پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۱۴
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
دنیا را چه دیده‌اید و ممکنه یه وقت من و خدای نکرده شما هم در باران بی‌پولی گرفتار بشم و بشین و نیاز به چتری برای گرفتن بر سرمان و سرتان داشته باشم و باشین! پس با چترهای خوشبختی بنیاد امداد دانشجویی به جنگ فقر بروید و به خداوند قرض بدهید که بهترین پس دهندۀ قرض‌ها خداوند است و ما همیشه مقروض باری‌تعالی هستیم! خلاص!!

اسم گذاشتن برای این مطلبی که نوشتم و خدمت شما سروران عزیز تقدیم می‌کنم یه خورده یا خُرده سخت بود و صد در صد با مطالعۀ این مطلب شما هم می‌تونین یا می‌تونستین یه اسم خوب و قابل برای مطلب انتخاب کنین از جمله: امداد یا طلب حمایت یا نمرۀ آخرت و یا فرشتگان روی زمین! و البته نه دسترسی به بنده داشتین و نه اصلاً از این موضوع خبردار بودین! و اگه هم نظری در این مورد می‌دادین یا اسم یا تیتر یا نامی را برای مطلب انتخاب می‌کردین، معلوم نبود که من بپذیرم چون ما کازرونی‌ها اصلاً اعتقادی به مشورت با اهل نظر و خبرگان نداریم و اگه کسی پیشنهادی به ما ارائه کرد دو حال ممکنه پیش بیاد که در هر دو صورت نمی‌پذیریم! اول اگه به نفع‌مون بود و اگه بهتر از تصمیمات خودمون بود که گوش می‌دیم و می‌گیم نه، و بعد به کار می‌بریم و به جای تشکر و قدردانی از طرف می‌گیم که فکر خودمون بوده! و اگه به مزاق یا مذاق‌مون خوش نیومد یعنی یه جورایی ادعامون شد که نظر خودمون بهتر بوده، با یه لحن طلبکارانه می‌گیم: نه عامو ایی چه حرفیاً!

البته مزاح کردم خواستم بخندین چون همین امروز بود که می‌خواستم برای چاپ چند تا عکس وارد یه عکاسی بشم که روی در ورودی نوشته بود با لبخند وارد شوید، من هم دهان را باز کردم و با خنده وارد شدم و سلام کردم و صاحب مغازه گفت چه خبره؟ انگار خیلی خوش به حالت شده؟! و ادامه داد که دنیا برای شماها خوبه که نه گرونی و نه گرفتاری و نه مشکلات و نه مکافات‌های بهداشتی و درمانی و نه کمبود فضای سبز و نداشتن کارخانجات و نبودن جاده‌های اتوبانی و تونل و راه آهن و نه هزینه‌های نگه داری و مدیریت سایت‌های خبری براتون فرقی داره و نه بی‌پولی که چندتا دختر یا پسر دانشجو داشته باشی و بخوای با یه حقوق بخور و نمیر شهریه بپردازی! گفتم خُب مؤمن، با صفا، مهربان، خودتون روی در نوشتین که با خنده وارد شوید! گفت نوشتم با خنده، نه با قهقهه! و زیر لب این شعر را زمزمه کرد: خندۀ تلخ من از گریه غم انگیز تر است!

باور کنین که خنده‌ام را قورت دادم و دیدم که این دوست عزیز درست می‌گه و من و شما و اینا و اونا و خیلی از ماها بیشتر اوقات فراموش می‌کنیم و یادمون می‌ره که در همسایگی‌مون چندتا آدم فقیر یا مستضعف یا محترمانه بگم کم‌درآمد هست و از خاطرمون رفته که ما به دنیا اومدیم تا دست ضعیفان را بگیریم و آن دوست‌مون گفت که خیلی‌ها چندتا دانشجو دارن با یه حقوق بخور و نمیر اما من می‌گم بعضی‌ها همین حقوق بخور و نمیر هم ندارن و عیال‌وار هستن و مهم‌تر اینکه نابغه‌هایی را دارن یعنی فرزندانی را دارن که خیلی با هوش و با استعداد هستن ولی و یا اما و اما و اما به خاطر نداشتن و یا به خاطر مشکلات مالی و مادی نمی‌تونن به تحصیلات‌شون ادامه بدن و نمی‌تونن از استعدادشون استفاده کنن و نمی‌تونن در آیندۀ علمی مملکت سهیم باشن نمی‌تونن از نبوغ و خلاقیت‌شون برای طی کردن مدارج عالی علمی بهره ببرن و مجبورن که ترک تحصیل کنن و دنبال یه شغل باشن که سربار پدر و مادر و خانواده نباشن و یا پول تو جیبی در بیارن! حالا اگه این افراد دختر باشن که قضیه خیلی فرق می‌کنه و مجبورن توی خونه کنار مادر بشینن و غصه بخورن و خدای نکرده افسرده بشن و نهایتاً دست به خودکشی بزنن!

این روضه‌ها را خوندم تا اول از همه خودم از خواب غفلت بیدار بشم و بعد توجه شما همشهریان عزیز و با غیرت و فهیم و متمول و پول‌دار و سرمایه‌دار کازرونی خودم به این نکته جلب کنم که تعدادی از خانواده‌ها و دانشجویان و محصلین هم اکنون نیازمند کمک شما هستند و تا کار از کار نگذشته و تا طومار‌مون پیچیده نشده و تا سؤال‌های اول قبر که لو رفته و یکی‌شون هم در ارتباط با کمک به هم‌نوعان است از ما پرسیده نشده دست به کار بشین!

یه تعدادی از اساتید دانشگاه که بچه‌های همین شهر خودمون هستن و یکی از یکی بهتر و با سوادتر و مهربان‌تر هستن دور هم جمع شدن و مدتیه که دارن از جیب و وقت خودشون به این دانشجویان و آن محصل‌هایی که امکان ادامۀ تحصیل به خاطر مشکلات مالی ندارن در خفا و بدون اینکه کسی بدونه و بدون اینکه خود اون دانشجویان هم از نفس کار که کمک خیرخواهانه و خیرین کازرونی است با خبر بشن به عناوین وام و کمک تحصیل دانشجویی و غیره بهشون کمک می‌کنن و این مغزهای متفکر و این استعدادهای تابان و این اندیشه‌های نو و این نبوغ نهفته در این دانشجویان و محصلان را یاری رسانی می‌کنن که درود به شرف و مرام‌شون و درود به قلب پاک‌شون و درود به امام جمعۀ محترم شهرستان که بهشون در مواردی کمک کرده!

این استادهای دانشگاه که همگی از جوانان برومند این دیار هستن دور هم جمع شدن و این طرح زیبا و خداپسند را ارائه دادن ولی آنقدر حجب و حیا دارن و آنقدر با شرف هستن که خجالت می‌کشن دست جلو بنده و جناب‌عالی دراز کنن!

اما من به شما عزیزان می‌گم که راه حل این موضوع چیه! خدا را شاهد می‌گیرم که بایستی ما دنبال این انسان بدویم و از اونا خواهش کنیم که یه مقدار وجه ناقابل را از ما دریافت کنن یا ما به حساب‌شون در بانک قائم بریزیم تا در این کار خیر شرکت کنیم!

نتیجه: اول اینکه تیتر مطلب بندۀ حقیر که کوچک همۀ شما عزیزان کازرونی هستم شد:

"بنیاد امداد دانشجویی چتر خوشبختی" و می‌دونم که نظر شما عزیزان و کاربران سایت کازرون‌نما هم همینه و چه تیتری بهتر از این! و دوم اینکه می‌دونم که شما کازرونی‌ها خیلی آقایین و بارهای بار گفتم و نوشتم که زن و مرد کازرونی مرد هستن! یعنی باغیرت و بامعرفت هستن و می‌دونم به ندای بنده که کوچک شما هستم جواب رد نمی‌دین و می‌دونم که از همین الآن که این مطلب را خوندین در سبد هزینه‌های ماهیانۀ خودتان مبلغی ناچیز را کنار می‌ذارین و به این جمعیت یا این بنیاد کمک می‌کنین تا دلشون می‌خواد چتر خوشبختی بخرن و روی سر این یا آن نیازمندان محصل و دانشجو بگیرن تا هیچ وقت نم باران نداری بر روی‌شان ننشینه و با دعای خیرشان هرگز نم اشک بر صورت پاک شما خیرین عزیز جاری نشه! چون دنیا را چه دیده‌اید و ممکنه یه وقت من و خدای نکرده شما هم در باران بی‌پولی گرفتار بشم و بشین و نیاز به چتری برای گرفتن بر سرمان و سرتان داشته باشم و باشین! پس با چترهای خوشبختی بنیاد امداد دانشجویی به جنگ فقر بروید و به خداوند قرض بدهید که بهترین پس دهندۀ قرض‌ها خداوند است و ما همیشه مقروض باری‌تعالی هستیم! خلاص!!
نویسنده: بهادر ریاضی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
0
8
بسیار کار خوب و پسندیده ایست آن هم برای جوانان و کودکان کازرونی به طور اختصاصی چقدر خوب میشد کازرونمای عزیز اطلاع رسانی بیشتری درباره نحوه کمک به این بنیاد در اختیار مخاطبان قرار دهد چطور میتونیم کمک کنیم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
بهادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
سلام و درود به ناشناس عزیزاین بنیاد یه حساب در بانک قائم داره
خیلی آقایی فرمودیددر اسرع وقت شماره حساب می گیرم و خدمت شما شهروند عزیز معرفی می کنم در همین مطلب و با عنایت کازرون نمای عزیز ویرایش می کنیم
زنده باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
باز هم سلام
شماره حساب 831 نزد صندوق خیریه قائم کازرون
با تشکر
طلا دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
1
با تشکر از کار خداپسندانه این عزیزان. وتقدیر از نوشته جالب شما به عرض همشهریان عزیز مرساند که کارمندان دانشگاه پیام نور کازرون نیز صندوقی به نام صندوق ابوالفضل دارند که ماهیانه مبلغی هرچند ناچیز از حقوق خود را به این صندوق واریز می کنند جهت پرداخت شهریه دانشجویان بی بضاعت اگه خیری امکان کمک دارد میتواند با اقای ع.ع به شماره ... تماس بگیرد و در این امر خداپسندانه شریک شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
سلام به استاد عزیز خودم دکتر ج
کمال تشکر دارم
شما هم موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
2
0
سلام بهادر خان
خوبی به حاشیه نزن بگو نماینده چکار میکنه داریم نداریم اگه داریم کجا هست من فقط یک سوال از بهادر دارم چرا با گذشت 2سال وچند ماه از نمایندگی محمد صادقی که ... انتقاد نمیکنه ودر دوره نمایندگی قبل آقای دهقان هرروز انتقاد میکردی چرا ......سایت کازرون نما این سوال را خدایی بزار رو سایت تا بهادر ببینه
پاسخ ها
بهادر
| United States |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
سلام از بنده
خب عزیز دلم قربونت برم اخبار شهرستان را پی گیری کن تا بفهمی که این بنده ی خدا دایم کازرونه و با با وزیر میاد یا نایب رؤسای مجلس را آورده کازرون و چه قدر دیدارهای مردمی داشته
ضمناً قربون معرفتت برم به جای این که از این مطلب استقبال کنی و به این دوستان غزیز مدد جو و انسان دوست و ف رشته خو کمک معنوی و مادی کنی و دو تا جمله ی قشنگ تحویل من و اینا بدی و از کازرون نما به خاطر درج این مطلب تشکر کنی میای سیاسی بازی راه میندازی و به حاشیه می زنی؟!
بگذریم حالا بیا و بگو که چند می خوای کمک کنی؟
اجرت با خدا خلاص!!
اَغزَ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
1
2
درود بر آقای ریاضی که همیشه به فکر کازرون و کازرونی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
درود به دوست عزیز کازرونی
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
سلام .حاج بهادر دوست داریم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
2
با سلام
بهادر عزیز خیلی قبل تر ها برات نوشتم که اگه تو طنز قلم بزنی موفقتری. ظاهراً حدسم درست بود. از جواب بجا به اون طعنه سیاسی با قلم طنزت خوشم اومد.قطعاً با این روش جهت بنیاد مذکور جواب میگیری.البته تازه خوندمش شاید یه خورده 2 ریالیم دیر افتاده باشه. موفق باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
سلام به آقا رضا ی عزیز
از نظر لطف شما سپاسگزارمو نصیحت شما بر دیده ی منت
یک دوست قدیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
1
3
با سلام به همه همشهری های عزیزم بیایید تا با کمک خودمان به ایندگان ایران عزیز در سر بلندی شهرمان یاری رسان دلسوزان باشیم به امید سربلندی همه مردم بزرگ شهرستان کازرون و دلسوزان این شهرستان بزرگ و ماندگار با مردمان خوبش مثل بهادر خان ریاضی
پاسخ ها
بهادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
سلام
خیلی آقایی
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
سلام.نمیدونم چرا وقتی من از چندتاهزارتومنی نمیگذرم چطورتوقع میلیونی ازخدا دارم
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
3
سلامی ازته دل خدمت شما دوستانی که خوشبختی رامیشناسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
0
4
دوستان گرامی 28 فروردین ماه این بنیاد در تدارک جشن خیریه در اداره فرهنگ و ارشاد کازرون هست که همراه با نمایشگاه و بازارچه ی خیریه است حضورشما میتونه دلگرمی بده به دست اندرکاران این بنیاد که قوی تر اهداف خداپسندانه رو ادامه بدن یه توصیه دوستانه هم دارم اون اینکه تورو خدا هرچیزی رو ربط ندید به مسائل سیاسی آخه این فعالیت که مربوط به کمک به کودکان و جوانان این شهره و یه فعالیت مردمیه چه ربطی به عملکرد فلان آقا یا مسئولین داره این مسائل ربطی به اقدامات خداپسندانه نداره
سپاسگزارم از همه ی عزیزانی که حمایت خواهند کرد از این بنیاد
zzzzzzzzzz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
سلام
براتو ارزوی موفقیت روز افزون رو دارم
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
0
0
سلام منم یه عضو کوچیک از خیریه چتر خوشبختی هستم ممنون میشم با اومدنتون به جشن چتر خوشبختی باعث دلگرمی ما و دلگرمی بچه کوچیک هایی بشین که چشم امیدشون اول به خدا بعد به کمک هایشما ها هست
احتشامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
0
0
دوستان گرامی 6و7و8 مهرماه این بنیاد در تدارک جشن خیریه در اداره فرهنگ و ارشاد کازرون هست که همراه با نمایشگاه و بازارچه ی خیریه است حضورشما میتونه دلگرمی بما بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴