پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۳۷
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
اين نوشتار بيش از آن كه بخواهد انتقادي باشد، مي‌خواهد به بررسي موضوعي بپردازد كه در صورت توجه بيشتر شهرداري و شوراي شهر مي‌تواند به يكي از ماندگارترين خدمات يك مسؤول در طول دوران مسؤوليتش بدل شود

حتماً براي شما هم اتفاق افتاده كه گاهي با ديدن يك اثر هنري و يا تجسميِ به ظاهر ساده، منقلب شده،شاد شويد و يا حتّي به فكر فرو برويد. پس شايد همين كوتاه، تعبيری باشد بر تعريف بلند هنر. بيان احساسي، زيبا و از دل برآمده از يك دغدغه يا يك اعتقاد،يا هر چه كه شما اسمش را بگذاريد. حالا اين «دل ساز» ها مي‌خواهند بر دل و جان و روح مردم تأثير بگذارند، و كجا بايد باشند؟ در معرض چشم‌هاي آدم‌ها يا در پستوخانه‌ي دل هنرمندانش؟ مجموعه‌اي از اين احساس‌ها تبديل مي‌شود به هويتي كه شكل فرهنگي يك جامعه را تغيير داده و سطح تعاملات اجتماعي را ارتقا مي‌بخشد.

اين نوشتار بيش از آن كه بخواهد انتقادي باشد، مي‌خواهد به بررسي موضوعي بپردازد كه در صورت توجه بيشتر شهرداري و شوراي شهر مي‌تواند به يكي از ماندگارترين خدمات يك مسؤول در طول دوران مسؤوليتش بدل شود. يكي از مسايلي كه گاهی در بين فعالان فرهنگي و اجتماعي شهرستان كازرون محل بحث و تعارض بوده، اين سؤال است كه آيا شهرداري بايد بيشتر به بحث‌هاي زيربنايي مثل آسفالت كوچه پس كوچه‌ها، خيابان‌كشي و... بپردازد يا همّ و غمّ خود را معطوف به زيباسازي چهره و منظر شهر كند؟ و هيمن سؤال هميشه راه فراري بوده براي شوراهاي چهارگانه و شهرداران پرشمار كازرون كه با توجه به كمبود پول و اعتبار، پرداختن به هر كدام از اين موارد را با اولويت‌تر جلوه داده و از آن يكي فرار كنند. سؤالي كه اكنون مطرح است اين است كه پرداختن به زيربناها كي به اتمام مي‌رسد؟ و پرداختن به منظر سازي و زيباسازي چهره‌ي شهر از جمله بهبود وضعيت اسف‌بار ورودي‌هاي كازرون و استفاده از المان‌هاي شهري كِي آغاز مي‌گردد؟

اگر بخواهيم موشكافانه‌تر به قضيه بنگريم بايد بگوييم شهرداري و شوراي شهر كازرون هيچ‌گاه جهت‌گيري و رويكرد فرهنگي خاصي نداشته و كل فعاليت فرهنگی اش به فرهنگ‌سراي مرداني‌اي منحصر شده كه تاكنون «فعاليت‌هاي ميداني» خاصي نداشته است. به هر حال اين را بايد پذيرفت كه در ميان تمام سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و شبه دولتي، شهرداري و شوراي شهر مي‌توانند و بايد «مردم محورترين» نهاد باشند و به همين دليل انتظار داشتن يك «جهت‌گيري فرهنگي- اجتماعي » مشخص از شهرداري و شوراي شهر انتظار بي‌جايي نيست.

در سال‌هاي اخير استفاده از اِلمان‌ها، طرح‌هاي گرافيكي و مجسمه‌ها در ميادين،خيابان‌ها و بوستان‌ها در اكثر نقاط كشور به سرعت افزايش يافته كه ثمره‌ي آن خلق آثاري از هنرمندان و بعضاً بي‌هنراني بوده كه گاه بسيار قوي‌ گاه معمولي و گاه هم بسيار ضعيف بوده است كه اگر شهر كازرون را هم در زمره‌ي استفاده‌كنندگان از اين ابزار فرهنگي قرار دهيم(كه مطمئناً نمي‌توان قرار داد!) بي‌شك سطح كيفي آثار استفاده شده در كازرون در بازه‌ي سوم قرار خواهد گرفت!

به بيان ديگر با وجود آن كه هدف المان‌هاي شهري، ارتقاي سطح زيبايي بصري شهر، ايجاد شادابي و از همه مهم‌تر تزريق نوعي هويت شهري به مردم آن شهر است اما كازرون به شدت از نبود و كمبود چنین فضاهاي رنج مي‌برد. اگر نگاهي به ميادين و خيابان‌ها و بوستان‌هاي كازرون بيندازيد نه تنها نشاني از مجسمه‌ يا تنديس «مشاهير» كازرون وجود ندارد بلكه در يك مورد آن که مجسمه‌ي سلمان فارسي است ، به خاطر چهره‌ي نامتناسب و بی روحی كه دارد هيچ كدام از اهداف مدنظر را آن‌طور كه بايد و شايد دنبال نمي‌كند. در ساير المان‌هاي استفاده شده در سطح شهر فقط المان «میدان بسیج» و المان «دولچه» است كه شايد كمي بهتر از بقيه باشد كه آن هم نمي‌تواند پاسخ گوی همه نيازهاي شهر كازرون باشد. بقيه‌ي المان‌ها و به خصوص المان میدان شهدا هم هيچ معنا و مفهوم فرهنگي يا اجتماعي خاصي رادنبال نمي‌كند، شائبه‌دار بودنش به كنار!!!

قضيه آن‌جا ناراحت كننده‌تر مي‌شود كه بدانيم يكي از سرشناس‌ترين اساتيد مجسمه‌سازي كشور يعني استاد طاهر شيخ‌الحكمايي، كازروني است ، ولي نتوانسته‌اند يا نخواسته‌اند از ظرفيت ايشان و ساير هنرمندان و گرافيست‌هاي كازروني در اين حوزه استفاده كنند. حال آن كه با وجود برخوردداري كازرون از طبيعت و آثار باستاني خاص خود ، هيچ نماد خاصي براي كازرون وجود ندارد. علي ايّ حال تأكيد مي‌گردد مردم كازرون هم مثل ساير شهرهاي كشور حق دارند ، و انتظار دارند، كه موازي با ساخت «زيرسازي» هاي مورد ادعاي برخي‌ها، به منظرسازي و بهبود چهره‌ي خمود، پير و فرسوده‌ي كازرون به خصوص در ورودي‌ها و مركز شهر پرداخته شود و بالطبع جاي خالي المان‌هاي شهري مبتني بر هويت ديني، انقلابي، تاريخي و زيست محيطي در كازرون به شدت احساس مي‌شود. البته المان‌هايي كه در عين حال كه از كيفيت بصري زيبايي برخوردار باشد بتواند با كاهش اثرات مخرّب مناظر زشت شهري، آرامشي همراه با ارتقاي فرهنگ عمومي، اجتماعي و بصري در شهروندان كازرون ايجاد كند. در ادامه به مقايسه‌ي المان‌هاي استفاده شده در كازرون و ساير شهرهاي كشور مي‌پردازيم.

نویسنده: سینا پیروی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
محمد نسیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
7
مطلب به جایی بود.

اما به نظر من یکی از مشکلاتی که در شهر کازرون وجود دارد و به زیبایی شهر نیز لطمه زیادی می زند، اینه که در شهر کازرون درختان زیادی وجود ندارد.مخصوصا در معابر اصلی (مانند خیابان امام خمینی ره).

یکی از راه کار هایی که یک شهر میتونه زیبا بشود و در بهداشت روان مردم نیز تاثیر داشته باشد،کاشتن درختان زیبا و سایه دار توسط شهرداری است.

متاسفانه شهر سبز کازرون به معنای واقعی آنطور که باید،سبز نیست.

اکثر درختان در معابر شهر کازرون،نارنج است و تقریبا بیشتر آنها چهره ی مریض گونه دارند و حالت زشتی به شهر می دهند.

شهرداری کازرون باید یک انقلاب درخت کاری وسیع در معابر شهری انجام بدهد و از درختان سایه دار و زیبا نیز استفاده کند و کلا از کاشتن نارنج و توت صرف نظر کند.

لازم به ذکر است که نگهداری درختان از کاشت آنها مهمتر است.
پاسخ ها
محمد نسیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
با سلام..(این نظر شاید مربوط به این متن نباشه ولی بد نیست که بخونید)

موضوعي كه ميخوام خدمتتون عرض كنم،اينه كه حواستون هست كه ديگه خبري از دانشگاه آزاد كازرون نيست؟


من خيلي وقته كه به سايت كازرون نما سر ميزنم ولي تا به حال نديدم كه تيتري به عنوان(چند خبر از دانشگاه آزاد كازرون).


البته بحث كلي من اين نيست،بلكه بحث من اينه كه چرا دانشگاه آزاد كازرون مثه قبل پيشرفت هاي چشمگير نميكنه(از لحاظ اضافه كردن رشته و...)


دانشگاه آزاد ياسوج با اين وجود كه دانشگاه بزرگي هم بود،ولي زميني به وسعت 30هكتار تهيه كرد و با احداث ساختمانهاي بزرگ و بروز ،از محل قبلي خودش به محل جديد نقل مكان كرد(البته يه خورده محوطه سازي اين دانشگاه كار دارد)تازه تعداد اتوبوس هاي اين دانشگاه و كيفيت اتوبوس هايش از دانشگاه كازرون بسياربهتر است.



شايد شما با نظر من زياد موافق نباشيد و بگيد كه دانشگاه آزاد كازرون هنوز كه هنوزه،با كيفيت تر و بهتره.اما بايد يك نكته رو خدمتتون عرض كنم و اون اينه كه تقريبا چند دانشگاه آزادي رو كه ازشون اطلاع دارم،يا نقل مكان كردن به يه محيط وسيع(دانشگاه آزاد شيراز و ياسوج)يا وسيع تر و بروزتر شدن(مثل فسا و...)


شايد دانشگاه آزاد كازرون بيمارستان ساخته ولي بايد طوري پيشرفت كنه كه جايگاه و موقعيت خودشو حفظ كنه،زيرا دأنشگاه آزادهايي هستن كه از كأزرون پايين ترند ولي بأ سرعت دارن پيشرفت ميكنن.



به نظر من مسئولين(رئيس دانشگاه-نماينده ي شهرستان و..)تمام سعي خودشون رو جهت:


1_جذب رشته هاي جديد

2_تعويض و افزايش كليه اتوبوس هأبا اتوبوس هأي جديد و كولر دار

3_ بهبود بخشيدن محوطه ي دانشگاه ازهمه نظر(افزايش امكانات،كاشت درخت،موزايك كاري و مبلمان شيك)

4_ راه أندازي هر چه سريعتر بيمارستان آموزشي امام علي(ع).



اميدوارم از نظرم برداشت مثبت بشه و دوستان عزيز بزنن به پاي اينكه من هم جزو كساني هستم كه دوست دارم شهرم أز همه نظر پيشرفت كنه..
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
5
با کمال تشکر از زحمات نگارنده در تهیه و اشاره به موضوعی که روزانه هزاران نفر از شهروندان عزیز کازرونی با غم و ناراختی از کنار ان به ناچار رد میشوند. کاملا با نظر بجای آقای نسیمی ( اولین نظر ) موافقم. یکی از دلایل اصلی زشتی و بی روحی خیابانهای اصلی شهر کازرون استفاده از درختان نارنج و بدون سایه در معابر میباشد. با شروع درختکاری های جدید و جایگزین نمودن درختان نارنج با یکی از گونه های بویژه سایه دار نظیر توت نر میتوان خیلی سریع چهره شهر سبزمان را سبزتر ببینیم. بطور قطع این مهم در دستور کار شهرداری محترم و شورای شهر گرامی خوهد گردید. بعنوان نمونه اگر سری به شهر بوشهر زده شود خواهند دید که علیرغم خشک و بی اب بودن این استان چقدر با درختکاری بجا و متعارف توانسته اند چهره شهر را برای مردم و خاصه مهمانان عزیز بیرونی بنمایند. با تشکر از سایت کازرون نما همچنین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
3
با عرض معذرت بنده امثال یک محوطه حدود 50 متری جلو منزل با هزینه خودم گلکاری کردم و حدود 200هزارتومن هزینه کردم.جالب اینجاست که این گل رزها فقط یک شب مهمان ما بود و سارقین و افراد بی فرهنگ آنها را دزدیدند..ما اول باید فرهنگ سازی کنیم بعد شهر سازی
زين العابدين
|
United States
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
2
ممنون از نويسنده محترم بابت انتقال نگرانى هاى مردم شهر عزيزمون. متن بسيار عالى و پر محتوايى بود. اميدواريم كه اين مقالات تاثيرى در تصميم گيرى هاى مسئولين داشته باشند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
2
سلام
يكي از ايرادات شهر ما كاشت بي رويه درخت نارنج در خيابان هاست كه رشد ومقاومت كم و همچنين در تصفيه هوا و ايجاد سايه در پياده رو و خيابان ناتوان است كه در اين رابطه مي توان از درختان بلند و سايه دار حداكثر استفاده را نمود كه علاوه بر رفع موارد ذكر شده در كاهش دما و زيبايي شهر نيز بسيار موثر است.
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
5
با سلام
نمي دانم كاشت درختان نارنج در خيابانها طبق كدام اصل فضاي سبز در شهرما صورت گرفته،
سايه اندازي آن در خيابان وپياده رو، تصفيه هوا
مقاومت آن در مقابل دود و...
خوب است شهرداري محترم اين موارد را در نظر گرفته و از درختاني استفاده كند كه تمام گزينه هاي لازم را داشته باشد و مثل شيراز از نارنج ان هم به صورت محدود در وسط بلوار ها استفاده كند . لازم به ذكر است هر كازروني يك يا دو درخت نارنج در خانه دارد.
azim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
0
"در ادامه به مقايسه‌ي المان‌هاي استفاده شده در كازرون و ساير شهرهاي كشور مي‌پردازيم."
کدام مقایسه؟این که فقط تصویر المان های کازرون بود.
به هرصورت ممنون ازمطلب شما
نظاره گر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
0
0
نگارش خوبی بود.اماوقتی با تعمل به شهرداری نگاه میکنیم میبینیم درپست خدمات شهری چه کسی است.درمسند روابط عمومی چه کسی است معاون چه کسی است امور اداری چه کسی است و.... همه افرادی نا توان درصورتی که افراد توانمند درشهرداری وجود دارد ولی مسولین شهرداری به افراد توانمند تر ازخود اجازه نمیدهند در راس کار بیایند.
ناشناس از پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
2
1
باسلام
شهر سبز شما فقط زیبایش به درخت های نارنج هست شما به جای این کار تعداد ماشین ها را کم کنید تا چند سال پیش توی شهر شما انقدر ماشین کم بود که من یادم هست از خیابان امام خمینی تاکسی بار سوار می شدن تا سر میدان شهدا (خیرات)
حالا هرخانه ای دو تاسه ماشین دارد البته در کازرون پیاده می توان بروی کارهایت را انجام بدهی همین مسافتی را که نوشتم ده دقیقه می توانی بروی
زجرکش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
1
0
متاسفانه ما برای نظردادن خیلی حرف میزنیم ولی خودمان عمل نمی کنیم موریانه ای که ریشه کازرون رامیخورد وبه نابودی می کشاند مدیریت است هرشهرداری که انتخاب می شود فقط دنبال پله ترقی خود است وکدام پروژه کلان شروع شده که شهرداربعدی ادامه دهنده آن باشد هرکس چند سال شهرداره پروژهای بنام خود یا رنگ آمیزی یا روکش آسفالت یا موارد زرق وبرقی مقطعی انجام داده ومردم چون کاری برایشان نشده خیال میکنند این شهردارازکره مریخ آمده چرا برنامه ریزی چندساله انجام نشود که شهرداربعدی ملزم به ادامه آن باشد کارزیربنائی شهر کازرون را توهین نشود به شهرهای همجوار با بالاده قائمیه نودان مقایسه میکنند چرا با شیراز اصفهان مقایسه نسپشود شهداری کازرون درچند سال اخیر چند نفرکارشناس ازاطراف استخدام نموده به شیراز منتقل شده اند چون شهرداری ما آموزش نیرو جهت شهرهای دیگرگردیده وباید صفر کیلومتر وارد کنیم پایه یک صادرکنیم مصیبت کازرون خیلی بیشترازدرخت ونوع آن است درفرهنگ شهر روز درختکاری شده شب تماما آنها را برده اند دردزیاده تا یکسا بنویسیم هنوز اول خطیم از مشکلات
پندار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
0
با تشكر خيلي زيبا بود ممنون از قلم شيواتون
اميدوارم مسئولين كمي به فكر بيفتن
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
0
1
برترین کارها .پایبندی به حق است مولا امیرالمومنین ع عزیزان کازرون رادریابیم حق کازرون این نیست که خیابانها ومعابر آن برای عابرین پیاده چه خطراتی دارد هرآن سقوط در چاله وگودالهای موجود درمعابرشهر دیگه خدا به فریاد وسایط نقلیه موتوری برسد که روزانه چه اعصاب خوررد کنی وخسارت ومصدومیت وتلفات جانی دربردارد جای بسی تاسف است نمونخ خیابان امام خمینی درقلب شهر چند واه است که خاکی وآبروئی برای شهر نگذاشته در معابر شهر که گذر می کنی به یاد دوران جنگ تحمیلی و شهر خرمشهر وآبادان که با بمباران بعثی ها خیابان هایش ویران شده بود به یاد هررهگذری می اندازد ما یک عمر بیشتر فقط میگوئیم جاده از همه چی چشم پوشی کرده ایم بیکاری جوانان مشکلات فاظلاب شهر کمربندی شهر حتی یک هتل آبرو مند یا بسیاری مسایل دیگر چرا شهرداری اولین دارنده کارخانه تولید آسفالت وشن وماسه بوده اما اکنون آنرا به چند تکه آهن اسقاطی تبدیل نموده اند وباید دستش جاپلو این شرکت وآن شرکت برای یک تن آسفالت دراز باشد تاکی حق کازرون باید اینطور بعلت ناهماهنگی یا تفرقه پایمال شود شمارا به وجدانتان عبادت خدمت به خلق است نه فقط به ظاهرنمائی چرا کازرون نیروهای طلائیخودرا به جاهای دیگر صادر اما خود ویرانه گردد کازرون همچون معدن طلا که طلای آنرا استخراج وبه مانی دیگر حمل میکنند وفقط خاکهای اضافی باقی می ماند که تاثیری برای کازرون ندارد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
0
0
ای عزیزان چنی پیش به شهرداری مراجعه نمودم وارد واحد فنی ساختمانی شهرداری گردیدم اکثر اطاق ها خالی بود البته عدهای کارشناسی رفته بودنددریکی از اطاق ها فردی رامشاهده نمودم نشسته وکتابی دردست ومطالعه مینمود خیال کردم ارباب رجوع است اما اشتباه کردهبودم ازیکی از نیرهای آنجا پرسیدم گفت این آقا کارشناس ارشد کشاورزی وچندسالی مسول فضای سبز یکی ازشهرهای استان بوشهر بوده انتقل گرفته به کازرون که دردیار خود خدمت کند اما متاسفانه بعد مدت کمی ایشان را که حکم فضای سبز شهرداری کازرون برایشزده شده بود به هرعلت یا حسادت یانظر تنگی ویا برای نابودی شهر به ایشان ابلاغ شده محل کارشما درواحد فنی ساختمانی میباشد فکرکردم ای بابا کجائی هیچ چیز جای خودش نیست کارشناس ارشد کشاورزی چه ربطی به فنی ساختمانی دارد چرا کاررا به کاردان نمی دهند بعب کنجکاو شدم دیدم در واحد های دیگر شهرداری هم همین برنامه اجرائشده انوقت عزیزان شما رفتید دنبال المان و درخت نارنج با دلی پر وحتی اشک از چشمانم سرازیر شد واز پله های ناهموار شهرداری پائین آمدم وبهپا خودم گفتم هیچ توقعی نباید داشت که شهری داشته باشیم درشان کازرون همینه که با کمبود آب شبها وروزها آب بلوارهای سطح شهر هم خطر تصادف وجان مال مردم رادارد وهم حیف میل آب که به هدر می رود آن مقدارآسفالتی که هم مانده بود تخریب میگردد تاکی باید براساس تعصب باند گرائی عمل کنیم وهرچیزی را درجای خود قرار ندهیم امید وارم شورای محترم شهر کارشناسانه عمل کنند وبه این وضعیت سروسامان دهند
عارف کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
0
امیدوارم کازرون تبدیل به استان جدابشود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
برادر بزرگوار آرزو کن ازاین خرابتر نشه استان شدنش پیشکش ما کازرونیها متاسفانه به خاطره تفرقه میان سیاسیون که به مردم هم سرایت کرده چند دستگی باعث فرار نیروهای فعال وکارآمد شده شما به ادارت سری بزنید همه یاد نیروهای قدیمی که این امکانات جدید اتوماسیون وسیستم پیشرفته را نداشتند می کنند به امید سربلندی ایران -فارس-کازرون
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
عزیزان شما درهمین سایت ببینید چقدر مردم بی تفاوت شده اند چرا نظرات خودرا منعکس نمی کنند بعد استان شدن می خواهید به روستاه تبدیل نشویم هم شکر دارد با بی خیالی مردم
خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
0
0
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد میاد.عارف کازرون مطمین باش خشت میشه استان ولی کازرون نه. کور که نیستیم داداش چرا به خودمون دلداری بدیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳