پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد
به همت کانون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، کرسی آزاداندیشی با موضوع نقد و بررسی توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

به همت کانون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، کرسی آزاداندیشی با موضوع نقد و بررسی توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد که در آن هر کدام از دانشجویان به مدت چهار دقیقه نقطه نظرات خود را در خصوص مذاکره با آمریکا، رابطه بین توافق نامه هسته ای ژنو و مسائل اقتصادی، رویکرد سیاست خارجه دولت و ... بیان داشتند.

در ادمه برخی از مهمترین محورهای این کرسی را می توانید از نظر بگذرانید:

انرژی هسته ای همچون شمعی است که می توان گرگ را با آن ترساند

یکی از دانشجویان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشا جبهه حق است، عنوان داشت: ما باید به صورت مقتدرانه صلح آمیز بودن آن را به جهانیان ثابت کند.

این دانشجو اضافه کرد: ما نه تنها در مورد انرژی هسته ای بلکه بر روی دین هم تعصب کورکورانه نداریم اما بر این باوریم که انرژی هسته ای یک امتیاز است که در مذاکره می توان از آن بهره جست؛ انرژی هسته ای همچون شمعی است که می توان گرگ را با آن ترساند و اگر شمع نباشد گرگ به گلومان حمله ور می شود.

قدرت مند شدن ایران به عنوان یک زنگ خطر برای استکبار است

یکی دیگر از دانشجویان ضمن بیان اینکه کشورهای 1+5 شامل کشورهای قدرتمند دنیا هستند، خاطرنشان کرد: این کشورها که خود را رئیس جهان و قدرتمندترین کشورها می دانند درصدد مذاکره با کشور ایران شدند، چرا که قدرتمند شدن کشورمان برای آن ها به عنوان یک زنگ خطر محسوب می شود.

وی افزود: اکنون سوال ما این است که آیا اصلاً لزومی به مذاکره است و این مذاکرات باید شامل چه مباحثی باشد و تیم مذاکره کننده باید چگونه عمل کند؟

اگر افراد بی سواد اجازه بدهند ، دولت آقای روحانی موفق خواهد بود

دانشجویی دیگر با بیان اینکه در 8 سال گذشته، در کشور ما  کسانی بر روی کار آمدند که فقط از جنگ سخن گفتند، عنوان داشت: دنیایی که در آن صلح پدیدار باشد، پر از آرامش است و ما باید از خود بپرسیم که چرا دنیا فقط با ما و کره شمالی مشکل دارد.

وی اضافه کرد: با آمدن دولت آقای روحانی گفتمانی بر سر کار آمد که امیدواریم این افراطی گری رخت ببند به شرط اینکه افراد بی سواد و جنگ طلب اجازه بدهند.

این دانشجو که به شدت از دولت فعلی حمایت می کرد و منتقد دولت سابق بود، تصریح کرد: ما راهی جز مذاکره با پدر خانوده نداریم.

گزینه روی میز ما همین قرآن است

دانشجویی دیگر ضمن اظهار مخالفت از مذاکره با آمریکا گفت: این تاوان ها را امروز می دهیم تا بدانیم کسانی که با آنها مذاکره می کنین افرادی روباه صفت اند.

گزینه روی میز ما قرآن است

یکی دیگر از دانشجویان گفت: پدری که در گذشته خود فقط تهمت، غارت و چپاول است را نمی خواهیم.

وی با برداشتن قرآن که روی میز تریبون بود گفت: گزینه روی میز ما همین قرآن است؛ ما ایرانیان همیشه مردمی آزاده بوده ایم و الان هم بازماندگان شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: ما هشت سال مقاومت کردیم و در ادامه هم مقاومت خواهیم کرد.

تنها راه حل مسائل اقتصادی تکیه به نیروی درونی و همان اقتصاد مقاومتی است

یکی دیگر از دانشجویان گفت: اگر ما آمریکا را به عنوان کدخدا یا پدر بپذیریم پس چر انقلاب کردیم؟

وی اضافه مرد: یکی از اشتباهات این است که حل مشکلات اقتصادی را در گرو رفع تحریم ها و مذاکره با آمریکا بدانیم.

وی تصریح کرد: تنها راه حل مسائل اقتصادی تکیه به نیروی درونی و همان اقتصاد مقاومتی است.

این دانشجو در پایان گفت: آقای روحانی در تبلیغات قبل از انتخابات خود علت مشکلات اقتصادی را در 80 درصد سوء مدیریت داخلی می دانست اما امروزه به مذاکرات دل خوش کرده است.

چون توان نظامی آمریکا از ما قوی تر است پس می بایست سازش کنیم

یکی دیگر از دانشجویان گفت: عده ای فکر می کنند آمریکا مدینه فاضله است در حالی که در جهانخواری آمریکا نبیاید هیچ گونه شکی کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ما باید واقع گرایی سیاسی داشته باشیم و از این رو چرا نباید سازش کنیم؛ توان موشکی ما به اندازه آمریکا نیست و بنابراین بایید سازش کنیم.

برخی دچار توهم ترس هستند

دانشجویی با بیان این موضوع که آمریکا اگر زره ای احتمال پیروزی در نبرد نظامی با ایران می داد، دریغ نمی ورزید خاطرنشان کرد: جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه و جنگ 8 روزه جنگ نیابتی ایران و آمریکا بود که در همه آنها طرف مورد حمایت ایران به پیروزی رسید. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸