پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
مدیر جهادکشاورزی کازرون خبر داد
مدیر جهادکشاورزی کازرون از آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی از 500 هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان خبر داد. به گزارش دریافتی کازرون نما، سید عبدالصاحب قائمی اظهار داشت: سطح زیرکشت محصول سیب زمینی در کل شهرستان 500 هکتار است که در هر هکتار20 تا 22 تن تولید این محصول بهاره بوده است.

مدیر جهادکشاورزی کازرون از آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی از 500 هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، سید عبدالصاحب قائمی اظهار داشت: سطح زیرکشت محصول سیب زمینی در کل شهرستان 500 هکتار است که در هر هکتار20 تا 22 تن تولید این محصول بهاره بوده است.

وی افزود: میزان تولید سیب زمینی بهاره نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته به طوری که در مناطق حومه شهرستان کازرون شاهد کشت این محصول هستیم.

مدیر جهادکشاورزی کازرون ارقام کشت شده سیب زمینی این شهرستان را به‌نام‌های «آریندا و سانتا» عنوان کرد و گفت: این ارقام از توصیه‌های ترویجی کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی  شهرستان کازرون و با نظارت آنان توسط کشاورزان به زیرکشت رفته است.

قائمی تصریح کرد: محصول سیب زمینی بهاره شهرستان کازرون به سبب ظاهری خوب و مرغوب از بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده به طوری که علاوه بر تأمین نیاز داخلی این شهرستان به استان‌های هم‌جوار از قبیل اصفهان، بوشهر و سایر شهرستان‌های فارس حمل می‌شود.

وی وجود افراد واسطه‌گر در امر خرید و فروش محصول سیب زمینی و دیگر محصولات زراعی و باغی کشاورزان را از عمده مشکلات پیش روی کشاورزان این شهرستان عنوان کرد و افزود: واسطه‌گران سیب زمینی‌های استان‌های دیگر را بی‌رویه وارد این شهرستان کرده و باعث کاهش قیمت فروش این محصول برای کشاورزان و متضرر شدن آنان شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: فروش محصول سیب زمینی نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان کمتر به نظر می‌رسد و این امر نارضایتی تولیدکنندگان را به همراه داشته است.

قائمی در پایان بیان کرد: زمان برداشت سیب زمینی بهاره در شهرستان کازرون از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل خرداد ماه نیز ادامه می‌یابد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
1
با سيب زميني بزن تو سر ... تا بفهمه بيكاري يعني چه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳