پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل گرفتار نوعی پوچی شده است.علی لاریجانی چهارشنبه شب در یادواره علی دوانی در کازرون که با حضور استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، امام جمعه کازرون و جمعی از مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه کازرون برگزار شد اظهار داشت:

به گزارش کازرون نما، علی لاریجانی چهارشنبه شب در یادواره علی دوانی در کازرون که با حضور استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، امام جمعه کازرون و جمعی از مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه کازرون برگزار شد اظهار داشت: علامه دوانی به فضل، خوش‌اخلاقی و خوش‌مجلسی معروف بود و پس از انقلاب اسلامی در محافل ایشان شرکت می‌کردم و محفل وی پر از صداقت و صفا بود و سخنرانی‌های شجاعانه‌ای را ایراد می‌کردند.

وی افزود: مرحوم علامه دوانی، شهید آیت‌الله مطهری و شهید دکتر بهشتی یک منظومه فکری اسلامی را دنبال می‌کردند و همه‌جانبه‌نگر بودند و از شاگردان امام(ره) محسوب می‌شدند.

رئیس قوه مقننه بیان داشت: علامه دوانی و همفکرانش در 60 و 70 سال پیش به فکر تربیت افراد بودند و یک منظومه فکری را برای جهان اسلام ترسیم کردند.

لاریجانی تصریح کرد: این عالم ربانی با وجود تألیفات متعددی که به 110 اثر ارزشمند به جز مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها و ... در عناوین مختلف داشت دل‌مشغولی‌هایی برای آینده اسلام مانند شهید مطهری و شهید بهشتی در آن‌ها نمایان بود.

این مقام مسئول گفت: پس از دوران مشروطیت یک جریان روشنفکری با گرایش‌های غربی و مارکسیستی در جامعه ایران حاکم شد که در این راستا علمای اسلامی مانند علامه دوانی کتاب‌هایی با ترویج افکار اسلامی به زبان ساده و شیرین به نگارش درآوردند و در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دادند.

وی با بیان اینکه علامه دوانی و شهید آیت‌الله مطهری هیچ‌گاه دنبال انتخاب القاب برای تألیفات خود نبودند اذعان داشت: این بزرگواران برای نوجوانان کتاب می‌نوشتند و خودشان را فدای جامعه می‌کردند تا نسل جوان گرفتار اوهام روشن‌فکری نشود.

لاریجانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه فشارهای بین‌المللی را نباید دست کم گرفت گفت: در این برهه زمانی دغدغه مقام معظم رهبری و دل‌نگرانی ایشان بسیار درست و به جا است چراکه ما در دنیایی مجزا و جدا از شرایط دنیا زندگی نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: به آن‌هایی که دعاوی حقوقی بیهوده از جمله اعدام در ایران را مطرح می‌کنند گفته‌ایم از زمانی که ناتو در افغانستان مستقر شده و حتی فرودگاه‌های مهم این کشور را در اختیار دارد روز به روز تولید مواد مخدر افزایش یافته و به راحتی از فرودگاه‌های این کشور ترانزیت می‌شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه سازمان ملل دچار نوعی پوچی سیاسی در دنیا شده است بیان داشت: اگر کمی شرم در صحنه بین‌المللی بود سازمان مللی که باید مشکلات جهان را حل می‌کرد دچار پوچی نمی‌شد و گزارش موساد را ارائه نمی‌داد و صلح را در جهان برقرار می‌کرد.

لاریجانی گفت: چنانچه سازمان مللی‌ها به دنبال برطرف کردن مشکلات حقوق بشر هستند بهتر است که جنایات غیرانسانی آمریکایی‌ها در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب را مورد بررسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروزه بیش از گذشته نیازمند رجال علمی هستیم که بتوانند با شهامت در حوزه تفکر اسلامی جهنده‌تر از گذشته وارد میدان شوند چراکه حتی چشم دیگر کشورهای مسلمان دنیا به کشور اسلامی ما بسته شده است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه اقتصاد کشور دارای نقایص فراوان است گفت: هر دولتی که سر کار آمده هرکدام برداشتی از اقتصاد را ارائه داده و در پی سر و سامان دادن به این مقوله بوده است.

لاریجانی در پایان به سیاست‌مداران توصیه کرد که از گذشته درس بگیرند و به آن فکر کنند و اگر بخواهند حرکت مؤثری در این راستا داشته باشند باید همواره از روحانیت بهره گیرند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
0
دیروز در شهر گشتی زدم دیدم در بسیاری از خیابانها بنلهای بزرگ نصب شده و به اقای لاریجانی خیرمقدم گفته و از اینکه افتخار داده و به شهر ما امده تشکر شده بود واقعا دلم گرفت و برای خودم و همشهریانم دلم سوخت که چقدر ما ادمهای بدبختی هستیم واینقدر خودمان را کوچک می بینیم که وقتی یک شخصی که ... میخواهد به کازرون بیاید باید با کلی هزینه همه جا بنل و پلاکارد بزنیم.......... واقعا ما ادمهای بدبختیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اذان صبح
۰۴:۴۲:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۲:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۷:۲۷
اذان مغرب
۲۰:۰۴:۴۷