پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
حجت‌الاسلام امین رصاف:
این که برخی از افراد افراطی در بین شیعه و اهل سنت بحث تکفیری و تکفیری گری را آغاز کرده‌اند و به سادگی بزرگان را تکفیر می‌کنند یک خطر جدی است و باید مراقب باشیم که به دست آنان بهانه ندهیم تا افکار و نیروهای خود را گسترش دهند.

حجت‌الاسلام امین رصاف، معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: درباره جریان داعش که وضعیت عراق را ناامن کرده است، آن‌چیزی که مورد اهمیت است این است که این گروه مایه علمی ندارند و به همین دلیل از آنها سوءاستفاده مي‌شود.

وی در ادامه افزود: حرکت گروه داعش نباید سبب ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی شود زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز داریم و برادران اهل تسنن برادران ما هستند.

حجت‌الاسلام رصاف خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی همان حمایتی را که از حزب‌الله داشته است از فلسطین هم داشته است و در عمل اثبات کرده که مسلمان بودن مهم است و بالاتر از آن ایران اسلامی خود را حامی تمام مستضعفان جهان می‌داند.

وی تأکید کرد: این که برخی از افراد افراطی در بین شیعه و اهل سنت بحث تکفیری و تکفیری گری را آغاز کرده‌اند و به سادگی بزرگان را تکفیر می‌کنند یک خطر جدی است و باید مراقب باشیم که به دست آنان بهانه ندهیم تا افکار و نیروهای خود را گسترش دهند.

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اسلام دین منطق است و اهل بیت(ع) ما به شدت روی این مسأله اصرار داشتند که وقتی کسی از اهل تسنن از دنیا می‌رود در تشییع جنازه او شرکت کنید یا وقتی مریض می‌شود به عیادت او بروید.

وی ادامه داد: از این‌رو معنا ندارد برخی از شیعیان با مسأله وحدت مخالفت کنند و با تکیه بر مسائلی همچون قمه‌زنی که هیچ سودی ندارد بهانه به دست تکفیری‌های سنی بدهند که شیعیان این‌گونه هستند و به جان مسلمانان بیفتند.

حجت‌الاسلام رصاف تصریح کرد: این تروریست‌ها ابزاری در دست آمریکا و اسرائیل هستند که به دلیل شکست در سوریه عصبانی شده و دارند عصبانیت خود را در عراق خالی می‌کنند اما این قدر ابله و نادان هستند که از شکست در سوریه عبرت نگرفته‌اند و تفاوت میان عراق و سوریه را درک نکرده‌اند.

وی یادآور شد: عراق سرزمینی است که در روز اربعین 30 میلیون نفر جمع می‌شوند و خط قرمز شیعیان محسوب می‌شود و با فتوای جهاد حضرت آیت‌الله سیستانی میلیون‌ها نفر آماده شده و اسلحه به دست می‌گیرند و قطعاً با این ‌کارهای نسنجیده گور خود را می‌کنند و به زباله‌دان تاریخ می‌اندازند.

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در پایان گفت: هر حرکتی در مقابل این گروه تروریستی باید حول محور ولایت انجام گیرد تا خدای ناکرده صهیونیسم و دول غربی و ایادی آنان در منطقه نتوانند از این اختلافات بهره‌مند شوند
برچسب ها: امین رصاف ، تكفير
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶