پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
مسئول فرهنگی اداره کتابخانه های شهرستان کازرون، برگزاری جشنواره شعر پریشان را گامی مهم و موثر برای فرهنگسازی احیاء تالاب پریشان توصیف کرد. محمد حسین یوسفیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دریاچه پریشان کازرون یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین ایران و خاورمیانه به شمار می رود که طی چند سال اخیر دچار خشکی شده است.

مسئول فرهنگی اداره کتابخانه های شهرستان کازرون، برگزاری جشنواره شعر پریشان را گامی مهم و موثر برای فرهنگسازی احیاء تالاب پریشان توصیف کرد.

محمد حسین یوسفیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دریاچه پریشان کازرون یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین ایران و خاورمیانه به شمار می رود که طی چند سال اخیر دچار خشکی شده است.

وی ادامه داد: چاه های غیر مجاز متعدد و چاه هایی مجازی که در اطراف دریاچه پریشان وجود دارد و برداشتهای بیشتر از حد مجاز دارند، آبهای دریاچه را به سمت اراضی کشاورزی منطقه منتقل می کنندو باعث خشکی پریشان شده اند.

مسئول فرهنگی ادالره کتابخانه های شهرستان کازرون با اشاره به اینکه مردم کازرون پریشان را بسیار دوست دارند و با روح و جانشان عجین شده، افزود: هر زمان از مردم کازرون سوال می شود که چرا دیگر به تالاب سر نمی زنید عنوان می کنند که یادآوری آن روزهایی که تالاب پر آب بود و حیات در آن جریان داشت و وضعیت امروز دریاچه ما را غمگین می کند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر پیرشان راهی مناسب برای فرهنگسازی احیاء تالاب است، افزود: محیط زیست استان فارس با این برنامه، اقدامی ارزشمند  را در راستای آموزش و  فرهنگسازی احیاء پریشان انجام داده است.

مسئول فرهنگی اداره کتابخانه های شهرستان کازرون با اشار به اینکه کانون ادبی پریشان نیز در شهرستان کازرون در راستای تولیدات ادبی حوزه تالاب اقدامات مختلفی را انجام می دهد، افزود: این کانون موفق شده در سال 90 در بین 50 کانون ادبی استان مقام اول را کسب کند.

یوسفیان در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهم تالاب پریشان در اقتصاد منطقه نیز بیان کرد: نکته ای که این روزها کشاورزان با آن دست  پنجه نرم می کنند محصولاتی است که با هزینه های زیاد کشت کرده اند مانند گوجه و کدو اما اکنون روی زمین مانده و به خاطر اینکه سطح زیر کشت زیاد بوده از نظر مالی برای جمع آوری محصول و فروش آن به صرفه نیست.

وی گفت: اگر دریاچه پریشان احیا شود به طور حتم در رونق گردشگری موثر است و ضمن اینکه اشتغال زایی مناسبی صورت می گیرد، حال و روز پریشان نیز مانند سالهای قبل خواهد شد.

وی از کازرونی ها و دوستداران پریشان خواست که آثار خود را به جشنواره شعر پریشان ارسال کنند و افزود: دوست داریم که علاقمندان هرچه سریعتر آثار خود را برای اولین جشنواره شعر پریشان ارسال کنند تا این کار فرهنگی ادبی موجب فرهنگسازی هرچه بیشتر احیاء تالاب شود.

به گزارش مهر، جشنواره شعر پریشان از سوی محیط زیست فارس، اداره کتابخانه های شهرستان کازرون، خبرگزاری مهر ، موسسه 13 فروردین برگزار شده است.

این جشنواره هم اکنون در مرحله دریافت آثار است و علاقمندان می توانند تا 15 خرداد اشعار خود را در هر قالب شعری به جشنواره ارسال کنند.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی اداره کل محیط زیست استان فارس به آدرس fars.doe.ir   فرم شرکت در جشنواره را دریافت و پس از تکمیل فرم ، آن را به همراه شعر خود به نشانی ای میل سازمان به آدرس mohitzistfars@yahoo.com ارسال کنند  و یا  می توانند اشعار خود را به صورت تایپ شده به محیط زیست استان فارس در شیراز پست کنند.

احساس دوستداران محیط زیست درباره تالاب بین المللی پریشان، راهکارهای احیاء دریاچه پریشان، خشکی پریشان و مهاجرت پرندگان از تالاب، امید به آینده پریشان و تنوع زیستی در تالاب پریشان ازجمله محورهای جشنواره شعر پریشان است.

مقارن روز 22 خرداد ماه نیز مراسم اختتامیه جشنواره در دفتر خبرگزاری مهر در شیراز برگزار و به آثار برگزیده جوایزی اهدا می شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰