پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
مهندس سید محمد غرضی ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در نشست برسی فراز و فرود های انقلاب اسلامی بیان کرد : ایرانیان در طول تاریخ موحد و یکتا پرست بوده اند و دلیل آن هم این است که هیچ جای ایران یک بت یا بت خانه یافت نمی شود .
 به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، مهندس سید محمد غرضی ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در نشست برسی فراز و فرود های انقلاب اسلامی بیان کرد : ایرانیان در طول تاریخ موحد و یکتا پرست بوده اند و دلیل آن هم این است که هیچ جای ایران یک بت یا بت خانه یافت نمی شود .

 وی گفت : خاندان پیامبر از روزی با ایرانیان پیوند خوردند که حضرت امیر دستور داد ، قل و زنجیر را از پای اسرای ایرانی بیرون آورید که این ها موحد اند و در تاریخ هم وقتی نگاه می کنیم می بینیم که قوم بنی عباس و بنی امیه که جز کشتن خاندان امامت کاری نکردند ، توسط ایرانیان سرنگون شده اند.

 غرضی ادامه افزود: امروز در همه جای جهان اسلام از ترکیه، فلسطین، تاجیکستان، افغانستان و عراق، نام ایران دیده می شود، ملتی که هم در طول تاریخ و هم عرض تاریخ موفق حرکت کرده است ، ملتی که می داند چگونه ایمان بیاورد و چگونه حکومت ظالمی را سرنگون کند و چگونه یک حکومت ویژه تشکیل دهد.

 کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا که امروز با ما سر سازش ندارند به خاطر این هست که با وجود آمدن انقلاب اسلامی ایران، لقمه چرب از گلویش بیرون کشیده شد؛ به همین علت جنگ هشت ساله را برای ما تدارک می بیند و وقتی مقاومت ایران را می بیند دست به تحریم و غیره و ذلک می زند.

 وی ادامه داد : آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و هزینه جنگ را پرداخت و الآن این کشورها همراه و همگام کشور ما هستند نه همگام با آمریکا؛ این قدرت فرهنگی را در دنیا چه کشوری دارد که اینگونه بتواند جریان های بین الملی را به نفع خود تغییر دهد.

 غرضی با بیان اینکه امروز ما سر جای خود نشسته ایم و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را به جهان صادر می کنیم گفت: شوروی بزرگترین  کشور جهان با 22 میلیون مساحت از افغان ها شکست خورد ولی فرهنگ ایران انجا می رود و تاریخ آن ملت را به تاریخ شمسی تبدیل می کند، زبان آنها را به فارسی، عید سال آنها را هم به نوروز تبدیل می کند در حالی که کشور ما هیچ لشکر کشی هم به جایی نداشته و هزینه ای هم پرداخت نکردیم.

 وزیر نفت دولت سازندگی با اشاره به سخنان صادق زیبا کلام که رزمندگی را محدود به شیعیان دانسته بیان کرد:  باید گفت که زیبا کلام کور است و ندیده که افغانی ها که شیعه نبودند چطور در برابر شوروی ها ایستادگی کردند و آنها را از کشورشان بیرون کردند؛هنوز که هنوز است آمریکا جز بدبختی در افغانستان چیزی بدست نیاورده است.

 وی درباره اظهارات اخیر صادق زیبا کلام گفت:زیبا کلام که از روی ذلت وخواری گفته است "من اسرائیل را به رسمیت می شناسم چون سازمان ملل می شناسد"؛ باید بداند که اگر فردا روزی یک فلسطینی او را کشت، خونش پای خودش هست .

 وی در رابطه با قدمت ملت ایران در تاریخ گفت : ملت ایران تاریخ را ساخته است نه این که تاریخ را نوشته است، ملتی که جز خدا، رسول و جانشینش کسی را برحکومت برخودش نمی پذیرد، هیچ ذلتی را نپذیرفته است و نمی پذیرد، ملتی است  که خاندان پیامبر را از دست فاشیست های عرب نجات داده است و امروز محکم می گوید که تسلیم هیچ قدرتی در جهان نمی شویم.

 سید محمد غرضی گفت: کسانی که می گویند ملت ما در مذاکره با آمریکاست اشتباه بیان می کنند بلکه باید گفت ما در تعامل با آمریکا هستیم و انشاء اله به زودی این ملت با رهبری مقام معظم رهبری شرایطی را پیش خواهد آورد که آمریکایی ها برای مذاکره با ما بیایند.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم اضافه کرد: کسانی که فکر می کنند می توانند منافع ایران را با قدرت سیاسی جهان تاخت بزنند اشتباه کرده اند.

 استاندار خوزستان در دولت هاشمی با بیان این سوال که " در جنگ سوریه چه کسی می جنگد و چه کسی پیروز میدان شده است؟" گفت: آیا جز اینکه ملت سوریه پیروز میدان هستند و پیروزی ملت سوریه جز پیروزی ملت ایران هست؟

 مهندس غرضی ادامه داد:اوباما بداند که او به ما بیشتر احتیاج دارد تا ما به او و این را خودشان هم می دانند چرا که او با شعاری رای آورده است که ضد جنگ طلبی است و اگر بخواهد آتش جنگ ها را خاموش کند،پس باید بیاید سراغ شاه کلید خاورمیانه یعنی ایران بیاید.

در ادامه سخنان اقای غرضی، نشست با پرسش و پاسخ دانشجویان ادامه یافت که سوالات مطرح شده و پاسخ آقای غرضی به شرح زیر است:

سید محمد غرضی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با خاطراتی که هاشمی بیان می کند و با وصیت امام در تناقض است چیست، گفت: خاطرات نیکسون تماما می خواهد یک جمله را بگوید و اینکه بگوید اگر من نبودم آمریکا چین را به رسمیت نمی شناخت و در کل می خواهد خودش را بزرگ کند. کسانی هم که حالا در ایران دارند خاطره هایی را نقل می کنند می خواهند خودشان را مطرح کنند و بگویند اگر ما نبودیم انقلاب هم فلان شده بود یا فلان.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا وزارت خارجه کشورمان مردم را نامحرم می دانند نسبت به متن توافقنامه ژنو افزود: به نظر من این طور نیست و شفاف سازی شده است . البته شما اگر نگاه کنید می بینید که اوباما هم همه  چیز را به کاخ سفید نگفته است و ما نباید مذاکره کنندگان را تحت فشار قرار دهیم. باید کمی هم سیاسی برخورد کنیم .یعنی به جای دعوا با دوستان خودمان دشمن را درگیر کنیم و درگیر با دشمن شویم.

استاندار خراسان در دوران سازندگی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه عملکرد هاشمی رفسنجانی را در 10 سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید، اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی همیشه مملکت را مال خودش دانسته و این از 10 سال یا 20 سال هم گذشته، همیشه این ادعا را داشته است .

 سید محمد غرضی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه به نظر شما آیا ایران در مذاکرات با آمریکا موفق شده است و عاقبت مذاکرات چه می شود، گفت:ما با آمریکا مذاکره نداریم بلکه تعامل داریم. ما در منطقه صاحب قدرت هستیم و آمریکا صاحب قدرت بوده است چون ما بخش زیادی از قدرت را ازدستش گرفته ایم و به زودی بخش دیگر را هم از دستش خواهیم گرفت تا بعد بیاید با ما مذاکره کند .

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه به نظر شما چرا مفاسد اقتصادی در جامعه وجود دارد و اینها تا کی در جامعه سرجای خود خواهند ماند گفت: تا وقتی قانون تبعیض آمیز است ادامه دارد. قانون وقتی تبعیض آمیز است مثل همان موقع که دولت موسوی به یک عده ارز 7 تومانی می داد و به یک عده هم نمی داد و این همان تبعیضی بود که الان اینگونه فساد آورده است.

وزیر نفت دولت هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه در برنامه شناسنامه خاطره ای نقل کردید که نشان از ترسو بودن آقای میرحسین موسوی بود، افزود: عراق آمده بود کرمانشاه و به ایلام رسیده بود.رئیس دولت ترسید و به خانه رفت و کار به جایی کشیده شد که امام به تلوزیون آمد و از مردم خواست تا بسیج شوند به جبهه ها.این ترس مهندس موسوی شان امام را به جایی کشاند که در تلویزیون از مردم بخواهد به جبهه بروند به جای اینکه مسئولین و ارتش خودشان این موضوع را حل کنند.این شان یک مسئول نیست که بیاید جنگ را رها کند و در تهران بنشیند.

غرضی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا تمایل به شرکت در انتخابات آینده به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دارید اضافه کرد: من تا آخرین لحظه عمرم پای این انقلاب و رهبری هستم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه در انتخابات 88 به چه کسی رای دادید، گفت:به آقای کروبی رای داده ام.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسئولین تا چه اندازه حرمت خون شهدا و مردم را حفظ کرده اند، گفت: کسی که حرمت اینها را حفظ نکند مسئول نیست این سوال اشتباه است .

غرضی در پاسخ به سوال دولت خودتان را اعتدال گرا تر می دانستید یا دولت اقای روحانی را گفت: این ها همه اش حرف است من نه شعار اعتدال و کلمات اینجوری را قبول دارم و نه و راست و چپ و غیره را .

کاندیدای ریاست جمهوری دوره یازدهم افزود: من قصد داشتم دولتی را تشکیل دهم که رضایت مردم را همراه داشته باشد،دولتی که قاعده اجتماعی 90 درصدی داشته باشد نه دولتی با قاعده اجتماعی 60 درصد یا 70 درصد که بعد از انتخابات 40 یا 30 درصد مردم مخالف آن شوند . دولتی که پایگاه اجتماعی 90 درصدی داشته باشد .

وی ادامه داد: اگر به من رای داده بودید اینطور می شد که می خواستید . به اندازه درآمدم هزینه می کردم و تورم نصف می شد اگرچه مشکلات وسختی هایی هم پیش می آمد ولی چون پایگاه اجتماعی داشت مردم همراه بودند .

غرضی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره مقام معظم رهبری در مقایسه با حضرت امام چیست، گفت:امام دائم مردم را به صحنه می آوردو رهبری هم همین کار را کرده است چون اگر مردم در صحنه نباشند آمریکایی ها ما را می خورند و این را رهبری مثل امام دارند ادامه می دهند .

وی در پاسخ به سوال چرا کسانی مانند آقای رفسنجانی که اول جزء انقلابی ها بوده اند الآن تغییر موضع داده اند ادامه داد:اصلا آقای هاشمی انقلابی نبود و از اول انقلاب هم مبارز بود نه انقلابی.

برچسب ها: مهندس غرضي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴