پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۹
مدیرگروه معارف شبکه یک تلویزیون با اشاره به ضعف های عمده در پنج قسمت پخش شده مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» اعلام کرد بسیاری از ایرادها پیش از تولید به سازندگان گفته شده و این مجموعه در شکل فعلی نمی تواند پاسخگوی پرسش های مخاطبان باشد.
 
حسین رحیم زاده درباره انتقادهای آیت الله سبحانی و برخی مورخان به مجموعه «یوسف پیامبر» به مهر گفت؛ من هنگام نگارش فیلمنامه مدیر کل خدمات رسانه یی مرکز پژوهش های صدا و سیما بودم، اما فرج الله سلحشور برای فیلمنامه مجموعه رفت و آمدی به مرکز پژوهش ها نداشت و تنها فیلمنامه از سوی دفتر رئیس وقت سازمان (دکتر لاریجانی) به مرکز ارسال شد.

وی ادامه داد؛ این مرکز هم مواردی را به صورت کلی به عنوان نقد فیلمنامه اعلام کرده و آقای سلحشور بعد از مطالعه گفته بود این ایرادها سه دسته هستند. یک دسته که اعمال می شود که متاسفانه در حال حاضر با پخش پنج قسمت چند ایراد اساسی وجود دارد که رفع نشده است. البته باید مجموعه به طور کامل پخش شود تا ببینیم چند درصد ایرادها رفع شده است.

مدیر گروه معارف شبکه یک گفت؛ به نظر او دسته دوم این بود که تحقیقات او بهتر است و در دسته سوم اعلام کرد الان فرصت نیست. در حال حاضر پنج قسمت پخش شده که از ضعف های عمده آن می توان زنان حضرت یعقوب را مثال زد که نباید این گونه نشان داده می شد و مرکز پژوهش ها هم این مساله را تذکر داده بود. البته نمی دانم این مورد در کدام دسته طبقه بندی می شود.
 
وی یادآور شد؛ به فضای حسادت فرزندان حضرت یعقوب هم نقد داشتیم، اما توجه نشد و در قسمت دیشب دیدیم آن حضرت، یوسف را بیشتر نوازش می کند تا دو فرزند دیگرش را.
 
شب گذشته خواب حضرت یعقوب هم نشان داده شد که ایشان در خواب گرگ هایی را می بیند که در پی کودکی هستند، اما این خواب سندیت ندارد. رحیم زاده اشاره کرد؛ ما این نکته را گفته بودیم که ضرورتی ندارد این خواب باشد و بهتر است به خواب حضرت یوسف که در قرآن آمده اکتفا شود.
 
فکر نمی کنم این مجموعه با این شروعی که داشته بتواند پاسخگوی خیلی از پرسش های مخاطبان باشد. گرچه قضاوت کردن هنوز زود است و نباید به این فضا دامن زد. شاید اگر مجموعه جلوتر برود، ویژگی هایی داشته باشد.

وی درباره اینکه چرا فیلمنامه «یوسف پیامبر» همزمان با کلید خوردن پروژه به مرکز پژوهش ها ارائه شد، گفت؛ همیشه از سوی رئیس رسانه ملی و معاونان سیما چه در زمان دکتر لاریجانی و چه مهندس ضرغامی به سازندگان توصیه می شود در پروژه ها از همکاری مرکز نهایت استفاده را ببرند و با توجه به اینکه فیلمنامه زمان دکتر لاریجانی شکل گرفت، این توصیه ها شده بود.
 
مدیر کل پیشین خدمات رسانه یی مرکز پژوهش های اسلامی ادامه داد؛ ارسال فیلمنامه هم برای اطمینان خاطر بود تا متن مشکل نداشته باشد. البته باید بگویم آقای سلحشور وقتی هنوز شاکله فیلمنامه آماده نبود، جلسه یی با من داشت و من چند مرجع، مورخ و منبع به او معرفی کردم و وی درباره فضای فرهنگی و فراعنه مصر صحبت هایی کرد که من گفتم بهتر است منابع اسلامی باشد.
 
رحیم زاده درباره اینکه با توجه به بودجه «یوسف پیامبر» آیا نباید تحقیقات جدی تر گرفته می شد به مهر گفت؛ اهمیت تحقیقات پروژه در دوره ریاست قبلی و فعلی سازمان مشهود است و حتی من شاهد بودم مهندس ضرغامی با صاحبنظران جلسه دارند و دکتر لاریجانی هم این کار را می کرد.
 
بودجه تحقیقات برای این سریال ها هم قابل توجه است و در این باره سازمان ضعف نداشته است. وی خاطرنشان ساخت؛ بارها معاون سیما را دیده ام که جلسه هایی با مراجع و بزرگان همراه با سازندگان اثر داشته، اما گروه باید نهایت تلاش خود را بکند و سلحشور باید از فرصت ها استفاده می کرد.
 
صدا و سیما به لحاظ تحقیقات، زمان و بودجه برای «یوسف پیامبر» کم نگذاشت و چهار سال برای نگارش صبر کرد. من شهادت می دهم سازمان تلاش های زیادی در این باره داشت و خیلی حساس بود. مدیر گروه معارف شبکه یک درباره اینکه چرا صدا و سیما بر نگارش مجموعه نظارت نداشته گفت؛ در این مورد سازمان کم نگذاشته و همیشه این مساله پیگیری شده و مورد تاکید بوده، اما گروه سازنده نتوانسته از فرصت ها استفاده کند و آقای سلحشور احساس کرده تحقیقاتش کامل است. البته برخی مواقع پیش می آید سازنده به محققان حوزه و دانشگاه مراجعه کرده، اما آنها دست او را نگرفته اند.

مدیر کل پیشین خدمات رسانه یی مرکز پژوهش های اسلامی گفت؛ فیلمنامه مجموعه در دوره ریاست آقای خسروی بر مرکز سیمافیلم نوشته شد و باید صحبت های وی و آقای رضابالا معاون فرهنگی او را هم شنید و اینکه آنها تا چه حد با سلحشور برای فیلمنامه «یوسف پیامبر» صحبت کرده اند.
 
من پیشنهاد می کنم حتماً با رضابالا در این باره صحبت کنید، اما سازمان برای مجموعه بسیار تلاش کرد. رحیم زاده در پایان درباره اینکه آیا نباید آن زمان مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما بر فیلمنامه «یوسف پیامبر» نظارت می کرد، گفت؛ همان طور که گفتم این همکاری تنگاتنگ بود، اما نظارت اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر این مرکز مسوولیت اجرایی ندارد و نمی توانست در این باره دخالت کند.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۸
0
0
be name khoda
namzade man ahle keshvare mesr hastan wa man az inke ba ishun in serial ro bebinam vaghean sharmande misham!!!!!!!!!!!!!!!aghaye salahshure gerami ahram mesr dar kenare rude nile nistant ke shoma intor nemayesh dadid,namzade man ke mesry hastand az bazigare naghshe yousef zabatar hastan!!!do payambar dar yek zaman ba ham ??chetor hamzaman ba yaghube payambar yousef ham payambar shode ast????dar zemn mesriha tasavir ra rooye divar naghashy nemonand,hajjary mikonand,,,ghasre feroon mahde koodak nist!!!!!!dar mesr kamtar divari be in sabk naghashy shode,dar morede grime nashiane sohbati nemokanm,noor pardazi ghasre feroon masnoo ast va hesse atash wa mashaal ra tadaii nakard e balke gooya ba loostr wa mahtabi roshan mishawad!mojassameye abolhol dar an zaman sakhte nashode boode!!!!!!!!in nazare man be onvane binande,,nazare khavas ro ham ke didid.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳