پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

 مسابقه کتاب «راز یک فریب» با حضور حجت الاسلام یوسف غلامی، نویسنده کتاب برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما؛ مدیر فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به برگزاری پنجمین مسابقه کتابخوانی در سال تحصیلی جاری، بیان داشت: هدفمان از برگزاری این مسابقات، گسترش فرهنگ مطالعه کتاب در دانشگاه و جامه عمل پوشیدن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی است و توانسته ایم تا حدودی به این مهم دست یابیم.

ابراهیم آروند در خصوص انتخاب کتاب «راز یک فریب» برای مسابقه کتابخوانی، اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب یکی از اولویت های سیاست فرهنگی دانشگاه به شمار می رود و از این رو تصمیم گرفتیم کتابی در این زمینه که نتیجه هجده سال تحقیق درباره رفتارهای اجتماعی دختران و زنان و نیز نظرسنجی از زنان بی حجاب مسلمان و غیر مسلمان را انتخاب نماییم.

آروند گفت: این مسابقه با همکاری امور فرهنگی و کانون مطالعات فکری – فرهنگی – سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد

حجت الاسلام یوسف غلامی، نویسنده کتاب «راز یک فریب» با اشاره به تحقیقات هجده ساله خود درباره رفتارهای اجتماعی دختران و زنان و تحقیق و نظرسنجی در این باره و گفتگو با شماری از زنان بی حجاب مسلمان و غیر مسلمان گفت: پس از این همه سال، تصوّر می کنم تا فردی به دانش جامعه شناسی و روان شناسی آشنا نباشد و نیز اظهار نظرهای خانم های بی حجاب را نشنیده و کتاب هایی که درباره حجاب است نخوانده باشد، بهتر است در این باره به خلق اثری نپردازد و نظریه پرداز حجاب نباشد.

این پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و خانواده با بیان اینکه مشکل رفتارهای اجتاعی دختران و زنان، کمبود کتاب درباره حجاب نیست بلکه فراوانی کتابهایی است که اغلب حرفهای تکراری، نگاه محدود و ادبیات بیگانه با روحیات مخاطب دارند، خاطرنشان کرد: مخاطب من در این کتاب، هر فردی است که بخواهد اندکی از راز پوشش زن را بداند و به فریب کاری غرب پی ببرد.

در مقدمه این کتاب امده که نویسنده این کتاب آمده است: امروز مشکل رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، کمبود کتاب درباره ی حجاب نیست، چه بسا فراوانی کتاب هایی است که اغلب، حرفشان تکراری، نگاهشان محدود و ادبیاتشان بیگانه با روحیات مخاطبان است. از برخی نویسندگان می پرسم: این کتاب را برای چه گروهی نوشته اید؟ باحجابان یا بی حجابان؟ با حجابان که اینها را می دانند، بی حجابان هم که هرگز نمی خوانند! مخاطب من در این کتاب هر فردی است که بخواهد اندکی از راز پوشش زن را بداند و به فریب کاری غرب پی ببرد.

گفتنی است در این مسابقه که با ثبت نام 170 نفر از دانشجویان مواجه شده بود به ترتیب خانم ها و آقایان میترا گودرزی اردکانی، جاسم آل خمیس، رؤیا روستا، سیده فاطمه سجادیان، زهره جلالوند، شکوفه شرفی نیا، فاطمه دهقانی، میثم اژدی، زینب رشیدی و فاطمه صدر موفق به کسب رتبه های اول تا دهم شدند و هدایای خود را از دست مؤلف کتاب دریافت نمودند.

لازم به ذکر است کتاب «راز یک فریب»، کتابی است 290 صفحه ای و خواندنی پیرامون عفاف و حجاب که توسط انتشارت نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به چاپ رسیده است که در آن نویسنده ماحصل هجده ساله تحقیق درباره ی رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، و گفتگو با زنان بی حجاب غربی را در هفت فصل به رشته تحریر درآورده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳