پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
فرماندار کازرون عنوان کرد
فرماندار کازرون تشکیل کارگروه‌های محلی مقابله با بحران وحوادث طبیعی در بخش‌های مختلف این شهرستان را از اولویت کمیته بحران کازرون عنوان کرد.

به گزارش کازرون نما، حمیدرضا گرامی در نشست کمیته بحران این شهرستان، با بیان این‌که در مقابله با شرایط بحران توجه به ساماندهی نیروها و بهره‌مندی صحیح از امکانات موجود دستگاه‌های اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد:جمع آوری اطلاعات از منابع مالی و امکانات و میزان آمادگی نیروهای موجود گام مهمی در مبارزه با شرایط بحرانی است.

فرماندار کازرون گفت: آگاه سازی وفرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست در جلوگیری از بروز حوادثی چون آتش سوزی منابع طبیعی وجنگل ها بسیار ضروری است.

وی افزود: باید به گونه ای زمینه سازی شود که در صورت وقوع هر گونه حادثه ای مردم منطقه به عنوان اولین گروه حضور یافته و در برطرف کردن معضل تلاش کنند.

فرماندار کازرون تشکیل کارگروه‌های محلی مقابله با بحران وحوادث طبیعی در بخش های مختلف شهرستان را از اولویت کمیته بحران این شهرستان عنوان کرد و گفت: دلیل فاصله مکانی مرکز شهرستان کازرون با سایر بخش ها و ضرورت تسریع در امر مقابله با بحران حضور نیروهای خودجوش و بومی امری مهم و موثر است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت و قابلیت های همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی در برطرف شدن شرایط بحرانی استفاده شود.

در این نشست فرماندار کازرون بر شناسایی اطلاعات و آمار مربوط به حوادث مختلف اتفاق افتاده و خسارات متحمل شده در 10سال گذشته، شناسایی تاسیسات آسیبپذیر و اجرای طرحهای مقابله پیش از حادثه، تشکیل کلاسهای آموزشی، تهیه دستورالعملهای آموزش و ارائه کارت های مخصوص بهمنظور برقراری ارتباط با آنها در مواقع ضروری، معرفی گروه ها و تخصصهای موردنیاز به کمیته تاکید کرد.

گرامی، تشکیل جلسات بحث و گفت‌وگو، تبادل نظر، برگزاری اردوهای بازآموزی و انجام مانورهای امدادی مشترک و تعیین جایگاه دستگا ه های اجرایی در شرایط بحرانی و تعیین تعداد نیرو وامکانات مورد استفاده را مهم خواند و گفت: امید است با تدابیر اندیشیده شده امسال کم ترین میزان آسیب را در محیط زیست شاهد باشیم.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کازرون نیز در این نشست با بیان این‌که در حدود 90 هزار هکتار از جنگل های زاگرس در فارس و در شمال و شمال غربی کازرون واقع شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی بروز آتش سوزی در فصل خشک سال در جنگل ها و مراتع شهرستان است.

جهانزیر والی گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز امکانات می توان گام موثری در آمادگی نیروهای شهرستان در هنگام بروز آتش سوزی برداشت.

وی افزود: متاسفانه موارد صدمه دیده در موارد منابع طبیعی بسیار بیشتر از موارد آسیب دیده در مراکز مسکونی است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کازرون با اشاره به این نکته که تلاش برای برطرف شدن بحران برابر قانون وظیفه همگانی مسئولان است تصریح کرد: در تعیین وظایف دستگاه ها باید شرح و نحوه حضور آنها معلوم شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳