پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي فارس خبر داد:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان فارس گفت: با هدف حمایت ازتولید کنندگان صنایع دستی این استان ، ظرف سه سال گذشته حدود 100 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان فعال دراین زمینه پرداخت شده است.

همت محمدی، چهارشنبه درحاشیه آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی شهرستان کازرون در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: همچنین این اداره کل آماده همکاری در دو بخش است یکی پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و دیگری اعطای تسهیلاتی بیش از 50 میلیون ریال به آن دسته از هنرمندان صنایع دستی که موجد اشتغال شوند.
وی افزود: با توجه به این که موضوع آموزش صنایع دستی برای توسعه این هنردرشهرستان ها و همچین آماده سازی زمینه تولید و صادرات یکی از مباحث مهم به شمار می آید از این رو این معاونت آمادگی دارد برای امر آموزش با آموزشگاه های آزاد و تعاونی هایی که دررشته های صنایع دستی فعالیت دارند ، تفاهم نامه معقد کند.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس گفت: هم اینک 85 رشته صنایع دستی دراین استان وجود دارد و براساس آخرین آمار موجود حدود 200 هزار صنعتگر در این رشته ها درسراسرفارس مشغول فعالیت هستند.
محمدی، بدون اشاره به آمار مشخصی گفت: هم اکنون 13درصد صادرات دست بافت های کشور در استان فارس تولید وازطریق گمرک به خارج از کشور صادر می شود و در صادرات صنایع دستی فارس رتبه سوم کشور را دارد.
وی بیان کرد: همچنین درتولید برخی از رشته های صنایع دستی رتبه اول کشور به فارس تعلق دارد و در بعضی از صنایع دستی همچون گلیم بافی و فرش قشقایی ، گیوه دوزی، خاتم کاری، قلم زنی و سرامیک این استان شهرتی فرا استانی ، ملی و جهانی دارد.
مسوول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کازرون هم گفت: این نمایشگاه با عنوانˈ اندیشه و دستان خیال پردازˈ و با هدف معرفی صنایع دستی این شهرستان وترغیب و تشویق صنعتگران برای ایجاد اشتغال برگزارشده است .
محمد حسین یوسفیان افزود: دراین نمایشگاه که درقالب بیش از30 غرفه برپا شده ، صنایع دستی ، دست بافت های سنتی وغذاهای محلی شهرستان کازرون به نمایش گذاشته شده است.
او گفت: این نمایشگاه تا 10 تیر در سالن کتابخانه شهید آیت الله مدنی کازرون دایر است.

نویسنده: سرويس خبر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
سلام
يه نظارتي هم به اين تسهيلات داشته باشيد نكنه به اسم صنايع دستي گرفته شده ولي عملا جاي ديگه خرج بشه.
سرشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
0
1
فقط دروغ و لاغیر..........
اقای محمدی در زمان تصدی مسوولیت اداره کازرون به جز .................چه کار کردید؟؟؟/
شهروند
|
GERMANY
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
1
0
سلام اقای محمدی از مدیران لایق و دلسوز نظام هست چطو. ایشان توانایی اداره بخش بزرگی از یک اداره کل استان را دارد ولی اداره شهرستان را نه!!!!!!؟واقعا تنگ نظری بعضیها کازرون را از داشتن مدیر ان لایق محروم می کند وهمین عامل عقب افتادن کازرون از بقیه شهرها می شود
همشهري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
1
من تعجبم اقاي محمدي رو چه جور بردن كردن معاون صنايع دستي تواستان.تو زمان مسوليتش توكازرون يه ... بود.اقاي محمدي اجازه بدين شايسته هابراون صندلي هابنشينن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳