پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
در قالب طرح کاداستر انجام شد
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: در قالب طرح کاداستر مکان‌یابی ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کازرون انجام شده و تاکنون اطلاعات ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کازرون جمع‌آوری شده است.

سید عبدالصاحب قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان کازرون در بخش کشاورزی استان فارس، اظهار کرد: سطح زیر کشت اراضی زراعی آبی و دیم در کازرون به بیش از 60 هزار هکتار می‌رسد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: در راستای اجرای کشاورزی حفاظتی امسال بیش از 3500 هکتار از اراضی زیر کشت گندم به روش بی‌خاک ورزی و کم‌خاک‌ورزی کشت شده است که این اقدام برای کاهش خسارت خشک‌سالی صورت گرفته است.

قائمی با بیان اینکه آموزش محوری و توسعه فرهنگ کشاورزی نوین در میان کشاورزان از اولویت‌های برنامه جهادکشاورزی شهرستان کازرون است، افزود: در سال 92 نزدیک به 4 هزار نفر در سمینارها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت جهادکشاورزی شهرستان کازرون شرکت کرده‌اند.

وی از برگزاری دوره‌های تخصصی فنی حرفه‌ای در 85 عنوان رشته کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت به کارگیری روش‌های نوین کشاورزی در افزایش بهره‌وری، در سال زارعی 92 -93 کارشناسان ترویج جهادکشاورزی کازرون بیش از 300 کارگاه آموزشی در 290 هکتار مزرعه نمایشی برگزار کرده‌اند.

قائمی از مکان‌یابی بیش از 67 هزار هکتار اراضی کشاورزی کازرون در قالب طرح کاداستر خبر داد و اظهار کرد: جمع‌آوری بانک جامع اطلاعاتی اراضی کشاورزی کازرون توسط 8 شرکت خصوصی انجام شده که تاکنون اطلاعات 38 هزار هکتار از اراضی جمع‌آوری و بیش از 34 هزار فرم نیز آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و ضرورت توجه به مدیریت منابع آب 170 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق سیستم‌های آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی کازرون با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سال 74، تصریح کرد: جهادکشاورزی شهرستان کازرون برای پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز زمین‌های کشاورزی و گسترش بدون مجوز باغ شهری را دنبال می‌کند که در این زمینه در سال زراعی 92-93 از طریق مراجع قانونی با بیش از 17 متخلف برخورد شده است.

نویسنده: سرويس خبر
برچسب ها: طرح كاداستر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
0
باعرض سلام وادب
طرح كاداس براي شهرستان كازرون ضروري است بويزه اينكه درسطح كشوروشهرستان كازرون شاهدزمين خواري وغصب زمينهاوجنگلهاي ملي هستيم.اولاضروري است مسوولين ذيربط به ويزه دادگستري به شدت باپديده شوم زمين خواري وتعرض به جنگلهاومراتع ومنابع ملي مبارزه كنندمثلادرمنطقه جره وبالاده شاهداين مسايل هستيم درخودشهركازرون شاهدهستيم ودرثاني هرچه سريعترطرح كاداس براي تمام زمينهاواملاك ومنابع ملي اجراشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳