پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
به گزارش کازرون نما، کاظم بردبار افزود: اقدامات زیادی برای برون رفت جنگلهای دشت برم از وضعیت نامناسب خود صورت گرفته که به عنوان نمونه می توان به کشت بلوط جدید به جای بلوط های آفت زده اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت : بمنظور احیای جنگلهای بلوط تعداد 800نهال بلوط در منطقه دشت برم شهرستان کازرون کشت شد.

به گزارش کازرون نما، کاظم بردبار افزود: اقدامات زیادی برای برون رفت جنگلهای دشت برم از وضعیت نامناسب خود صورت گرفته که به عنوان نمونه می توان به کشت بلوط جدید به جای بلوط های آفت زده اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این خصوص با کشت بلوط های جدید آزمایشهای لازم پیرامون سازگاری آن با منطقه انجام شده و پس از اطمینان از سازگاری آن نسبت به کشت نهالی های جدید اقدام شده است.

وی افزود: در این مدت همچنین درختان خشک شده که به دلیل آفت سوسک چوبخوار از بین رفته بودند، از سطح جنگل قطع و خارج شده و سپس به زغال تبدیل شده اند.

بردبار افزود: درختان آفت زده در دو هزار و 550 هکتار از جنگل از محل خارج شدند تا از گسترش آن جلوگیری شود.

منطقه دشت برم در 20 کیلومتری شمال شرقی شهرستان کازرون قرار دارد. این منطقه جنگلی با ارتفاع متوسط از یک هزار و 500 متر تا دو هزار و 400 متر قسمتی از رشته کوه های زاگرس جنوب غربی بوده و یکی از بخشهای متراکم جنگلهای بلوط زاگرس را در خود جای داده است.

دشت برم دارای پوشش گیاهی و جانوری قابل ملاحظه ای بوده و علاوه بر بلوط، گونه های جنگلی دیگری همچون بادام کوهی، کیالک و ارژن را شامل می شود و نقش مهمی در تلطیف و اعتدال هوای مناطق جنوبی کشور داشته و به عنوان یک منطقه حفاظت شده و منطقه زیست کره به شمار می رود

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
azim
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
3
مطمئنیدکه عددرادرست نوشته اید.آخه کاشت 800نهال که قابل ذکرنیست.این تعدادراشهرداری توی یک محله بایدکشت کنه نه منابع طبیعی استان توی یه دشت عظیم که چندصدهکتارش آفت زده شده.واقعاخسته نباشند!!!!!!!!!حفظهم ا...من کل بلایا.
گاوکشک
|
-
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
4
چرا منابع طبیعی مجوز احداث کارخانه گچ داد.نه به این کار نه به اون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
2
جنابazim از آقای والی بپرسید.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
0
یه سوزن تو انبار کاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳