پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
حاج نصرالله کتویی در مراسم سالروز آغاز عمليات كربلای 5 صورت گرفت:
به همت کانون نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت سالروز آغاز عمليات بزرگ كربلای5، مراسم خاطره گویی و تحلیل عملیات کربلای 5، برگزار شد.

به همت کانون نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مناسبت سالروز آغاز عمليات بزرگ كربلای5، مراسم خاطره گویی و تحلیل عملیات کربلای 5، برگزار شد.

در این مراسم که در روز پنج شنبه نوزدهم دی ماه، در نمازخانه این دانشگاه برگزار شد، «حاج نصرا... کتویی» از یادگاران و فرماندهان 8 سال دفاع مقدس به خاطره گویی و تحلیل این عملیات بزرگ پرداخت.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص عملیات کربلای 5، گفت: یکی از سخت ترین و به یادماندنی ترین عملیات های دوران جنگ که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده عملیات کربلای 5 است که پس از ناکامی در عملیات کربلای 4 طرح ریزی و اجرا شد.

این یادگار دفاع مقدس ضمن برشمردن تیپ های موجود در عملیات کربلای 5، خاطرنشان کرد: پس از شکست در عملیات کربلای 4، یک ماه زمان برای آمادگی رزمندگان ضروری بود اما با توجه به رخنه ای که در منطقه شلمچه در خطوط دفاعی دشمن ایجاد شده بود، دو هفته بعد از عملیات کربلای4، عملیات کربلای 5 در منطقه غرب خرمشهر و در محور شلمچه به سوی بصره و با رمز «یا فاطمه زهرا (س)» از سوی سپاه پاسداران آغاز شد.

وی اضافه کرد: زمین منطقه عملیات کربلای 5 در شرق بصره دارای ارزش و اهمیت زیادی بود و محور مواصلاتی شلمچه در واقع کلید فتح بصره به شمار می رفت.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه به استحکامات و موانع منطقه عملیاتی کربلای 5 که از سوی ارتش بعث عراق استقرار یافته بود، پرداخت و بیان داشت: استحکامات هلالی شکل، ایجاد منطقه آبگرفتگی، تعبیه سنگرهای بتونی، تعبیه سنگرهای کمین،ایجاد موانع عظیمی از سیم های خاردار، میدان های وسیع مین و سنگرهای بتونی ، ایجاد ده ها ردیف موانع گوناگون در آبگرفتگی ها و ... برخی از پدافندهای موجود به شمار می رفت که رزمندگان اسلام توانستند با توسل به «حضرت فاطمه زهرا (س)» از آنها عبور کنند.

کتویی با بیان اینکه عملیات کربلای 5، نتایج و دستاوردهای بسیار زیادی برای ما داشت، خاطرنشان کرد: با کمک امدادهای غیبی و عنایات خاصّ الهی در این عملیات توانستیم بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک عراق و پاسگاههای بوییان، شلمچه، کوت سواری و خیّن را به تصرف قوای خود درآوریم.

وی اضافه کرد: جزایر بوارین، فیاض و ام الطویل و شهرک دو ئیجی، رودخانه دو ئیجی و نهر جاسم و همچنین 10 کیلومتر از جاده شلمچه – بصره و نیز 11 پاسگاه فرماندهی ارتش بعثی عراق و 2655 نظامی عراقی نیز به کنترل قوای اسلام درآمد.

وی در پایان به ذکر چند خاطره از این عملیات پرداخت.

لازم به ذکر است قبل از این برنامه، مراسم پرفیض و روح بخش دعای کمیل با حضور دانشجویان برگزار شد.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جوشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
2
درود بر یادگاران دفاع مقدس که در پیچ و خم زندگی مان گم شده اند ...
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
0
من دو تا پسر عموم ویه پسر داییم رو توی کربلای 4و5 از دست دادم . روحشان شاد . خلوص نیت داشتند . مثل بقیه عزیزان . چند وقت پیش اقای ... یه جایی سخنرانی می کرد . من 5 دقیقه اولش بودم . نمی دونم تحریف تاریخ گناه حساب میشه یا نه ؟ حق الناس هست یا نیست . تهمت هست یا نه ؟ ایشون بازرگان را مهره امریکایی بیان می کرد . خوشبختانه بقیه حرفهاشون رو نبودم و نشنیدم . دوست دارم همه مون تاریخ رو بیشتر بخونیم . عجولانه و خطی هم قضاوت نکنیم . یا علی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰