پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
محمدرضا سرشار در کازرون خبر داد:
سرشاراز اجرای طرح برخورداری نخبگان فرهنگی کشور از فرصت برابر خبر داد و گفت :طرحی در انجمن قلم ایران مبنی بر ایجاد فرصت برابر و ارائه امکانات و کشف استعدادهای نوقلم و فرهیختگان ادبی تدارک دیده شده که بر اساس آن کارشناسانی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمدرضا سرشار(رهگذر) در حاشیه آیین نکوداشت مقام ادبی اش در زادگاهش کازرون از اجرای طرحی به عنوان برخورداری نخبگان فرهنگی کشور از فرصت برابر در آینده نزدیک خبر داد و گفت :طرحی در انجمن قلم ایران مبنی بر ایجاد فرصت برابر و ارائه امکانات و کشف استعدادهای نوقلم و فرهیختگان ادبی تدارک دیده شده که بر اساس آن کارشناسانی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

وی، اعزام مدرسان درجه یک متخصص داستان و شعر نقاط مختلف کشور، ایجاد مرکزی به عنوان نقد و بررسی رایگان آثار نوقلمان در شهرستان‌ها و نیز حمایت از چاپ آثار نوقلمان و پرداخت حق تألیف به آنها را از جمله اهداف پیش روی طرح انجمن قلم ایران دانست.

سرشار افزود: به خاطر بار مالی و ناشناخته بودن نوقلمان هیچ ناشری حاضر به چاپ آثار آنها نمی‌شود که این معضل بزرگ پیش روی اثر نخست نوقلمان قرار دارد.

عضو انجمن قلم ایران افزود : این انجمن آمادگی دارد به صورت رایگان آثار نخست نوقلمان را به چاپ برساند و تا رسیدن به روی پای خود کمک کند.

وی گفت : چنانچه تعداد نوقلمان حیطه ادبی شعر و داستان در شهرستان‌ها به حد نصاب برسد، مدرسانی به طور رایگان برای رفع مشکلات آثار آنها از سوی انجمن قلم ایران اعزام می‌شوند.

محمدرضا سرشار مشهور به رضا رهگذر، نویسنده و پژوهشگر و منتقد ادبی و گوینده برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه است.

وی در سال 1332 در شهرستان کازرون متولد شد.

آثار سرشار تاکنون، دست کم 26جایزه را در سطح کشور به خود اختصاص داده و برخی از آنها، در داخل و خارج کشور، به زبانهای انگلیسی و اردو، ترجمه شده‌ است.

نشریه بین المللی who is who، در سال ۱۳۷۳، نام وی را به عنوان یکی از مشاهیر فرهنگ ایران به ثبت رسانده است .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چنگیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
0
0
سی چه نظر مو نمیلین؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴