پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۱
آیت‌الله‌ سبحانی با انتقاد از بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر برخی مسائل تصویر شده در آن را از اسرائیلیات و نامتناسب با شرایط امروز دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز خبر حوزه اعلام کرد آیت‌الله العظمی سبحانی در دیدار با عوامل تولید فیلم سینمایی "ملک سلیمان" درباره مجموعه "یوسف پیامبر" فرج‌الله سلحشور گفت: گرچه ازدواج یک مرد با دو خواهر در دوران رسالت حضرت یعقوب (ع) حرام نبوده، ولی دلیلی نداشت این مسئله در سریال گنجانده شود، زیرا بیننده در شرایط امروز از آن برداشت غیرصحیح دارد.

ایشان در بخشی دیگر از این دیدار اظهار داشت: مقام بشری انبیاء قابل تصویر است، ولی مقام معنوی بالای آنها که وحی باشد قابل تصویر و ریختن در قالب تجربه و فیلم نیست. باید مسائل معنوی حضرت سلیمان (ع) در فیلم با تمام ظرافت رعایت شود و مبدأ مسائل وحی به صورت مسائل عادی و ابتدایی درآید.

این مرجع تقلید حضرت سلیمان (ع) را مظلومترین پیامبر بنی‌اسرائیل عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در عین حالی که حضرت سلیمان (ع) حاکم بوده و حکومت کرده، ولی متاسفانه نویسندگان تورات و مسیحی به بدترین وضع آن را تشریح کرده‌اند که وارد کتاب‌های اهل سنت نیز شده است.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفت: نباید در فیلم "ملک سلیمان" مسائل اسرائیلیات و تهمت‌های ناروا به حضرت داود و سلیمان (ع) به تصویر کشیده شود. حضرت سلیمان باید جنبه الهی داشته باشد و بر اساس آیات قرآن کریم و از منابع تشیع ساخته شود و هرگز حالت افسانه‌ای به خود نگیرد.

مجموعه تلویزیونی "یوسف پیامبر" به نویسندگی و کارگردانی سلحشور جمعه‌ها از شبکه یک پخش می‌شود. فیلم سینمایی "ملک سلیمان" نیز به کارگردانی شهریار بحرانی در مرحله فیلمبرداری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳