پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
استاندار فارس:
استاندار فارس، الگوی مصرف آب را در این استان اعم از بخش کشاورزی و آشامیدنی نامناسب دانست و گفت: امروز شرایط به گونه ای است که وضعیت منابع آب های زیر زمینی نامطلوب و شرایط دریاچه های این استان به ویژه دریاچه ˈپریشانˈ بسیار نگران کننده است.

استاندار فارس، الگوی مصرف آب را در این استان اعم از بخش کشاورزی و آشامیدنی نامناسب دانست و گفت: امروز شرایط به گونه ای است که وضعیت منابع آب های زیر زمینی نامطلوب و شرایط دریاچه های این استان به ویژه دریاچه ˈپریشانˈ بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، ˈسید محمد احمدیˈ، در گردهمایی مدیران آب کشور در شیراز، میزان ذخایر و آب سدهای استان فارس را به دلیل خشکسالی های پی در پی و کاهش بارندگی در وضعیت خطر دانست و گفت: تالاب ها و دریاچه های این استان نیز نتوانسته اند از آسیب های این خشکسالی در امان باشند.

احمدی افزود: دریاچه پریشان کازرون که تنها دریاچه آب شیرین کشور محسوب می شود، هم اینک شرایط مساعدی ندارد و دیگر دریاچه ها و تالاب های استان فارس هم کم و بیش با چنین شرایطی مواجه هستند.

استاندار فارس گفت: با توجه به واقع شدن کشور در منطقه ای خشک از جهان، مدیریت منابع آبی نقش موثر و پر اهمیت در آینده ایران ایفا می کند و فعالان این عرصه شرایط دشواری را برای پیشبرد اهداف دولت و نظام پیش رو دارند.

وی، رشد بی رویه تولید محصولات کشاورزی، صیفی و باغی، افزایش بدون برنامه سطح زیر کشت و برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی را غیر قابل قبول دانست و گفت: بی توجهی به تنوع الگوی معیشت و اتکای بیش از حد به کشاورزی بر کاهش سطح منابع آبی به شدت تاثیر گذاشته است.

احمدی گفت: نتیجه اتخاذ چنین سیاست های نادرستی این بوده که در مقطعی تنها توانسته ایم با هزینه های بسیار زیاد محصولاتی را بعضا چند برابر نیاز بازار داخل تولید کنیم که برخی از این محصولات حتی به بازارهای مصرف هم نرسیده است.

استاندار فارس ادامه داد: امروز می بینیم که آبی که با هزینه بسیار از اعماق زمین به بیرون کشیده می شود، به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح برای تولید محصولاتی مانند صیفی استفاده می شود که این محصولات نیز به دلیل عدم صرفه اقتصادی در زمین های کشاورزی رها می شوند و برداشتی صورت نمی گیرد.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر، مدام استان فارس را به عنوان اولین تولید کننده یک محصول استراتژیک معرفی کردند و همین موضوع باعث شد تا با افزایش سطح زیر کشت امروز شاهد کاهش آب سفره های زیرزمینی باشیم، به طوری که در برخی مناطق سطح آب تا 500 متر کاهش یافته است.

او ادامه داد: افزایش بی رویه سطح زیر کشت برای تولید محصولات کشاورزی خسارت های جبران ناپذیری بر پیکره استان فارس وارد کرده و باعث ایجاد نگرانی نسبت به آینده این استان شده است.

وی اظهار کرد: لازم است تا تمام مسوولان در کنار نمایندگان مجلس به یک برداشت و درک مشترک از وضعیت آب و منابع آبی برسند تا بتوانیم برای حل مشکل کم آبی استان موفق عمل کنیم.

احمدی اضافه کرد: امیدواریم با یک مدیریت منسجم و قابل قبول، افزایش بهره وری منابع آب، اصلاح الگوی مصرف و کاهش هدر رفت آب را دنبال کنیم و اجازه ندهیم آب و خاک و حیات کشور دچار بحران شود.

استاندار فارس در حاشیه این نشست از نمایشگاه دستاوردهای صنعت آب نیز بازدید کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
0
3
عجب !! ما تا حالا فکر می کردیم شریط دریاچه مساعد هست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
1
2
شنیده شد ایشان بخاطر اعتراض یک دانشجوی کازرونی به عملکردش تاییدیه پایان نامه اورا پاره پاره کرد وبه سطل زباله ریخت
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
0
3
از كرامات شيخ ما چه عجب
شيره را خورد وگفت شيرين است
خودمون چند ساله مي دونيم يه كاري بكن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
از كرامات شيخ ما اين است شيره را خورد و گفت شيرين است
از كرامات شيخ ما چه عجب پنجه را گوشودذ گفت وجب است
لطفا ضرب المثل را خراب نكن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
0
2
ای کاش اندکی عمل میکردید با این سخنرانی ها که بگویید آب کم شده آب نیست و ... به هیچ جا نمیرسید
قلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
1
اين كه دكترجان زمان انتخاب ميگفت من ميخوام اب براي درياچه بيارم چي شد؟ دكترجان توچقدروعده هاي دروغ به مردم دادي خدايي چه كاركردي براي مردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰