پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۵۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
جهانزیر والی اظهارکرد: یکی از ویژگی های گلزارهای نرگس کازرون این است که همه ساله درفصل زمستان ودرماه بهمن به گل می نشیند و برداشت این محصول در این ماه آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش کازرون نما، جهانزیر والی اظهارکرد: یکی از ویژگی های گلزارهای نرگس کازرون این است که همه ساله درفصل زمستان ودرماه بهمن به گل می نشیند و برداشت این محصول در این ماه آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی گفت:گلزارهای کازرون به صورت دیم و با باران رشد می کند و همین امر در بو وکیفیت این گل بسیار موثر است.

رییس منابع طبیعی شهرستان کازرون گفت:امسال به سبب بارندگی های بموقع ، گل ها از نظر کیفیت وتولید نسبت به سال های پیشین خوب ارزیابی می شود.

والی اظها کرد:چون عرصه گلزارهای شهرستان کازرون متعلق به منابع طبیعی وجزو اراضی دولتی است همه ساله گلزارها به صورت مزایده به متقاضیان بومی واگذار می شود ودرآمد حاصل ازاین مزایده به خزانه دولتی واریز می شود.

وی گفت:به دلیل کیفیت خوب گل نرگس امسال برداشت از این گلزارها به قیمت320 میلیون ریال به یکی از بهره برداران واگذار شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون بیان داشت:ظرف سال های گذشته با استفاده از اعتبارات سفر سال 87 رهبر معظم انقلاب به استان فارس 130 هکتار به وسعت گلزارهای این شهرستان اضافه شده است و درمجموع به 144هکتار رسیده است .

والی افزود:از این میزان 30 هکتاردرمنطقه دشت برم، 100هکتاردر ایستگاه تحقیقات دادین و مابقی به صورت پراکننده دراین شهرستان قراردارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون ادامه داد:گل های نرگس به دوسته تقسیم می شود ، گل نرگس واقعی ونرگس دروغین که نرگس دروغین بدون بو است اما نرگسی که در شهرستان کازرون تولید می شود از نوع طبیعی و بسیارمعطر و مقاوم در مقابل سرما واز بهترین نوع آن نرگس شهلا است .

والی گفت:به سبب مرغوبیت گل ها علاوه برعرضه آنها در بازارهای ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نیز صادر می شود.

یکی ازبهربرداران گل درمنطقه جره کازرون هم گفت: 30 نفراز مزایای اقتصادی برداشت گل دراین منطقه بهرمند می شوند .

وی که در مزایده برداشت گل نرگس در رقابت با رقبای خود پیروز شده ، گفت:هرکیلو گل نرگس در شهرستان کازرون بین 150 هزار تا 200 هزار ریال به فروش می رسد که با توجه به کیفیت بالای این محصول، عرضه کنندگان آن در بازار آن را به صورت شاخه ای و با قیمت گران تر به فروش می رسانند.

والی ادامه داد:از محل برداشت این محصول امسال درآمد خویی نصیب بهره برداران می شود و رابطینی هستند که پس از خریداری گل ها آن را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می کنند .


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
2
يه پيشنهاد:يه پارچه مثل همون پارچه كه تو نرگسزار زدن مبني بر اينكه اجازه ورود مردم به نرگسزار داده نميشه رو تو ابتداي جاده كازرون فراشبند بزنيد تا مردم اينهمه راه نروند و اونجا با اون صحنه هاي زشت و برخورد هاي ناجور روبرو نشن٠من جاي اين بابا بودم روم نميشد مصاحبه كنم٠آبروي كازرون اونجا بدجوري داره لگدمال ميشه٠
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
دقیقا،ما هم این همه راه رو خانوادگی رفتیم بعد اجازه ندادن،حالا جالب اینکه یه اتوبوس تور ایرانگردی هم اومده بود پر گردشگر،خیلی زشت بود
چوكار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
1
دوستي گله مي كرد مي گفت اين همه راه از شيراز به كازرون رفتيم براي ديدن گل نرگس و نرگس زار راهمان ندادند اين كار ها غبر از ابرو ريزي براي شهرستان ثمري ديگر ندارد متاسفانه منابع طيبعي افتخارش افزايش درامد است نه جذب گردشگر
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
1
قابل توجه فرماندار
آریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
یکی نیست به این رییس منابع طبیعی شهرستان کازرون بگه طرف هنر کرده پول یه پراید پوکیده داده واسه برداشت گل نرگس منطقه به این بزرگی که پولشم کجا خرج میشه خدا میدونه !!! ما 30 گردشگر بودیم رفتیم اما چیزی که باید ایدمون نشد . حالا حرف از جاذبه گردشگری هم میزنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما سکه داخل جیب رو نگاه کن گردشگر چیه
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
1
بنده از جانبازان و ازادگان 8 سال دفاع مقدس هستم . برای تفریح به نرگس زار دهستان جره همراه با دوستان هم سنگرم رفتم ولی متاسفانه این قطعه از سرزمین ایران اسلامی توسط رانت خوران و ویژه خوران محاصره شده بود و اجازه ورود داده نشد و مبلغ 25 هزارتومان بابت یک کیلو گل از بنده اخذ گردید و فاکتوری داده نشد. پیشنهاد بنده این است این قطعه به شهرداری بخش جره-بالاده واگذار گردد تا درامد ان در این بخش هزینه گردد و امکانات گردشگری ایجاد گردد. مثل باغ ارم شیراز ملی اعلام گردد و برای ورود به ان بلیط صادر گردد تا ابرو و حیثیت شهرستان کازرون از این بیشتر بازیچه دست رانت خوران و ویژه خوران قرار نگیرد. منابع طبیعی هیچگونه اقدامی در این نرگس زار انجام نداده و بطور نامشروع این محل را غصب کرده است.برای تائید سخن بنده از ریش سفیدان محل سوال بفرمائید. پیروز باد انقلاب سرخ حسینی و نابود باد ریشه ظلم و ستم در هر زمان و مکان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
0
کازرون نما چرا کامنت هایی که آقای والی رییس منابع طبیعی را نقد کرده حذف کردید.شرعا تکلیف دارید پیام قبلی را بارگذاری کنید.
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
بابا این کازرون نفرین شده است.
نه نماینده توجه میکنه و نه مردم به فکر ارتقاء جایگاه این شهرستان هستند.

خاک تو سر من که هر جا میرم میگم کازرون زندگی میکنم.

از این به بعد با خودم عهد بستم که هر که گفت کجایی هستی ، بگم شیراز.
آخه مردم کازرون واقعا شورشو درآوردند.

بابا یکم فرهنگ داشتن آدم رو نمیکشه(قابل توجه مردم این شهرستان نفرین شده)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹