پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، میزگرد فعالان دانشجویی شهرستان کازرون پیرامون انقلاب اسلامی، شنبه نوزدهم بهمن ماه در دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، میزگرد فعالان دانشجویی شهرستان کازرون پیرامون انقلاب اسلامی، شنبه نوزدهم بهمن ماه در دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون برگزار شد. در این میزگرد فعالان دانشجویی به بررسی و تبیین "لزوم شناخت و حفظ انقلاب اسلامی و نقش دانشجویان در آن"، "اهمیت، اهداف و ویژگی های انقلاب" ، "دستاورهای انقلاب اسلامی" و ... پرداختند.

اسلام انقلابی، ولایت فقیه و دانشجوی بیدار برآمده از انقلاب اسلامی تهدید بزرگ برای منافع آمریکا است

محمد هادی صحرابان، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با بیان اینکه نقشه استکبار جهانی تبدیل جهان به دهکده ای تحت سیطره خود بود و با شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران این نقشه نقش برآب شد، گفت:  بشریت تا ابد مدیون انقلاب و امام خمینی است که آنها را از قید مکاتب مادی و نظام سلطه و دیکتاوری  نجات داد چرا که انقلاب اسلامی بشریت گمراه را به بشریت بیدار تبدیل کرد و امروز در سراسر جهان گفتمان انقلاب اسلامی  است که در متن توده های مردم جریان پیدا کرده و نهضت بیداری جهانی را به راه انداخته است.

این فعال دانشجویی ضمن بیان تأثیرات انقلاب اسلامی برای دانشجو و دانشگاه، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بستر آزاد اندیشی را برای دانشجو و دانشگاه فراهم کرد و به دانشجو هویت بخشید؛ لذا می بینیم در پرتو این مهم ایران اسلامی امروز با همت دانشگاهیانش قلل رفیع علم را یکی پس از دیگری فتح می کنند.

وی اضافه کرد: امروز فضای سیاسی و مطالبه گری که در دانشگاه های ما وجود دارد در هیچ دانشگاهی در جهان به چشم نمی خورد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون تصریح کرد: رسالت اصلی دانشجوی انقلابی امروز تولید فکر و اندیشه و علم است که انقلاب را به اقتدار می رساند.

صحرابان با بیان اینکه خط مقدم استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی در دست دانشجویان بوده و هست، گفت: به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و  بیداری و توانایی های دانشجویان  و ملت ما، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

این فعال دانشجویی ضمن بیان اقتدار پدید آمده از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: آمریکا امروز از اسلام انقلابی و ولایت فقیه و دانشجویان عالم و بیدار برآمده از انقلاب اسلامی ما در هراس است و این تهدید بزرگی برای منافع امریکا محسوب می شود؛ لذا وقتی دانش دانشجوی ایرانی با تعهد اعتقادی و ملی او درآمیخته می شود و خط سیر از ولایت و رهبری می گیرد، برای استکبار از هر تهدیدی سنگین تر و ناگوارتر خواهد بود.

 

تحقیر استکبار جهانی به ویژه آمریکا و شکستن ابهت پوشالی آن ها را یکی از دستاوردهای اعجاب انگیز انقلاب است

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در خصوص اهمیت حفظ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خطر سهل انگاری نسبت به حفظ انقلاب اسلامی به قدری عظیم است که حضرت امام (ره) شکست انقلاب اسلامی را شکست اسلام و مسلمین و همه مستضعفان جهان قلمداد می کردند و حراست و صیانت از جمهوری اسلامی را "اوجب واجبات" می دانستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نسل جوان و به ویژه دانشجویان و تشکل های دانشجویی نقش بسزایی در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: نخستین گام در حفظ انقلاب اسلامی شناخت انقلاب و اهمیت دستاوردهای آن است و در این مورد دانشجویان تشکل های دانشجویی باید از یک سو ضمن رسیدن به قله های علم و از سوی دیگر معرفی دستاوردهای انقلاب، گانی در جهت حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی بردارند.

عضو سورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس، ضمن با اهمیت دانستن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: به جرئت می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران مهمترین حرکت اسلامی و جنبش انقلابی در تاریخ زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) بوده است.

وی ضمن تشریح اندیشه حاکم سیاسی جهان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که اکثر کشورها به دو بلوک شرق و غرب وابسته بودند که اندیشه حاکم بر کشورهای بلوک شرق کمونیستی و سوسیالیستی، دین را افیون توده ها و عامل سکون و بی تحرکی و فقر مردم می دانستند و در بین کشورهای لیبرالیستی وابسته به بلوک غرب، دین به عنوان یک احساس معنوی شخصی بدون حق دخالت در دیگر نهادهای جامعه تلقی می شد؛ اما انقلاب اسلامی با مطرح کردن "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" و توجه به عنصر دینی بودنش موجب شگفت جهانیان شد.

عضو شورای فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی و تفاوت آن با دیگر انقلاب ها، بیان داشت: اگر انقلاب کبیر فرانسه را انقلابی صرفاً سیاسی و برای آزادی و رفاه بدانیم و انقلاب اکتبر روسیه را انقلابی کاملاً اقتصادی و برای عدالت و برابری به حساب آوریم، قطعاً انقلاب اسلامی ایران، انقلابی برای خدا و معنویت و ارزش ها است و از این روست که انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و معنوی و دارای ویژگی های رهبری یک شخص روحانی، اطاعت وصف ناپذیر مردم از ولایت فقیه، مردمی، مستقل، استکبار و استعمار ستیز و ... می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دستاوردهای انقلاب اسلامی را دستاوردهایی بزرگ و برجسته دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم دستاوردهای زیاد انقلاب، این دستاوردها هنوز آن طور که باید در بین مردم تبلیغ نشده است و دشمنان داخلی و خارجی هم با غول های رسانه ای خود در تلاشند تا به ناحق به مردم القاء کنند که انقلاب اسلامی دستاوردی نداشته است.

وی "تحقیر استکبار جهانی به ویژه آمریکا و شکستن ابهت پوشالی آن ها" را یکی از دستاوردهای اعجاب انگیز انقلاب دانست و بیان داشت: از سرنگونی رژیم ستم شاهی که با پشتیبانی و حمایت آمریکا همراه بود تا امروز که 35 سال از انقلاب می گذرد، جمهوری اسلامی در موارد گوناگون مثل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، پیروزی در برابر صدام که از حمایت استکبار برخوردار بود، حمایت از گروههای مقاومت در فلسطین و لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، شکار پهباد آمریکایی و ... غرور و ابهت پوشالی آمریکایی که قبل از انقلاب کشوری جرأت عرض اندام با او را نداشت در هم شکست و در بین کشورهای جهان تحقیر کرد و استکبار و به ویژه آمریکا را زیر پا گذاشت.

 به گفته این فعال دانشجویی "صدور انقلاب و جهانی شدن آن" یکی دیگر از دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی محسوب می شود که امروز از قلمرو خود خارج شده و کلّ جهان را تحت شعاع قرار داده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مسلمانان و مستضعفان جهان پرداخت و گفت: بیداری ملت های مسلمان و مظلوم جهان و جرآت مبارزه یافتن، جهانی کردن مبارزه با رژیم غاصب قدس و تأثیرگذاری معنوی بر نهضت های اسلامی و مردمی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مسلمانان و مستضعفان جهان دانست.

وی در پایان پیرامون تصریح کرد: عزت و اقتدار امروز انقلاب از طریق مقاومت و مبارزه با استکبار و به خصوص آمریکا به وجود آمده است نه مذاکره با آنها و دولت محترم باید به این نکته توجه داشته باشد که حل مشکلات اقتصادی در گرو نگاه به ظرفیت های داخل است.

 

بیداری اسلامی مهمترین پیامد انقلاب اسلامی است

عیسی محمدی مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن بیان اهمیت انقلاب اسلامی، گفت: در این قرن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حادثه مهم وحیرت انگیزی برای جهان بود که می توانست در رابطه با مسائل سیاسی جهان و منطقه نقش غیر قابل پیش بینی داشته باشد.

وی افزود: به اعتراف تحلیلگران سیاسی شگفتیهایی که انقلاب اسلامی در جهان آفرید بیش از آنهایی است که دنیا در طول شصت سال اخیر به خود دیده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بلوک بندی ها ونظام های دوقطبی شرق وغرب را در هم شکست و با وجود تضاد عمیقی که بر روابط دو ابر قدرت امریکا-و شوروی حاکم بود وادار به سازش کرد، گفت: شاید مهمترین پیامد پیروزی انقلاب اسلامی همین بیداری اسلامی باشد که در حال حاضر اکثر کشورهای عربی را درگیر کرده و البته بیدار کرده است تا بر علیه نظام های دیکتاتور و مرتجع خود قیام کنند.

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای منحرف کردن بیداری به وجود آمده در کشورهای عریی، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی که انقلاب های به وجود آمده را به ضرر خود می دید تلاش کرد با عریی خواندن این قیام ها، عنصر اسلامی بودن انقلاب ها را حذف کند اما کیست که نداند که این بیداری اسلامی تحت تأثیر و نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مورد حفظ انقلاب به صورت مکرّر در وصیت نامه سیاسی- الهی و سخنرانی های خود تأکیدات فراوانی داشته اند، گفت: امام (ره) در وصیت نامه سیاسی- الهی خود از انقلاب اسلامی به عنوان "امانت الهی" و "نعمت عظیم" یاد کرده اند و حفظ و کوشش برای رفع مشکلات آن را نه تنها برای ملت ایران، بلکه جمع مسلمانان واجب دانسته اند.

این فعال دانشجویی "اسلامی بودن انقلاب"، "جاذبه پیام انقلاب" و "تأثیرات برجای گذاشته انقلاب بر جهان و ایجاد نظم جدید در روابط و معادلات جهانی" را سه ویژگی انقلاب اسلامی ایران دانست که موجب صدور آن شده است.

محمدی نقش جامعه دانشگاهی را در حفظ انقلاب اسلامی مهم دانست و بیان داشت: دانشجویان باید به تحلیل و بررسی ریشه های شکل گیری انقلاب اسلامی بپردازند و ارزشهای انقلاب را طوری فرا گیرند که با گوشت وخون انها عجین شود و هر لحظه مانند شهدای انقلاب آماده ی جانفشانی در راه اهداف انقلاب ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران باشندو این شناخت باید از مهمترین دغدغه انها باشد.

این فعال دانشجویی در ادامه  به پیشرفت های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی هیچگاه در خلاء زمانی به سر نبرده و در هر لحظه در حال پیشرفت و توسعه بوده است در حال حاضر رتبه شانزده تولید علم در جهان وی اول در منطقه را داراست.

وی اضافه کرد: کشور ایران بعد از انقلاب اسلامی در زمینه های علمی نانو پزشکی، هوا فضا، سلولهای بنیادی، نظامی و هسته ای به پیشرفتهای چشمگیری در سطح جهان دست یافته است و شهادت چهار تن از دانشمندان هسته ای به دست جهانخواران واستکبار جهانی مدعای همین پیشرفتهای علمی ایران و عمق کینه ودشمنی غرب و در راس انها امریکا نسبت به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران  بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

 

اندیشه ای که حلّ مشکلات اقتصادی کشور را جز با مذاکره با شیطان بزرگ نمی داند، کاملاً اشتباه است

رباب بیراتی مسئول خواهر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با بیان اینکه افق جهانی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی است، گفت: رسیدن به تمدن نوین اسلامی  به فرموده امام خامنه ای برای نظام اسلامی، یک آینده قطعی و اجتناب ناپذیر است و طی مراحل مختلف که به ترتیب انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی ،  دولت اسلامی ، کشور اسلامی  و تمدن اسلامی می باشد، محقق می شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ما با انجام دو مرحله ابتدایی این روند، در حال انجام مرحله سوم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم و مرحله پنجم از این مراحل پنجگانه (تشکیل تمدن اسلامی) با ظهور منجی و با راهبری و زعامت انسان کامل تحقق می پذیرد.

وی ضمن تآکید بر لزوم حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: هر چند انقلاب برای رسیدن به پیروزی، مراحل دشواری را گذرانده اما حفظ و نگهداری آن به مراتب مشکل تر بوده و نیاز به شناخت، هوشیاری، مقاومت و تلاش بیشتری دارد.

بیراتی در ادامه به بیان پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری پرداخت و گفت: امام راحل با مطرح کردن شعار "ما می توانیم" روح خودباوری را در دل جوانان ما زنده کرد.

مسئول خواهر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اضافه کرد: رسیدن به هشت کشور برتر هسته‌ای جهان، هشت کشور دارای قدرت تولید مستقل موشک‌هایی با برد بیش از ۲۰۰۰کیلومتر، نهمین کشور در تولید علوم پیشرفته نانو، رتبه نخست سرعت رشد علم و تکنولوژی در جهان و ده برابر سرعت متوسط رشد علمی در دنیا، رتبه دوم جهانی در کشت سلول‌های بنیادین، هفتمین قدرت برتر دریایی جهان با توان طراحی و ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیما، تبه نخست جهانی در ریشه‌کن کردن بیماری‌های مختلف، رتبه پنجم قدرت زیرسطحی جهان، سومین کشور با توان طراحی و ساخت انواع سد در جهان، هشتمین کشور فضایی دنیا، اولین کشور تولید کننده داروی گیاهی برای درمان ایدز، رتبه نهم در تولید بیوداروها و ... تنها بخشی از دستاوردها و پیشرفت های علمی کشور است که همه در شرایط تحریم و فشارهای پس از انقلاب به دست به دست گفت.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: اساساً این دید اشتباه است که وضع خود را بسته به مذاکره با شیطان بزرگ بدانیم! این توهم که به جامعه تزریق شود نتیجه این می شود که تنها راه حل رفع فشارهای وارده بر ما مذاکره با آمریکاست! بنابراین برویم و مذاکره کنیم تا فشارها برداشته شوند! ظرف 100 روز هم مثلاً ! تلاش  خود آمریکای مودب هم در همین راستا بوده و است که بفهمیم پیچ اققصاد ما بسته به تحریم و مذاکره و اخم و خنده آنهاست! دیدیم که مذاکره با آمریکا چگونه بود. و توافق نامه هایش چگونه بسته می شود. علامه جوادی آملی د رهمین راستا فرموده اند: "بعد از دست دادن با سران آمریکا باید انگشتان دست را شمرد!"

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجوی پیرو خط امام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
0
1
با وجود اینکه امسال ترم جدید دانشگاه سلمان از 13 بهمن شروع شد و این هفته همه دانشجو ها هم آمده بودند ولی در دانشگاه هیچ جشن و مراسمی برای پیروزی انقلاب امسال برگزار نشد. چرا سرپرست جدید دانشگاه سهل انگاری می کند . ما با ارزشهای انقلابمان زنده ایم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹