پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به مسابقات قرآن دانشجویان منطقه پنج کشور
به گزارش درخشنده خبرنگار کازرون نما ،بیست ونهمین جشنواره قرانی و مسابقات قرآن دانشجویان منطقه پنج کشور با حضور قاریانی از هفت استان با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید سه شنبه شب در کازرون آغاز بکار کرد.

بیست ونهمین جشنواره قرانی و مسابقات قرآن دانشجویان منطقه پنج کشور با حضور قاریانی از هفت استان با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید سه شنبه شب در کازرون آغاز بکار کرد.

به گزارش درخشنده خبرنگار کازرون نما ، در این پیام که توسط حجت الاسلام محمود صحرائی رئیس حوزه علمیه صالحیه کازرون قرائت شد باقدردانی ازدست اندر کاران برگزاری این جشنواره ومسئولین دانشگاه سلمان فارسی کازرون آمده است : قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر وحلقه اتصال تمام مسلمین جهان است .

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد وهمبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند .

این همان حبل الله و رشته ی محکم الهی است که تمام دلها راه بهم مربوط می کند.

آری همه در پرتو هدایت آن با الگو گیری از عترت پیامبرعلیهم السلام از ظلمات پراکندگی واختلاف ونزاع وکشمکش رهائی می یابند وبه سرچشمه ی نورکه همان برادری واخوت اسلامی است باز میگردند وازهدایت های آن بسوی علم ودانش وپیشرفت وتعالی بهره می گیرند .

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام آشنائی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ را موجب حفظ جوانان در برابرتهاجم فرهنگی دشمن و جلوگیری از تخریب مبانی اعتقادی واخلاقی آنان دانست.

وی در این پیام تاکید کرد : آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت های قرآن گام بردارید .

این مرجع تقلید شیعیان در این پیام توصیه کرد : به همه ی شما جوانان عزیزتوصیه می کنم همه روزآیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید ودرباره ی معنی آن بیندیشید ومحتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن وآرامش روح وآسودگی خاطر وپیشرفت وترقی را بخشید .

در پایان این پیام آمده است : من از خدای بزرگ برای همه ی شما وپدران ومادران ومعلمان واساتید شما موفقیت وسربلندی وعزت وسلامت روح وجسم می خواهم وامید وارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی وروحی در امان باشید .

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون با اشاره به اهمیت ترویج قرآن دربین تمام اقشار جامعه گفت : قرآن کریم قانون اساسی اسلام است ، اسلامی که پایه واساسش در علم و دانش گذاشته شده است .

وی گفت : امروزغربی ها خوب می داند که تمدن وپیشرفت آنها مرهون همت مسلمانان در گذشته است .

امام جمعه کازرون گفت : متاسفانه علوم انسانی در دانشگاهها براساس قرآن تدریس نمی شود و به سبک غربی است ، زمانی دانشگاهها قرآنی خواهد شد که علوم انسانی بر اساس قرآن بشود.

خاتمی رئیس کمیته برگزاری این جشنواره نیز گفت : در این جشنواره بیش از 110 نفر از دانشجویان هفت استان کشور شامل فارس ، کهکیلویه وبویراحمد ، سیستان وبلوجستان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان و کرمان شرکت دارند که بمدت دو روز در رشته های تلاوت ترتیل ، تلاوت تحقیق وحفظ به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون رقابت خواهند کرد .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
استاد درصحنه
|
UNITED STATES
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
1
4
بحمدالله این مسابقات برگزار شد. البته با توجه به هزینه گزافی که شده بود می توانست بهتر از اینها باشد و با نظم بیشتری. همین پلاکاردهایی که با رنگهای تند از میدان شهدا تا جلوی دانشگاه در خیابان نصب شده بود چه پیامی داشت. چقدر برای آنها هزینه شده بود. این نمونه کوچکی از صرف هزینه و حقوق دانشجویان است که در جایی دیگری مصرف می شود.
آیا برگزاری یک چنین جشنواره ای با این هزینه و این بودجه کلان نشان از مدیریت خوب یک نفر است یا نشان از یک درخواست دارد؟ درخواست برای کمک. استمداد برای بقاء. باید تأمل نمود و هوشیار به قضایا نگریست
پاسخ ها
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
جای بسی خرسندی است که قشر دانشگاهی همیشه با هوشیاری و دقت نظر خاص مسایل را تحت نظر دارد. از نظر شما ممنونم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
3
این جشنواره انشاالله اجر معنوی برای شرکت کنندگان و دست اندرکاران مخلص واقعی که همانا دانشجویان بوده اند، داشته است. و البته شاید امتیاز دنیوی هم برای بعضیها که این روزها به شدت در تکاپو و کوشش برای ابقا هستند. ما که گوشمون کره و چشممون کوره. نه چیزی می شنویم نه چیزی می بینیم.!!
ملک زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
1
1
فضای معنوی خوبی بود. ولی به برنامه ریزی بهتری نیاز بود
ندای حق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
3
امید است این جشنواره معنوی تداوم یابد و از آموزه های قرآن یاد بگیریم که به دنیا و ارزشهای دنیوی دل نبندیم و به دنبال پست و مقام نباشیم. چون تمام اینها گذراست. اگر سرپرست دانشگاه یا رییس هم باشی بلاخره باید روزی بگذاری و بگذری.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴