پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان کازرون برلزوم تقویت و توسعه مراکز پژوهشی تاکید کرد و گفت: عرصه پژوهش در علوم پزشکی باید متناسب با نیاز و زندگی مردم توسعه یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان کازرون برلزوم تقویت و توسعه مراکز پژوهشی تاکید کرد و گفت: عرصه پژوهش در علوم پزشکی باید متناسب با نیاز و زندگی مردم توسعه یابد.

به گزارش درخشنده خبرنگار کازرون نما، دکتر سید حسن هاشمی در بازدید از این مرکز پژوهشی در منطقه بالاده کازرون افزود: خوشبختانه پژوهش در علوم پزشکی طی دو دهه گذشته پیشرفت چشمگیر و افتخار آمیزی داشته است .

وی ادامه داد : با توجه به اینکه آثار پژوهش ها در زندگی مردم چندان نمایان نیست پس باید محور پژوهش ها کاربردی بودن آن باشد و در این راه نیازمندیم که تغییراتی در شکل پژوهش ها به وجود بیاوریم.

وزیر بهداشت گفت: در برخی زمینه ها همچون اعتیاد، تصادفات، بیوتکنولوژی و نانو، پژوهش های کاربردی خوبی انجام شده است که باید الگوی زمینه های دیگر پژوهش علوم پزشکی قرار گیرد.

وی اهمیت پژوهش های فناورانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید به مرحله ای برسیم که احساس کنیم پژوهش، نیازهای امروز ما را مرتفع می کند.

دکتر هاشمی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بودجه های پژوهش، صرف پژوهش های کاربردی در عرصه سلامت می شود و این الگو در کشور ما نیز باید اجرا شود.

مرکز پژوهشی سلامت پارس واقع در شهر بالاده شهرستان کازرون حدود 14 ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و در آن جمعیت بالای 40 سال بخش جره بالاده در شهرستان کازرون استان فارس مورد بررسی قرار می گیرد.

مجری این طرح دکتر رضا ملک زاده ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، می باشد که بر اساس آن برای پیشگری از بیماری های مزمن، فاکتورهای بیماری زا مورد بررسی قرار می گیرند.

بخش جره بالاده به دلیل داشتن جمعیت ثابت و همچنین سکونت اقوام مختلف، برای اجرای این طرح تحقیقاتی انتخاب شده است.

این پژوهش بدلیل اینکه در نهایت فاکتورهای یک سری از بیماری ها مانند کبد چرب ، کلیه ، قلب و عروق و سکته مغزی را شناسایی می کند و زمینه پیشگیری از آنها در کل جامعه را فراهم می نماید، دارای اهمیت ویژه ای است که توسط وزیر بهداشت در سفر به استان فارس مورد بازدید قرار گرفت.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
1
آفرین به دکتر محمدصادقی و احسن به دکتر هاشمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳