پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۰:۲۴
در پی بازدید اعضا انجمن هم­اندیشان جوان از کاروانسرای میان­کتل اعلام شد:
به گزارش خبرنگار کازرون نما به نقل از وبلاگ انجمن هم اندیشان جوان اعضای این انجمن در راستای اجرای طرح بازشناسی محوطه­های تاریخی کازرون، با حضور در کاروانسرای میان­کتل ضمن بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی، روند تخریب این کاروانسرا را نسبت به سال­های گذشته رو به افزایش دانسته و خواستار حفاظت اصولی از این کاروانسرای کوهستانی شدند.

به گزارش خبرنگار کازرون نما به نقل از وبلاگ انجمن هم اندیشان جوان اعضای این انجمن در راستای اجرای طرح بازشناسی محوطه­های تاریخی کازرون، با حضور در کاروانسرای میان­کتل ضمن بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی، روند تخریب این کاروانسرا را نسبت به سال­های گذشته رو به افزایش دانسته و خواستار حفاظت اصولی از این کاروانسرای کوهستانی شدند. مهندس نوید شکروی، یکی از پژوهشگران این سایت تاریخی با تأکید بر این نکته که طی سال­های گذشته و به واسطه عبور جاده از کنار کاروانسرا که موجب تسهیل دسترسی عامه­ی مردم به این اثر تاریخی شده، اظهار نمود: متأسفانه شاهد تشدید تخریب این اثر تاریخی هستیم. وی با ضروری دانستن حفظ و مرمت این کاروانسرا خاطر نشان نمود: کاروانسرای میان­کتل به دلیل قرارگیری در محیطی کوهستانی و شرایط خاص اقلیمی، در معرض مستقیم عوامل جوی قرار دارد که این مورد نیز فرسایش شدید را در کاروانسرا موجب شده است. اما در حال حاضر بیشتر حجم تخریب­ها مربوط به گردشگران ناآشنا با اصول حفظ اینگونه آثار و همچنین حفاری­های غیرمجازی است که در این کاروانسرا صورت گرفته. ایشان همچنین خاطر نشان نمودند: چنانچه حداکثر طی چند ماه آینده نسبت به اجرای طرح­های مرمتی و حفاظتی از این اثر برجسته­ی تاریخی اقدامی صورت نگیرد، نمی­توانیم آینده­ی روشنی را برای آن متصور باشیم. علاقه­مندان میراث­فرهنگی شرکت کننده در این برنامه نیز با لازم­الاجرا دانستن «طرح جامع حفاظت از یادمانده­های تاریخی کازرون» ابراز امیدواری کردند با نگرش مثبتی که در سطح جامعه­ی مدیریتی شهرستان در خصوص پرداختن به مسائل تاریخی و حفظ آنها وجود دارد، بتوانیم با افزایش پیگیری­ها در سطح استان و کشور بودجه­ی بیشتری را به بدنه­ی میراث­فرهنگی شهرستان تزریق نماییم تا در پی آن شاهد فعال­سازی فضاهای پژوهشی و همچنین افزایش امکانات حفاظتی و مرمتی باشیم. کاروانسرای میان­کتل در 40کیلومتری کازرون و در منطقه­ی دشت­برم واقع شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳