پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
معاون وزیر نیرو:
در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت کنندگان این قبوض، تصریح شده است که تمام قبض های صادره در دوره 20 اسفند 92 تا 25 فروردین 93 اعتبار ندارد و قبوض جدید اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.
بر اساس اطلاعیه وزارت نیرو در محاسبه آخرین قبوض برق ارسالی به برخی مشترکین، اشتباهاتی صورت گرفته که به زودی اصلاح می شود و این قبوض از درجه اعتبار ساقط است.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت کنندگان این قبوض، تصریح شده است که تمام قبض های صادره در دوره 20 اسفند 92 تا 25 فروردین 93 اعتبار ندارد و قبوض جدید اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است در صورتی که برخی از مشترکان قبض های یادشده را تاکنون پرداخت کرده باشند، در قبض دوره بعد آنها این اصلاحات اعمال می شود و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورت حساب بعدی آنان کسر خواهد شد.

هوشنگ فلاحتیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد نحوه محاسبه قبوض جدید افزود: تعرفه های ابلاغی که در اختیار شرکت های توزیع قرار گرفت برای دستیابی به عدد متوسط فروش برق هر کیلو وات ساعت 2/533 ریال طراحی شده بود.

وی ادامه داد: ساختار تعرفه ها این گونه که در طبقات مختلف مصرف خانگی درصد افزایش متفاوت به جهات رعایت الگوی مصرف متفاوت در نظر گرفته شده بود .

معاون وزیرنیرو درا مور برق وانرژی اظهارداشت: علت این عملیات این بود که در بخشی از تعرفه ها مثل کشاورزی که قیمت فروش 120 ریال در ازای هر کیلو وات ساعت محاسبه شده بود برای اینکه متوسط قیمت به عددد 2/533 ریال در هر کیلو وات ساعت بدست آید سایر تعرفه ها را بیش از 24 درصد افزایش یافت تا به تعرفه 24 درصد برسد .

فلاحتیان گفت: اما اکنون قرار شد براساس افزایش 24 درصد به صورت یکنواخت برای کلیه بخشهای مصرف خانگی ،کشاورزی ، صنعتی؛عادی وعمومی عمل شود وبرای تمامی طبقات مصرف هم 24 درصد افزایش یابد.

وی افزود: اکنون به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر درآمد برق از 2/533 ریال برای هر کیلو وات ساعت به 507 ریال کاهش یافت و با توجه به اینکه رضایت افکار عمومی و مشترکان برای ما اهمیت بالایی دارد این روش جدید مد نظر قرار گرفت و ابلاغ شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: تمامی تعرفه ها ی جدید در بخشهای مختلف 24 درصد افزایش داده شد و تعرفه جدید نیز ساعتی پیش در اختیار توانیر برای اجرا اعلام شد.

به گفته فلاحتیان قبوض جدید اواخر هفته آینده به مشترکین ارسال خواهد شد و چنانچه مشترکی قبوض قبلی را پرداخت کرده باشد در اولین قبض بعدی مبلغ مابه التفاوت محاسبه و کسر می شود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها افزایش قیمت در بخش برق خواهیم داشت؟ گفت : هیچگونه برنامه ای برای افزایش قیمت برق در سال جاری نداریم ولی اگر دولت براساس تصمیم کلان اقتصادی تصمیم گیری جدیدی داشته باشد ابلاغ خواهد شد.
برچسب ها: قبض برق ، قبوض
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷