هزار و 833 هکتار را باغات تشکیل داده که از این مقدار حدود 17 هزار و 223 هکتار باغ‌های آبی و 9 هزار و 610 هکتار آن باغ‌های دیم است.

وی ادامه داد: از میزان باغ‌های دیم حدود چهار هزار و 700 هکتار و 47 درصد در این شهرستان به زیر کشت انجیر رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون تصریح کرد: این شهرستان در زمینه کشت دیم انجیر در رتبه سوم این استان پس از استهبان و نی‌ریز قرار دارد.

قائمی عنوان کرد: سالانه معادل 6 هزار و 700 تن که در هر هکتار 1,5 تن تولید محصول انجیر در شهرستان کازرون بوده است.

وی، نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و باغی را از معضلات پیش روی انجیرکاران و باغداران این شهرستان برشمرد و ادامه داد: با تشکل‌های مردمی باید بستر برای جذب سرمایه‌گذار در این راستا با حساسیت دنبال شود و دولت نیز آمادگی دارد در این راستا باغداران را حمایت کند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: از میزان کشت محصول انجیر دیم در این شهرستان 2 هزار و 600 هکتار مربوط به کوهمره، یک‌هزار و 600 هکتار در چنارشاهیجان، 200 هکتار در بخش مرکزی و 70 هکتار در روستای فامور زیر کشت این محصول رفته است.

قائمی با بیان اینکه عمده محصول انجیر این شهرستان را روستاهای دوسیران و سمغان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: به علت اینکه باغ‌های انجیر این روستاها در ارتفاعات قرار گرفته، برداشت این محصول را برای باغداران منطقه با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده انجیر شهرستان کازرون از نوع بومی بوده که کشاورزان بدون هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی و مرکز خدمات این مدیریت به کشت نهال اصلاح ‌نشده اقدام کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون تصریح کرد: محصول انجیر این شهرستان به‌ طور کامل ارگانیک و بدون استفاده از کمترین سموم بوده که این امر باعث اقبال عمومی مصرف‌کنندگان است.

قائمی گفت: با وجود قدمت 100 ساله باغ‌های انجیر شهرستان کازرون در حال حاضر فاقد هرگونه سند و اصلاحات ارضی بوده که همین امر باعث عدم برخورداری کشاورزان منطقه از تسهیلات شده است.

وی افزود: به خاطر در ارتفاع قرار گرفتن باغ‌های انجیر شهرستان کازرون باعث شده که این مدیریت نتواند در بحث آبخیزداری قدم بردارد و در این راستا کشاورزان منطقه می‌توانند از تسهیلات اصلاح آبگیر و نهال از یارانه برخوردار شوند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ندای کوهمره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
1
جاده بین باغات نیازمند بازساز ی است و باغداران احتیاج به وام بانکی دارند اینها اولویت باغداران است در کنار این کارها صنایع کشاورزی هم ضروری می باشد.اگرچه شما فقط خوب آمار دسترنج باغداران را می دهید اما به خودتان که می رسد حرفی برای گفتن ندارید!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳