پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
نمايشگاه توليدات صنايع دستي و مردم شناسي در بقعه تاريخي چهارده معصوم شهر خشت برگزار گرديد. با توجه به پتانسيل و زير ساخت هاي طبيعي و وجود نخل هاي فراوان در اين بخش و توليد بسياري از صنايع دستي از محصولات خرما نمايشگاه كارگاه هاي زنده سبد بافي، حصيربافي، كپوره‌بافي و همچنين پخت نان برگزار گرديد.

به گزارش دریافتی کازرون‌نما؛ شهرستان كازرون يكي از شهرستان‌هاي استان فارس و داراي پيشينه تاريخي بسيار در عرصه هاي مختلف تاريخي، فرهنگي، مذهبي و... مي باشد.اين شهرستان از 6 بخش تشكيل شده است كه از جمله اين بخش ها، بخش خشت به مركزيت شهر خشت و دو دهستان امامزاده محمد و بوركي است و در منطقه‌اي كوهستاني و جلگهاي قرار گرفته است.

قدمت اين بخش به قبل ازاسلام برمي گردد و داراي اماكن تاريخي و مذهبي بسيار از جمله جاذبه هاي طبيعي تاريخي و مذهبي آن شامل تنگ طبيعي تاريخي جي، چهارده معصوم، بقعه امامزاده گوريگاه نام برد.

به منظور معرفي فرهنگ و آداب و رسوم بومي اين منطقه نمايشگاه توليدات صنايع دستي و مردم شناسي در بقعه تاريخي چهارده معصوم شهر خشت برگزار گرديد. با توجه به پتانسيل و زير ساخت هاي طبيعي و وجود نخل هاي فراوان در اين بخش و توليد بسياري از صنايع دستي از محصولات خرما نمايشگاه كارگاه هاي زنده سبد بافي، حصيربافي، كپوره‌بافي و همچنين پخت نان برگزار گرديد.

از جمله محصولات غذايي و سنتي كه در اين نمايشگاه در معرض ديد مسافران و گردشگران گذاشته شد شلشلك، رنگينك، نان شيرين و ... مي باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴