پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۶۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
به نظر بنده فوتبال چیزی نیست که به این راحتی بشود آن را کنار گذاشت، چون شما علاقه مند به هر رشته ی ورزشی که باشید یا حتی در هر رشته ی ورزشی که فعالیت داشته باشید و بازیکن خوب هندبال یا بسکتبال و یا والیبال و دیگر رشته های ورزشی که باشید، نمی توانید فوتبال را دوست نداشته باشید!

دوسال پیش که بنده از ریاست هیأت هندبال شهرستان استعفا دادم آقای مسعود صادقی رئیس مستعفی هیأت فوتبال شهرستان کازرون با دل سوزی می گفت نباید استعفا بدهی و باید مبارزه کنی و هندبال را با همه ی مشکلاتش نباید رها کنی! و من از مشکلات مالی و نامهربانی های برخی از مسؤولان شهرستان گفتم و از این که فرماندار وقت دو سال وعده ی کمک مالی را به هندبال کازرون عمل نکرد و به جز امام جمعه ی محترم شهرستان و مهندس موصلی شهردار وقت هیچ مسؤولی دست یاری به ما نداد و فقط همت هیأت مدیره ی محترم باشگاه هندبال مردم کازرون و چند عاشق و دل سوخته ی این ورزش بود که با تماس با جمعی از خیرین شهرستان توانستند اندکی از مشکلات مالی هندبال را مرتفع سازد که شاهد غرور آفرینی فرزندان این شهرستان در میادین هندبال کشور بودیم! اما چه فایده که در ادامه ی راه هیچ دست یاری و هیچ عزمی بلند و هیچ ندایی از هیچ مسؤولی برای نجات هندبال کازرون برنخواست و هندبال، این عشق کازرونی ها در کمال ناباوری به دسته های پایین تر سقوط کرد.

به هر روی در جواب آقای صادقی گفتم که شما هم مدتی دیگر و به خاطر بسیاری بی حسابی ها و ناملایمات می گذاری و می روی، و در دیداری بعد که یکدیکر را می دیدیم آقای صادقی حسابی از مشکلات مالی و نا مهربانی ها و بد اخلاقی های برخی دور گود نشین ها و بعضی از مسؤولان ذی ربط می گفت و ابراز می کرد که اجباراً می خواهم استعفا بدهم.


من آقای صادقی را از نزدیک می شناسم، انسان بسیار خوب و فرد بسیار زحمت کش و با تقوایی است و دوران ورزشی خود را به عنوان یکی از فوتبالیست های خوب شهرستان بود؛ و از روزی که هیأت فوتبال را به دست گرفت و اعضای هیأت را معرفی کرد فوتبال شهرستان بعد از مدت ها به تکاپو و تحرک افتاد و دوباره شاهد چرخیدن توپ بر زمین سبز و چمن استادیوم بودیم و دیدیم که چه گونه در نود دقیقه و به دور از هر گونه آفسایدها و خطاها توپ از منطقه ی جریمه ی بازی و خط شش قدم گذشت و به تور دروازه نشست و صدای شادی هواداران و تماشیاچیان هر چند اندک با غریو ولوله و خوشحالی بازیکنان داخل زمین و نیمکت نشینان به هوا رفت!

خبرنگاران و مقاله نویسان و منتقدان ورزشی و فوتبال شناسان به کندو کاو و کنکاش در مسابقات پرداختند.و سایت های خبری شهرستان این اخبار را انعکاس دادند، بازار فوتبال کازرون از مربی گری و سرپرستی و تدارکات و جلسات و تمرینات گرفته تا قضاوت داوران محترم دوباره رونق گرفت و علاقه مندان به این ورزش و اهالی فوتبال و بازیکنان در همه ی رده های سنی حتی پیشکسوتان دوباره دور هم جمع شدند و خاطرات گذشته را تکرار کردند؛ و به هم گل تعارف کردند و حریف های خود را گلباران کردند! و خاطرات گل زدن به استقلال تهران، خاطرات بازی های دلنشین ببر و هما، فجر و استقلال، پاس و پیکان و خاطرات زیبای بازی تیم جنگ زدگان با دیگر باشگاه های کازرون و فوتبال ناب کازرونی از دروازه بانی سعید چوبدار گرفته تا گل های قاسم ریحانی را در آلبوم خاطرات شان زنده کردند!

به نظر بنده فوتبال چیزی نیست که به این راحتی بشود آن را کنار گذاشت، چون شما علاقه مند به هر رشته ی ورزشی که باشید یا حتی در هر رشته ی ورزشی که فعالیت داشته باشید و بازیکن خوب هندبال یا بسکتبال و یا والیبال و دیگر رشته های ورزشی که باشید، نمی توانید فوتبال را دوست نداشته باشید! و به راستی مگر می شود به پله و مارادونا و مسی و رونالدو علاقه نداشت؛ و مگر می شود سلطان علی پروین و مرحوم ناصر حجازی و علی دایی و علی کریمی و فرهاد مجیدی را دوست نداشت؟ چون فوتبال در رگ و پی و پوست ایرانیان دویده شده و فوتبال عشق ما کازرونی ها است، و هر چند که هندبال ورزش اول شهرستان است اما فوتبال چیز دیگری است!

ما کازرونی ها خاطرات زیادی از فوتبال و فوتبالیست های شهرستان داریم، چه بازی های بر چمن و چه مسابقات بر زمین های خاکی داخل و اطراف شهر از جمله زمین دارایی با آن کانال حاشیه ای معروف! یا زمین ببر یا زمین بلوار ووو و حاضر نیستیم که این خاطرات زیبا و دل انگیز را با بازی های خوب فوتبالیست های شهرمان به این سادگی از یاد ببریم، و به راستی مگر مرحوم سلامی یا کرامت بحرانی یا حاج محمود رضازاده یا استاد عباس کشتکاری یا اضغر رهسپار و مرحوم محمد علی احمدی و ابراهیم معینی و رسول هدایت و دژکام ها و ابراهیم سرشار و عباس راسخ و مسعود سرشناس و کاظم افشاریان و ابراهیم احدی یا باقریه ها و عبدالصاحب نیکویی و ابراهیم محمودی و دیگر عزیزانی که با شرمندگی به خاطر اطاله ی مطلب، درج نام شان مقدور نیست، فراموش شدنی هستند؟!

هیأت مستعفی فوتبال از انسان های شاخص و مخلصی تشکیل شده بود که با رعایت احترام به همه ی پیشکسوتان و اهالی فوتبال کازرون که در این مجموعه جای نگرفته اند و اما لیاقت بهترین ها را دارند، به این راحتی نمی توان چنین جمعی را دور هم جمع کرد؛ حاج محمد کریم پیروی که پیر دیر است و پیشکسوت فوتبال و یکی از استخوان خرد کرده های فوتبال و ورزش کازرون، عبدالنبی توکلی با کوله باری از تجربه و اندیشه ی فوتبالی، منصور رادفر که هم فوتبالیست خوب شهرستان بوده و هم این که سال ها سکان ورزش آموزش و پرورش کازرون را با بسیاری از رتبه ها و مقام های در خور شهرستان و در استان را در دست دارد، بهادر خاکسبز که سال ها در امر قضاوت در خدمت فوتبال کازرون بوده، امین پردل، مرادی ها، کوشکی، غلام زاده، پاک سرشت و عبداللهی و ...!

به راستی چه اتفاقی افتاد یا چه شد که این انسان های مخلص و پر تلاش دست را شستند و عطای فوتبال را به لقایش بخشیدند و نگرانی را در دل علاقه مندان به فوتبال جای گذاشتند؟

متن استعفای دسته جمعی این عزیزان و این خادمان به ورزش شهرستان نشان از جفاهایی است که بر آنان روا شده و سؤال ها و درخواست های به حقی که از طرف برخی از مسؤولان شهرستان بدون جواب مانده و باید اذعان بدارم که ممکن است بی مسؤولیتی سرپرست اداره ورزش و جوانان یا کم محبتی برخی مسؤولان باعث گردیده که استعفاء صورت بپذیرد، زمانی که این هیأت حتی به صورت معنوی نیز از طرف مسؤولان عالی رتبه ی شهرستان حمایت نمی شود چه انتظاری است که دلگرم دویدن باشند و چه تضمینی برای گل زدن شان هست؟!
اگر قرار به استعفا است کسی باید استعفا بدهد که در حد و قواره ی ورزش شهرستان نیست! کسانی باید استعفا بدهند که ارزش ورزش را درک نکرده اند و نمی دانند که یکساعت وقت گذاشتن در یک محیط ورزشی برای یک نوجوان و جوان برابر است با چند ساعت ولگردی و دنبال باطلات و فساد رفتن، چون انرژی که در میادین ورزش از دست می رود اجازه ی دویدن در راه خلاف را به کسی نمی دهد ضمن این که تلف وقت و انرژی در میدان ورزشی بدنی قوی و عقلی سالم را تحویل اجتماع می دهد!

ورزش کازرون خصوصاً فوتبال آن چنان استوار است که به کسی اجازه نمی دهد که با سهل انگاری یا نابلدی یا کج سلیقه ای بخواهد تبر به ریشه اش بزند! فوتبال کازرون متعلق به همه ی کازرونی ها است و نباید برایش دشمن تراشی شود و متولیان امر بایستی قدر این مهم را بدانند و با مدیریت باید در صدد جذب همه ی نیروهای خادم و انسجام و وحدت آنان باشند و بایستی با درایت و تفکر از از هم پاشیدگی آن جلوگیری کنند.
فوتبال کازرون سرشار از انسان هایی است که توان و جسارت اداره ی هیأت را دارا هستند، اما در حال حاضر سکان به دست دیگر عزیزانی سپرده شده بود که از میدان امتحان پیروز و سربلند بیرون آمده بودند و دیگران وظیفه ی حمایت را بر عهده دارند.

فوتبال کازرون پر است از کسانی که هم در داخل زمین و هم در کنار زمین و هم از روی نیمکت به هنرنمایی پرداخته اند و با عشق و علاقه از جان شان مایه گذاشته اند و بهترین لحظات عمر و زندگی شان را با دقایق فوتبال گذرانده اند و فوتبال را خوب می شناسند و هم اکنون این قضایا را دنبال می کنند و دوست ندارند که توپ فوتبال کازرون از حرکت بایستد و سبزی چمنش به زردی بگراید!

بر شما است که از استعفای دسته جمعی هیأت فوتبال را نپذیرید و شما مسؤول هستید که بدهی این هیأت را بپردازید تا باز بتوانند بر پای خود بایستند و فوتبال را بر پا نگه دارند، و این کمال بی مسؤولیتی است که با توجه به مشکلات مالی و هزینه های نگه داری چمن و مخارج و ایاب و ذهاب و آب و برق سالن تحت اجاره ی این هیأت بخواهید تنها راه درآمدشان را از آنان بگیرید، چون در جایگاه مدیریت اداره کمی شجاعت می خواهد و استقلال رأی تا جلوی استان نشینان ورزش بایستید و برای دفاع از هیأت فوتبال و به دور از بد فرمانی اداره کل از ترس عزل شدن مبارزه کنید تا توپ فوتبال کازرون بر مدار خودش بچرخد و نوجوانان و جوانان بیشتری جذب ورزش شوند و این لحظات ناب بازی و ورزش را با گرایش به مواد مخدر و هرزگردی و خیابان نوردی عوض نکنند!

باید عاقلانه تر اندیشید و باید فراتر از امروز رفتار کرد و نباید در حال درجا زد که گذشته ها را تجربه کرده ایم و بایستی به فکر آینده بود، پس چرا با بی تدبیری و اهمال می خواهید شور و شوق و امیدواری و دل گرمی را از اعضاء محترم هیأت فوتبال بگیرید و علاقه مندان و هواداران این رشته ی ورزشی را دل سرد و مأیوس کنید؟!

بر فرماندار محترم شهرستان است که با تعویض سرپرست فعلی اداره ی ورزش و جوانان شهرستان و جایگزین کردن شخصی توان مند و با تجربه و کاربلد و مورد وثوق اهالی ورزش شهرستان این نابسامانی های ورزش شهرستان را سر و سامان ببخشد و هر چه زودتر با طرحی که در دست دارید یعنی تشکیل شورای ورزشی شهرستان خونی تازه به رگ این بیمار در حال موت تزریق کنید و نفس های به شماره افتاده ی ورزش شهرستان را با برگرداندن هیأت فوتبال کازرون به میدان مسابقات به حالت آرام در آورید تا ضمن گل زدن به حریف؛ به پای آنان که دل سوخته ی مردم و خادم ورزش شهرستان هستند گل بریزند!

نویسنده: بهادر رياضي
برچسب ها: بهادر رياضي
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
1
0
اگه آقاي صادقي مدير خوبي بودند كه اين همه فوتباليست ازشون ناراضي نبودن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
2
1
قدم با قلم ؟
این جمله از کجا اومده !
عجب اختراعی !
اساتید ادبیات یاد بگیرند .
غلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
جناب نویسنده جاداشت ازآقای محسن رنجبران کنارتخته ای اولین ملی پوش فوتبال شهرستان کازرون وبازیکن اسبق پرسپولیس تهران برق وفجرشیراز،شاهین بوشهرونفت آبادان هم یادی میکردی
ای داد بیداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
1
0
بابا عام بادر دست بردار از ای همه ... و... برو فکر کار وکاسبیت باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
1
اینجانب مسعود صادقی رئیس اسبق هیئت فوتبال شهرستان کازرون تا به حال و در هیچ جائی ادعا نکرده ام که مدیر خوب و توانمندی هستم در همه جا اعلام کردم خدمتگزار جامعه ورزش خصوصا فوتبالیست ها ی شهرمان هستم هیچ ادعائی هم نداریم که کاری انجام داده باشیم اما حداقل الفبای مدیریت جهادی رو بلدم و میدانم که اگر انسان مسئولیتی پذیرفت و اقدام جهادی نکرد غاصب و به جامعه مربوطه جفا کرده است بر همین فرض خود را خادم همه ی ورزشکاران کازرونی میدانم و قبل از اینکه خودم را مسئول بدانم یک خدمتکار میدانم و این را در مکتب پیر و مرادم حضرت روح اله یاد گرفتم که میگفت اگه به من خدمتکار بگوینه بهتر از انست که رهبر بگویند بر همین اساس توقعی نیست که همه از بنده راضی باشند اصل مدیریت هم همینه اگه قرار باشه تمام کسانی که در یک مجموعه با هم کار میکنند همه از مدیر ان مجموعه راضی باشند مطمئن باشید بوی نفاق و دو روئی در مدیریت ان جایگاه وجود دارد قطعا همه از خالق خود راضی نیستند در صدر اسلام کسانی بودند که امام علی ع را خدا میپنداشتند و کسانی هم جایگاه او را غصب کردند ، راضی بودن یا نبودن بسته به بینش و قضاوت انسانها بستگی دارد بنده در مدت 3 سال خادمی تنها افتخارم این است که دوستان جدیدی پیدا کردم و افرادی در هیئت با من کار میکردند که در بعد مسئولیتی از بنده توانمند تر و سالها در فوتبال زحمت کشیده بودند اما بدلیل بزرگواریشان ما را تحمل نمودند با مربیان و سرپرستان اشنا شدم با ، چهره هائی را دیدم که سالها بود از خاطرم رفته بودند پیشکسوتان عزیز ، اشنائی با اصحاب رسانه های محلی ، بازیکنان همه و همه از افتخارات بنده هست من مجددا از همه ی کسانی که در طول این مدت ما تحمل کردند تقدیر و تشکر میکنم از اعضاء هیئت از ابتداء برادران قدرت اله دلپسند بسیجی و وکیل پایه یک دادگستری ، اصغر دهقان پیر فوتبال کازرون اسوه اخلاق ، سید اصغر حسینی بسیجی و پاسدار سپاه کارمند بانک انصار ، حمید محمدی از زحمت کشان عرصه سالها فوتبال ، جناب سرگرد شهرام افشار فرمانده ناحیه خرم بید ، اصغر ارجی از فعالان بسیج کازرون ، جناب سرگرد محمد کاظم افشاری ، جناب سروان پاسدار حسن کریمی ، کاظم افشار پیشکسوت و مربی سال های گذشته و حال فوتبال ، احد اسماعیلی از فوتبالیست های بنام و مربیان برجسته کازرون ، فضل اله پاک سرشت از فعالان بسیج ، محمد مهدی محمدی ازاده دلاور و فرمانده پایگاه بسیج ، جناب سرهنگ حاج موسی حمیدی از چهره های بنام دفاع مقدس ، حاج محمد کریم پیروی از بزرگان فوتبال کازرون که سالها سکاندار هیئت فوتبال شهرستان و مدیر یکی از بهترین باشگاههای کازرون ، جناب سروان پاسدار جواد مرادی ، جناب سرگردپاسدار عبد الرسول مرادی ، منصور رادفر رئیس تربیت بدنی اموزش و پرورش و از پیشکسوتان داوری فوتبال ، محمد جلیل کوشکی یار صدیق و زحمت کش فوتبال ، حاج امین پردل مسئول قرض الحسنه علی ابن ابیطالب از تلاشگران و زحمتکشان عرصه فوتبال بسیجی نمونه شهرستان ، عبدالنبی توکلی چه بگویم مدیر موفق سالها فوتبال از تلاشگران عرصه فوتبال ، سر کار خانم جوکار از مربیان دلسوز و زحمت کش فوتسال بانوان ، سرکار خانم کاظمی از مربیان بنام فوتسال بانوان کازرون و استان ، مرحوم علی یزدانپناه ، بهادر خاکسبز از پیشکسوتان داوری و دیگر کسانی که با این هیئت همکاری کرده و بنده نام او را فراموش کردم از افتخارات هیئت فوتبال میباشد تجمیع انسانهای بزرگی که کار بزرگی کردند و برگ درخشانی از خود بجای گذاشتند بنده مجددا از همه ی کسانی که دلشون رو رنجوندیم و یا از ما ناراضی بودند حلالیت میطلبم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
0
با عرض پوزش از برادر بسیجی و عزیزم جناب اقای علی یزدانپناه که در متن بالا مرحوم اعلام شده است تصحیح میشود و لذا از مرحوم پوسکانی که از داوران خوب هیئت فوتبال بودند و برادر ارزشمند خودم جناب اقای محمد غلامزاده که از فعالان عرصه ی سالها فوتبال و از پیشکسوتان شهرمان هستند از جناب اقای محمد عبدالهی که از برادران خوب سپاه و از فعالان هیئت فوتبال بودند از مجموعه داوری کازرون که واقعا زحمات زیادی کشیدند تشکر میکنم افتخار بنده به این بوده و هست که هیئت فوتبال کازرون از انسان های بزرگ و ارزشمندی انتخاب شده بودند و بنده به عنوان یک خدمتگزار در خدمت اینان و جامعه ورزشی بودم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
2
0
به نظر من اصلا آقای صادقی مدیر قابلی نبودند و بسیاری از کارهای ایشان اغراق و بزرگنمایی است؟!! جناب آقای صادقی کسی که از خودش تعریف و تمجید نمیکنه؟! حرف دوست عزیزمان که گفت این بیشتر فوتبالیست ازشون ناراضی هستند کاملا درسته...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
1
0
اینها که همه ... و ... هستند و حقوق نجومی می گیرند (در صورت عدم دریافت حقوق نبض مملکت در دستان آنهاست بطور نمونه وامهای خوداشتغالی ) پس منتی نیست اگر کاری کرده اند بلکه وظیفه دارند حال که وام از دست اهل فن و هزاران اقدام دیگر از اهل فن گرفته شده و به این عزیزان داده شده است لذا اگر کمی وجدان باشد باید خدمت کنند ورنه بیشتر از این که هست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
0
با سلام خدمت آقای ریاضی

استاد ارجمندآنجورکه نوشته اید اقای صادقی را دربعدمدیریت ورزش نمی شناسید من هم تأیید میکنم که آقای صادقی از نظراخلاقی وخصوصیات شخصی فرد موجهی هستندولی در بعدورزش اگرخوشبینانه بگویم 85 درصدازما ورزشیها ازایشان ناراضی هستیم ایشان آنقدرقوانین راسلیقه ایی اعمال میکردندکه همه ما سرگیچه گرفته بودیم میتوانم بگویم استعفایش بهترین تصمیم ورزشی عمرش بوده است
ورزشکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
0
رییس سابق هیات هندبال که داری در مورد فوتبال نظر میدی . موقعی که رییس هندبال بودی دیدیم چه ها کردی/
ورزشکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
1
1
کاش اقا بهادر ریاضی رییس فوتبال میشد تا این هم مثل هندبال بره تو موزه جا خوش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
نظر آقای ریاضی عوض کردن رییس بود که انجام شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
0
آقای ... باید بره خودشو عوض کنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
چرا میگین اقای صادقی مدیر خوبی نبوده کسی که ملیون ها برای وززش کازرون خرج کرد تا این ورزشگاه روی کار بیاد پس دروغین تظاهر نکنید
جوانمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
0
دلیل اصلی استعفا ترس از شلو وسفتو بود
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
0
به نظر من آقای صادقی تحول بزرگی در ورزش کازرون ایجاد کرد فوتبالی که مرده بود و رنگ و بویی نداشت رو دوباره زنده کرد.اما سود جویانی که با آمدن ایشان احساس خطر میکردند با دسیسه های خود باعث تفرقه میان اعضای هیئت می شدند تا اجازه کار را به خدمتگذار مردم ندهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اذان صبح
۰۴:۳۶:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۵۲:۲۶
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۰۳