پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
رئیس منابع طبیعی کازرون خبر داد
جهانزیر والی با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان منابع طبیعی حفظ انفال در برابر آسیب و دست اندازی زیاده خواهان است، اظهار کرد: بر اساس بند 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نخستین و موثرترین اقدام سازمان منابع طبیعی حفاظت از طبیعت است.

رئیس منابع طبیعی کازرون از تشکیل کمیته فنی خشکیدگی بلوط در کازرون خبر داد وگفت: حوزه جنگلی دشت برم کازرون حدود ۲۶ هزار هکتار بوده و امسال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن از وجود آفت و آسیب پاک‌سازی و برش‌های اصلاحی شده است.

جهانزیر والی با  بیان اینکه رسالت اصلی سازمان منابع طبیعی حفظ انفال در برابر آسیب و دست اندازی زیاده خواهان است، اظهار کرد: بر اساس بند 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نخستین و موثرترین اقدام سازمان  منابع طبیعی حفاظت از طبیعت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون گفت:کازرون از نظر وسعت و نوع پوشش گیاهی با دارا بودن 90 هزار هکتار پوشش گیاهی بلوط و بیش از 280 هزار هکتار درختان خلیج عمانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: با توجه به محدود بودن منابع مالی و انسانی، فرهنگ سازی در حفظ منابع طبیعی امری ضروری است و همه افراد به ویژه قشر فرهیخته جامعه باید به عنوان یک رسانه پیام حفاظت از طبیعت را به دیگر اقشار جامعه برسانند.

والی با اشاره به غرس 18 هزار نهال در هفته منابع طبیعی در کازرون خاطرنشان کرد:کاشت درخت و توجه به منابع طبیعی نباید به این هفته محدود شود چرا که  یک هفته نسبت به تخریب‌های انجام شده در دیگر ایام سال زمان بسیار اندکی است.

رئیس منابع طبیعی کازرون از تشکیل کمیته فنی خشکیدگی بلوط در کازرون خبر داد و گفت: حوزه جنگلی دشت برم کازرون حدود 26 هزار هکتار است که امسال با تلاش کمیته فنی خشکیدگی بلوط حدود 2 هزار و 200 هکتار آن از وجود آفت و آسیب پاکسازی و برش‌های اصلاحی صورت گرفت.

وی افزود: برش‌های اصلاحی درخت‌های بلوط را که مبتلا به آفات و بیماری جدی شده در همان منطقه با حفاظت کامل سوزانده و مدفون می‌شود.

والی برپایی غرفه دست آوردهای منابع طبیعی کازرون  در محل نماز جمعه این شهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: در این غرفه سعی شده است تا بر اهمیت حفظ جنگل ها ومنابع طبیعی تاکید و کارهای انجام یافته در حوزه مدیریت منابع طبیعی کازرون به مردم ارائه شود.

رئیس اداره منابع طبیعی کازرون با شاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی گفت: از همه شهروندان و مسافرین محترم خواهشمندیم  با رعایت مسائلی ازقبیل خودداری از شکستن سر شاخه های درختان و برپا نمودن آتش در میان جنگل ها و رها کردن آن به حفظ این منابع خدادای کمک کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یک خواننده سایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
0
باسلام خدمت مدیرسایت کازرون نما
قسمت زیادی ازاین خبرمربوط به خبرگزاری فارس است که خبرنگارتسنیم بدون ذکرمنبع کپی برداری کرده که این عمل به دورازرسالت خبرنگاری است .
سخن شفاف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
3
آقای والی اگر این کارهایی که می گویید امسال انجام شده چرا چهار سال گذشته کاری نکردید. ضمنا 18000 اصله حدود 50 هکتار است با این حساب احیای 26000 هکتار منابع طبیعی شهرستان بیش از 500 سال زمان نیاز دارد. لطفا بجای بازی با ارقام دنبال واقعیت ها و علت ها باشید.احیای منابع طبیعی نیاز به عزم جدی دارد نه پاک کردن صورت مسئله
محمد میرغفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
0
جناب اقای والی چرا شما از درآمد حاصل از زغال هیچ صحبتی نفرموده ایدشاید سود اصلا نداشته باشد.شاید هم پر سود باشد.شما که ... لطفا مشاوره بدهید.یک سوال هم از محضر مبارکتون داشتم :به نظر حضرتعالی آیا ورود ارگان ها و یا اشخاص به ملک زراعی که در محدوده منابع طبیعی می باشد و دارای مالک حقیقی می باشد و مالکیت آنها به بیش از هشت نسل برمی گردد جهت اصلاح و هرس درختان بدون اجازه مالک حقیقی مجاز می باشد. منتظر پاسخ شما ودیگر مسئولین محترم شهرستان به این سوال هستم.
محمد میرغفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
0
کازرون نمای عزیز من بخش مربوط به نظرات غیر قابل انتشار شما در سایت را خواندم اما نفهمیدم کجای نظر پیشین من با آن موارد همخوانی دارد که شما مرحمت فرموده و حقیر را آگاه نمائید پیشاپیش ممنونم.
مدیر پایگاه
با سلام

نظر شما با اندکی ویرایش منتشر شده است

موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳