پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۴
مدیر واحد پلیمر شرکت نانو نصب پارس
پژوهشگران کشور نانو ذرات نقره را برای کاربردهای صنعتی و بهداشتی در کشور تولید کردند که دارای مقاومت بالای حرارتی تا دمای 950 درجه سانتیگراد است.
نیلوفر چاوشی مدیر واحد پلیمر شرکت نانو نصب پارس در گفتگو با خبرنگار گفت: نانو نقره تولید شده در این شرکت که تحت عنوان "نانو سید" عرضه شده به دو صورت پودر(کامپوزیت) و مایع (کلوئید) تولید شده است.
وی افزود: این نانوذرات شامل نانونقره پوشش دهی شده بر روی دی اکسید تیتانیوم TIO2 است که در مجاورت رطوبت و هوا به صورت کاملا فتوکاتالیستی (Photooxidation System) موادی چون OH و O2 که اکسید کننده و احیا کننده های قوی هستند را تولید می کند. این امر باعث تولید ATP (مولکولهای حاوی انرژی) در انواع میکرو ارگانیزمها می شود.
چاوشی با بیان اینکه کلوئید نانو نقره حاوی ذرات نانو نقره محلول در آب مقطر است، اظهار داشت: این ماده دارای خاصیت آنتی باکتریال است و توانایی تولید O2 را دارد.
وی غیر مضر و ایمن بودن آن برای انسان، دام، طیور، آبزیان، محیط زیست و دیگر موجودات زنده، قابلیت خوراکی برای انسان و دیگر موجودات زنده، قدرت بالای میکروب کشی، قارچ کشی، باکتری کشی و ویروس کشی، ماندگاری طولانی بدون ایجاد سازگاری و مقاومت در میکرو ارگانیزمها، مقاومت بالای حرارتی تا دمای 950 درجه سانتیگراد، موثر حتی در غلظتهای پایین، قابلیت امتزاج بالا با دیگر مواد، افزایش استحکام مکانیکی پلیمرها، افزایش پوشش دهی، چسبندگی و براق کنندگی موادی چون رنگها و رزینها و اعطای خاصیت آنتی استاتیک به پلیمرها و پارچه ها را از دیگر ویژگیهای این نانوذرات ذکر کرد.
مدیر واحد پلیمر شرکت نانونصب پارس به کاربردهای نانونقره پرداخت و به مهر گفت: این نانو ذرات در بخشهای کشاورزی، پتروشیمی، صنعت نفت و گاز، صنایع هوایی، خودرو سازی، صنایع دریایی و تولید ابزار آلات و تجهیزات صنعتی کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در دندانپزشکی، صنایع نظامی و پشتیبانی و محیط زیست و الیاف و منسوجات نیز به کار می رود.

چاوشی ادامه داد: این مواد حتی به عنوان داروی خوراکی برای درمان بیماریهایی چون HIV و همچنین برای جلوگیری از اپیدمی آنفولانزای مرغی استفاده می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳