پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
رییس اتحادیه میوه و سبزی کشور از کاهش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی سیب‌زمینی حداکثر تا ۱۵ روز آینده خبر داد. علی‌اصغر اجلالی‌پور با بیان این مطلب به خبرنگار اقتصادپرس اظهار داشت: سرمای هوا و بارش برف و باران در اسفند سال گذشته باعث شد که سال زراعی بین ۱۵ تا ۳۰ روز عقب بیافتد.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر به سبب سرمای هوا و شرایط جوی، محصولات زراعی امسال دیرتر از سال‌های قبل به بازار می‌رسد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی کشور ادامه داد: برداشت سیب‌زمینی در دزفول یک هفته است که آغاز شده و حداکثر ۷ تا ۱۵ روز آینده محصول جیرفت و منوجان برداشت خواهد داشت.

اجلالی‌پور تصریح کرد: بعد از این مناطق محصول استان‌های دیگر مانند گرگان، اصفهان و فارس و شهر کازرون به‌دست می‌آید و به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی، به سبب بر هم خوردن عرضه و تقاضا شاهد افزایش قیمت کاذب سیب‌زمینی در بازار هستیم و اگر عرضه بیشتر شود، به‌طور قطع شاهد قیمت‌گذاری مناسب این محصول در بازار خواهیم بود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی کشور تاکید کرد: امسال سطح زیر کشت سیب‌زمینی ۵۰ تا ۶۰درصد افزایش یافته و با توجه به این مساله با گرم‌تر شدن هوا، شاهد عرضه فراوان سیب‌زمینی به بازار خواهیم بود.

اجلالی‌پور گفت: به مردم قول می‌دهم که حداکثر تا ۱۵روز آینده شاهد ورود فراوان سیب‌زمینی و کاهش چشمگیر قیمت آن در بازار باشند.

دبیر اتحادیه بارفروشان نیز گفت: در چند روز گذشته قیمت سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار بیش از ۱۰درصد کاهش داشته است.

علی حاج‌فتحعلی با بیان این مطلب افزود: اکنون سیب‌زمینی نو در میدان ۲۲۰۰ تومان و سیب‌زمینی کهنه نیز ۱۸۰۰ تا ۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

 وی تاکید کرد: حداکثر تا دو هفته آینده سیب زمینی‌های جدید به بازار عرضه می‌شود و شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰درصد قیمت‌ها خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹