پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
در حاشیه جشنواره «مدرسه‌ای که دوست می‌دارم» :
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: کانون اساسی تحول در آموزش و پرورش مدرسه، معلم و کلاس درس است و بقیه عوامل اجرایی آموزش و پرورش فقط نقش ستادی هماهنگ‌کننده را دارند.

به گزارش کازرون نما، حمیدرضا آذری اظهار داشت: برگزاری جشنواره «مدرسه‌ای که من دوست می‌دارم» در چنین برهه زمانی که امروزه تمام دانش‌آموزان به دنبال این هستند که وارد چه مدرسه‌ای شوند که بتواند به نیازهای آنان توجه کند در نوع خود یک ابتکار جدید و بسیار خوبی است.

وی افزود: زمانی که بچه‌ها در مدرسه از روی علاقمندی به معلم و مدیر و فضای آموزشگاه خود عشق بورزند و آن را دوست داشته باشند به‌یقین اهداف بلند آموزش و پرورش تحقق می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: زمانی که دانش‌آموزی در مدرسه‌ای که دوست داشته و با عشق و علاقه درس را فرا گرفته از آن بیرون بیاید در جامعه یک فرد مفید و مؤثر خواهد بود.

آذری تصریح کرد: امروزه موضوع «مدرسه‌ای که من دوست می‌دارم» خواسته اساسی دانش‌آموزان است که در مدرسه‌هایی تحصیل کنند تا بتوانند به نیازهای اساسی جامعه امروز در زمینه‌های فناوری، تکنولوژی و شیوه‌های جدید دیگر پاسخ‌گو باشد.

وی متذکر شد: امروزه سیستم آموزشی در آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای جدید دانش‌آموزان گام بردارد و در این راستا برنامه‌ریزی کند تا بتواند آنان را بر اساس آن تربیت و تحویل جامعه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همان‌گونه که دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را که امروز تربیت می‌کنیم به‌یقین 20 سال دیگر وارد بازار کار می‌شوند بنابراین آموزش و پرورش باید برای اشتغال 20 سال دیگر آنان برنامه‌ریزی کند تا جوابگوی نیازهای جامعه باشد.

آذری با بیان اینکه کانون اساسی تحول آموزش و پرورش مدرسه است اذعان داشت: وظیفه داریم که وارد مدرسه و کلاس درس بشویم و از نزدیک مشاهده کنیم که در درون کلاس چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما در آموزش و پرورش تدریس سنتی است که این روش متناسب با نیازهای جدید دانش‌آموزان نیست و خستگی برای آنان به وجود می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: برای اینکه کلاسی پویا و متنوع داشته باشیم باید از تکنولوژی و فناوری جدید استفاده کنیم و به طور مثال دانش‌آموزی که در کلاس درس عمل جراحی قلب و پوشش گیاه و چگونگی جزر و مد را از طریق تکنولوژی مشاهده کند هیچ‌گاه کلاس برای آن خسته‌کننده نمی‌شود.

آذری در پایان به اجرای طرح 6،3،3 در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طرح بدون آمادگی فضا و فراهم نبودن معلم مربوطه بسیار با عجله انجام گرفت و جا داشت که آرام و منطقی و با مشورت انجام می‌پذیرفت که لطمه به دانش‌آموز و شخصیت معلم وارد نشود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲