پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
روانستان جانباز و آزاده کازرونی:
جانباز و آزاده کازرونی با بیان اینکه جانبازان بر مرام خود برای حفاظت از انقلاب ایستاده اند، گفت: یک جانباز باید بر عهدی که با خدا بسته باقی بماند و تا تحقق کامل آرمان‌ امام خمینی(ره) بر همان مرام بماند.

جانباز و آزاده کازرونی با بیان اینکه جانبازان بر مرام خود برای حفاظت از انقلاب ایستاده اند، گفت: یک جانباز باید بر عهدی که با خدا بسته باقی بماند و تا تحقق کامل آرمان‌ امام خمینی(ره) بر همان مرام بماند.

علی محمد روانستان متولد سال 1341 و دارای دو فرزند است که در 18 سالگی به جبهه رفته و پس از مدت کوتاهی در عملیات طریق القدس با اصابت تیر به ناحیه سر زخمی و اسیر شده است.

وی اکنون دانشجوی دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه باهنر کرمان و دانشجوی دکتری رشته مطالعات اسلامی از یکی از دانشگاه‌های بیروت لبنان است.

خبرگزاری تسینم به بهانه روز جانباز از ایشان دعوت کرده و وی در بازدید از خبرگزاری تسنیم به نقل خاطرات خود پرداخت.

روانستان اظهار کرد: میزان جانبازی من 65  درصد است و 7 سال، از سال 60 تا 67 اسیر بودم، در عملیات طریق القدس به دلیل اصابت تیر به ناحیه سر جانباز شدم و نیمه چپ بدنم فلج شد.

وی گفت: در سن 17 سالگی و پس از امتحانات خرداد ماه به جبهه رفتم و سه ماه در منطقه کردستان بودم و در همان جا نیز با سردار رشید اسلام حاج ابراهیم همت آشنا شدم پس از آن به منطقه جنوب رفته و در همان جا نیز تیر خورده و اسیر شدم.

جانباز کازرونی افزود: در ارزیابی از زندگی رزمندگان به این نتیجه می‌رسیم که همه به نوعی تربیت و پرورش یافته انسان بزرگی چون امام خمینی(ره) بودند و وقتی هدف با تمام رگ و پوست انسان عجین شود دیگر زیبایی‌ها در نظرش رنگ می‌بازد.

روانستان با بیان اینکه در جبهه‌ افراد مختلف برای دفاع از کشور حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در جبهه از انسان بی‌سواد تا دانش آموز و دانشجو یا حتی پزشکان متخصص حضور داشتند و در نگاه همه زیبایی های دنیا رنگ باخته بود.

وی با اشاره به نخستین دیدار خود با امام خمینی(ره) عنوان کرد: اوایل بازگشت امام از پاریس با جمعی از بچه‌های انقلابی کازرون به دیدار امام در مدرسه فیضیه رفته و در لحظه دیدار با ایشان دچار یک بی‌خودی معنوی شدم که قابل بیان نیست.

جانباز کازرونی با بیان اینکه در زمان دبیرستان فعالیت‌های انقلابی داشتم، تصریح کرد: مادرم در رفتن من به جبهه و شرکت در تظاهرات خیلی تاثیر داشت و در همه تظاهرات‌ها هم شرکت کرده و به زندان هم رفتم.

روانستان با اشاره به حضور مادر خود در تظاهرات‌ها، اظهار کرد: خانواده من انقلابی بوده و مادرم خود برای رفتن من به جبهه اقدام کرد و با مسئولان پایگاه مقاومت مسجد صحبت کرد.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی بستان برای عراق خیلی سخت بود، افزود:  دولت عراق  روز 9 آذر، سالروز عملیات بستان را روز شهید خود نام‌گذاری کرده به گونه ای که در آن روز همه اسرا را بیرون آورده و مجبور به سه دقیقه سکوت می‌کردند.

جانباز کازرونی با اشاره به آزادی خود در سال 67 گفت: بعد از قطع‌نامه 598 ما را به کربلا بردند اما نکته جالب آن است که ما با وجود آنکه شیفته زیارت امام حسین(ع) بودیم اما با شرط اینکه از ما فیلم یا عکسی تهیه نشود که به ضرر نظام باشد به این سفر معنوی رفتیم.

روانستان با بیان اینکه دومین دیدار بنده با امام خمینی(ره) سال 67 و بعد از آزادی بود، خاطرنشان کرد: پس از دیدار ما موضوع بیماری امام پیش آمده و رحلت امام برای همه مردم به ویژه آزادگان بسیار سخت بود چرا که امید اسرا فقط دیدار امام و زندگی زیر سایه ایشان بوده و این برای ما ضربه بسیار دردناکی بود.

وی با اشاره به تصمیم خود در اسارت مبنی بر درس خواندن، تصریح کرد: هرچه مفید باشد دشمن مانع به دست آوردنش شده و دشمن ما را از عبادت، درس خواندن، دعا کردن و عزاداری منع می کرد، اما ما به این نکته توجه نمی‌کردیم.

جانبازی و آزاده کازرونی از آشنایی خود با آقای ابوترابی و یاد گرفتن زبان عربی از ایشان گفت و افزود: سطح آموزش ایشان بالا بوده و تا جایی این زبان را یاد گرفتم که توانستم به دیگر دوستان خود نیز عربی را آموزش داده و بعد از آزادی کنکور داده و در دانشگاه شیراز در رشته ادبیات فارسی قبول شده و تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه شیراز درس خواندم.

روانستان با بیان اینکه برای دکترا رشته مطالعات اسلامی را در بیروت لبنان می‌خواندم و هم‌زمان هم دکترای ادبیات فارسی دانشگاه باهنر کرمان قبول شدم، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط سخت درسی در حال حاضر از لبنان مرخصی گرفته و مشغول تحصیل در دانشگاه باهنر کرمان هستم.

به گزارش تسنیم علی‌محمد روانستان اکنون انتشارات زرینه را داشته و مشاوره نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران فارس است.

وی با اشاره به دغدغه جانبازان در جامعه حاضر اظهار کرد: با تمام احترامی که برای جانبازان قائل هستم دغدغه مهم یک جانباز باید بر عهدی که با خدا بسته باقی مانده و آن را ادامه داده و تا تحقق کامل آرمان‌ امام خمینی(ره) به طور کامل بر همان مرام بماند.

جانباز کازرونی با بیان اینکه مناسبت‌های خودمان را با نام کسانی که برایمان مقدس است متبرک می‌کنیم به همین دلیل روز جانباز را به نام حضرت عباس نام‌گذاری کردیم، افزود: حضرت عباس خالص‌ترین و وفادارترین انسان بوده و با تمام قدرت و عظمت خود و پیشنهاد موقعیت‌های بسیار به ایشان اما به‌خاطر وفای به امام خود همه را کنار گذاشته و جان خود را در راه خدا فدای امام خود کرد.

روانستان با اشاره به زحمات همسران جانبازان گفت: همسران جانبازان اگرچه خود آسیب جسمی ندیده‌اند اما دردی که می‌کشند از درد جانباز کمتر نبوده و جانباز درد جسمی را تحمل می‌کند اما از دست همسر ایشان کاری برنمی‌آید.

وی خود را وام‌دار همسران جانبازان دانست و بیان کرد: درباره جوانان باید شرایط زمانه را در نظر گرفته و در زمان ما اینترنت و ماهواره نبود و ما برای رسیدن به خدا در مسیر رود بودیم اما جوانان امروز برای رسیدن به خدا باید خلاف جهت آب شنا کنند که این هنر است.

جانباز کازرونی با بیان اینکه باید برای انجام کارهای فرهنگی تلاش‌های فرهنگی واقع بینانه داشت، خاطرنشان کرد: به جوانان امروز به ویژه جوانانی که با وجود تمام این شرایط بر سر عهدها و مرام و مسلک اعتقادی خود پایدار مانده‌اند احترام می‌گذارم.

روانستان با اشاره به حضور مردم و ایستادگی آنان پای آرمان‌های انقلاب در مناسبت‌های مختلف مانند 22 بهمن تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و ابراز ناراحتی مردم از برخی از شرایط فعلی جامعه مردم ما در راه حمایت از انقلاب با هم وحدت دارند.

وی با بیان اینکه من هرگز به اهدافم در زمان انقلاب و جنگ پشت نکرده و امیدوارم که دنباله رو شهدای کربلا باشم، عنوان کرد: دیروز ما جنگ نظامی داشتیم که آسیب‌های ناشی از آن قابل درمان بوده اما امروز سلاح جنگ ما فرق کرده و ظاهری زیبا داشته و این خمپاره‌هایی که دشمن با عنوان جنگ فرهنگی به سمت ما پرتاب می‌کند قصه دیگری است که تلاش فرهنگی عاقلانه و منطقی می‌تواند در این زمینه پاسخ‌گو باشد.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی تقی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
مخلص حاج علی آقا هستیم.
علی محمد روانستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
جناب آقا مهدی تقی‌نژاد عزیز، شما همیشه به بنده لطف داشته‌اید. عزت، سربلندی و توفیق بیشترت را از خداوند خواهانم. مشتاق دیدارتم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳