پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
عضو هیات رییسه کنفدراسیون هندبال اسیا:
داوود توکلی نایب رییس فدراسیون هندبال به آمادگی ملی پوشان کشورمان برای حضور در مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمان جهان در بحرین اشاره کرد و گفت: اکنون در برهه حساسی قرار داریم و آرزوی دیرینه جهانی شدن هندبال با حمایت رسانه ها و اهالی این رشته محقق خواهد شد.

داوود توکلی نایب رییس فدراسیون هندبال به آمادگی ملی پوشان کشورمان برای حضور در مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمان جهان در بحرین اشاره کرد و گفت: اکنون در برهه حساسی قرار داریم و آرزوی دیرینه جهانی شدن هندبال با حمایت رسانه ها و اهالی این رشته محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از پنجم تا هفدهم بهمن ماه در شهر منامه پایتخت کشور بحرین برگزار می شود.

داوود توکلی 45 ساله داور ممتاز بین المللی ایران، 15 سال به عنوان تنها داور خارجی مقیم آلمان در تاریخ 100 ساله هندبال این کشور، مسابقه های بوندسلیگا را قضاوت کرد و اکنون عضو هیات رییسه فدراسیون بین المللی هندبال و نایب رییس کمیته داوران این فدراسیون است.

وی در سال های 1379 تا 1381 مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در کویت بود و از آن پس تاکنون عضو هیات رییسه و رییس کمیته داوران این کنفدراسیون نیز است.

توکلی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره موارد مختلفی از جمله تیم ملی هندبال ایران، شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، کمیته داوران کنفدراسیون آسیا و فدراسیون بین المللی هندبال و تلاش برای رفع مشکل حضور بانوان محجبه ورزشکار در میادین بین المللی صحبت کرد.

نایب رییس فدراسیون هندبال اظهار داشت: تیم ملی با حضور بهترین بازیکنان کشورمان زیر نظر رافائل کاستلو اسپانیایی که مربی باهوش و کاربلدی است به دور از هیاهو آماده نبردی تمام عیار با حریفان در بحرین می شود و در برهه کنونی به حمایت تمامی اهالی هندبال و رسانه ها نیاز دارد.

وی افزود: پرچم مقدس جمهوری اسلامی روی پیراهن تک تک بازیکنان تیم ملی می درخشد و همین دلیل کافی است تا در حساس ترین روزها یار و یاور تیم ملی و به تمام معنا مرد عمل باشیم.

توکلی از همه منتقدان هندبال در کشورمان خواست که در این برهه حساس برای حفظ منافع ملی و آبروی این رشته از اظهار نظرهای حاشیه ای بپرهیزند؛ چرا که حاشیه سازی ضریه جبران ناپذیری بر پیکره هندبال و حیثیت تیم ملی می زند و دستیابی به موفقیت را به خطر می اندازد.

وی روحیه اعضای تیم ملی هندبال ایران را بسیار مطلوب دانست و گفت: ملی پوشان، مردان خلق حماسه در روزهای دشوار هستند و به طو حتم با برنامه خوبی که برای تیم ملی هندبال تدارک دیده شده است، با ارایه نمایشی به یاد ماندنی از قدرت و استعداد هندبال ایران بر سکوی آسیا خواهند ایستاد و جهانی می شویم.

نایب رییس فدراسیون هندبال با قدردانی از حمایت های مالی موسسه ثامن الحجج(ع)ازتیم ملی کشورمان گفت: این موسسه در حالی که ورزش کشورمان با مشکلات مالی مواجه بود به کمک ورزش آمد و اقدام ارزشمندی انجام داد. خوشبختانه همه چیز فراهم است تا آرزوی دیرینه صعود تیم ملی هندبال ایران به مسابقه های قهرمانی جهان با رقم خوردن حماسه ای بزرگ در بحرین محقق شود.

توکلی درباره حضور روانشناس در کنار تیم ملی هندبال با توجه به مشکلاتی که در دوره قبلی حضور این تیم در مسابقه های قهرمانی آسیا به وجود آمد، گفت: در اینکه باید یک روانشناس کنار تیم باشد شکی نیست اما این موضوع به نظر سرمربی تیم ملی بستگی دارد و اگر وی چنین درخواستی ارایه کند بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

 

** بهترین داوران آسیا برای قضاوت مسابقات انتخاب شده اند

رییس کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا اظهار داشت: داوران قاره کهن را همیشه در مسابقات مختلف داخلی، بین المللی و آسیایی به طور کامل زیر نظر داریم و همواره از وضعیت آمادگی آنان مطلع هستیم.

توکلی افزود: قضاوت مسابقه های قهرمانی آسیا در بحرین را 6 کوبل (تیم) داوری برتر قاره کهن از کشورهای ایران (علیرضا موسویان و مجید کلاهدوزان)، کره جنوبی، ژاپن، چین، قطر و بحرین و 2 کوبل از کشورهای فرانسه و سوئد بر عهده خواهند داشت.

عضو هیات رییسه کنفدراسیون هندبال آسیا گفت: اعتقاد دارم شانزدهم دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین دشوارترین دوره این رقابت ها خواهد بود؛ چرا که طبق آیین نامه جدید 12 تیم شرکت کننده در مسابقات در دو گروه به مصاف یکدیگر می روند.

توکلی ادامه داد: این رقابت ها پیشتر در 3 گروه برگزار می شد اما اکنون برای اینکه شانس همه تیم ها برای صعود یکسان باشد در دو گروه مساوی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم اهمیت مسابقات را برای تیم های شرکت کننده از نخستین بازی تا انتها شاهد هستیم و هندبال دوستان دیدارهای حساس و تماشایی را مشاهده خواهند کرد.

وی ادامه داد: این رقابت ها برای کنفدراسیون هندبال آسیا نیز حساسیت بسیار زیادی دارد و فدراسیون بین المللی نیز رامن گالگو از اسپانیا را به عنوان نماینده خود به این رقابت ها اعزام خواهد کرد.

رییس کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا با اشاره به ارتقای سطح کیفی قضاوت داوران در آسیا خاطر نشان کرد: در مسابقه های باشگاه های آسیا در قطر با ارایه فرم ارزیابی داوران به تمامی مربیان تیم های حاضر در رقابت ها، از آنها خواستیم نکات منفی را اعلام کنند اما تمامی آنها از داوری ها ابراز رضایت کردند و حتی برخی از آنها داوری ها را بسیار عالی و بالاتر از سطح مسابقات توصیف کردند.

توکلی افزایش تعامل بین مربیان و داوران را از سیاست های کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا عنوان کرد و گفت: در دوره دو روزه آمادگی داوران پیش از آغاز شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین، از سرمربیان اسپانیایی تیم های ملی ایران (رافائل کاستلو) و قطر (والرو ریورا) دعوت کردیم تا هر یک موضوعی فنی را به داوران آموزش دهند.

وی خاطر نشان کرد: مربیان تیم های حاضر در بحرین می توانند در طول برگزاری مسابقات و هنگام آموزش داوران و ارایه نکات فنی به آنان، حضور داشته باشند و از موارد فنی مطلع شوند. این تعامل سبب ارتقای سطح قضاوت ها، همکاری و هماهنگی مربیان با داوران و ارتقای کیفیت مسابقات می شود.

شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی مردان آسیا از پنجم دی ماه در بحرین آغاز می شود و در گروه نخست این رقابت ها تیم های ایران، ازبکستان،کره جنوبی،چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، ژاپن و قطر حضور دارند.

تیم ملی هندبال ایران روز شنبه پنجم بهمن ماه درنخستین دیدارخود رو در روی تیم کره جنوبی قرار می گیرد وسپس در روزهای هفتم، نهم، یازدهم و سیزدهم بهمن ماه به مصاف عربستان سعودی، چین، ازبکستان و بحرین می رود.

از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود می کند و دیدار نیمه نهایی روز سه شنبه پانزدهم بهمن و دیدار نهایی روز هفدهم بهمن برگزار می شود.

سه تیم برتر این رقابت ها به مسابقات قهرمانی جهان درسال2015درقطر صعود می کند. چنانچه قطر بتواند یکی از رده های اول تا سوم این مسابقات را به دست آورد، به دلیل میزبانی مسابقه های جهانی، تیم چهارم رقابت ها نیز به عنوان نماینده دیگر آسیا در مسابقه های قهرمانی مردان جهان حضور می یابد.

تیم ملی هندبال ایران در دوره پانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی مردان آسیا در عربستان سعودی مقامی بهتر از پنجم کسب نکرد.

 

** رقابت های قهرمانی آسیا برای داوران هم حکم انتخابی دارد

نایب رییس کمیته داوران فدراسیون بین المللی هندبال گفت: شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی مردان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در بحرین، برای داوران قضاوت کننده در این رقابت ها نیز حکم انتخابی دارد.

توکلی اظهار داشت: عملکرد داوران در این رقابت ها به دقت زیر نظر گرفته می شود و کوبل های داوری آسیا برای قضاوت مسابقه های قهرمانی مردان جهان از بین آنها انتخاب خواهد شد.

وی افزود: برای قضاوت مسابقه های قهرمانی مردان جهان در قطر ابتدا 26 کوبل (تیم) داوری از قاره های مختلف به اردوی گزینشی و آزمون نهایی دعوت می شوند و از بین آنها 16 کوبل انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون دو کوبل از قاره آسیا برای قضاوت مسابقه های قهرمانی جهان انتخاب می شدند، اضافه کرد: تلاش می کنیم برای مسابقه های قهرمانی جهان در قطر سهمیه بیشتری برای حضور داوران آسیایی کسب کنیم؛ ضمن اینکه به قضاوت داوران کشورمان در این مسابقه ها نیز بسیار امیدواریم.

 

** صاحبان کرسی های بین المللی، سفیران کشورها هستند

عضو هیات رییسه فدراسیون بین المللی هندبال گفت: معتقدم هر نماینده و شخصیت ورزشی در فدراسیون بین المللی به عنوان یک سفیر برای کشورش در دنیا است؛ چرا که نام کشور او در مجامع بین المللی مطرح می شود و پیشرفت کشورش را نشان می دهد. کسب کرسی بین المللی افتخار شخصی نیست، بلکه به کل جامعه ورزش کشور تعلق دارد.

توکلی افزود: زمانی که در دیدار نهایی بازی های المپیک لندن به عنوان ناظر مسابقه حضور داشتم نام کشورمان در حضور 16 هزار تماشاگر اعلام شد و پرچم مقدس کشورمان نیز در سالن برگزاری مسابقه نمایان بود و به این موضوع افتخار می کنم.

نایب رییس کمیته داوران فدراسیون بین المللی هندبال تصریح کرد: این کمیته تشریفاتی نیست، بلکه بسیار فنی و تخصصی است و فردی که به عضویت این کمیته در می آید باید دارای علم، دانش و استعداد ذاتی فراوانی باشد تا بتواند به موفقیت برسد.

توکلی با بیان اینکه داشتن کرسی های بین المللی، پیشرفت ورزش کشورمان را نیز به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به ارتباطاتی که از این طریق حاصل می شود می توان امتیازهای مختلفی برای کشورمان کسب کرد و با سایر کشورها تعامل مطلوب تری برقرار کرد.

 

** تلاش برای رفع مشکل حضور بانوان محجبه در میادین بین المللی ورزشی

نایب رییس کمیته داوران فدراسیون بین المللی هندبال خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت هایی که بانوان ورزشکار کشورمان در میادین بین المللی داشتند تصمیم گرفته ام تجربیاتم را به طور کامل در اختیار مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار دهم.

توکلی افزود: با صحبت هایی که چندی پیش با رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم قرار شد پیگیری های اصولی برای رفع مشکل حضور بانوان محجبه در رشته بسکتبال و کاراته انجام دهیم.

داوود توکلی سال 2007 در مجمع عمومی فدراسیون بین المللی هندبال که در اسپانیا برگزار شد، نقش مهمی در اضافه شدن ماده ای به قانون شماره 4 رشته ورزشی هندبال مبنی بر استفاده بانوان از حجاب در مسابقات مختلف داشت.

در این ماده آمده است: بانوان هندبالیست می توانند از روسری به عنوان حجاب و شلوار بلند و پیراهن آستین دار در مسابقات هندبال استفاده کنند.

در واقع با اضافه شدن یک بند در کتاب قوانین هندبال مشکل حضور 650 میلیون زن مسلمان رفع شد و هر بانوی مسلمانی که تمایل داشته باشد می تواند بدون مشکل به رشته هندبال بپردازد.

با وجود اینکه حضور بانوان کاراته ایران با حجاب اسلامی در مسابقات رسمی از چندی پیش مجاز شده است اما آنان در بازی های کشورهای اسلامی در اندونزی و مسابقه های قهرمانی آسیا با مشکلات عدیده ای روبرو شدند. همچنین بانوان بسکتبالیست ایران نیز نمی توانند در رقابت های بین المللی حضور یابند.

 

** جانبازی در راه دفاع از میهن، بزرگترین افتخار توکلی

عضو ایرانی هیات رییسه فدراسیون بین المللی هندبال بزرگترین افتخار زندگی اش را جانبازی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: 18 ماه در جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در مناطق جنوب و غرب کشور از میهن خود دفاع کردم و تمامی افتخارات ورزشی که به دست آورده ام در مقابل این موضوع هیچ رنگ و بویی برای من ندارد.

توکلی که به عنوان بهترین ناظر مسابقه های هندبال بازی های المپیک 2012 شناخته و موفق به کسب نشان طلای فدراسیون بین المللی این رشته شده است، افزود: این نشان را به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنم و در صورتی که فرصتی فراهم شود تا خدمت ایشان برسم برایم بسیار لذتبخش خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر در بازی های المپیک لندن یا قهرمانی جهان به عنوان ناظر حاضر بودم فکر می کنم 70 میلیون ایرانی به یک نفر از خودشان افتخار می کنند.

فدراسیون بین المللی هندبال همواره پس از بازی های المپیک بهترین ناظر و کوبل داوری رقابت ها انتخاب می کند که این افتخار در بازی های المپیک 2012 لندن نصیب داوود توکلی و نشان طلا به وی اهدا شد.

توکلی اظهار داشت: وقتی یک عضو از جامعه ورزش به چنین افتخار جهانی می رسد نخستین فکری که به ذهنش می رسد این است که نشان به دست آمده را به رهبر و مردم کشورش تقدیم کند؛ از این رو هر لحظه آماده ام تا این نشان طلا را با افتخار تقدیم مقام معظم رهبری کنم.

داوود توکلی فرزند علی اصغر توکلی پیشکسوت مطرح هندبال ایران است و فعالیت در این رشته را از سال 1356 زیر نظر پدر خود و محمدحسن مصلایی پور در شهر کازرون آغاز کرد. وی نخستین مدرک داوری اش را (درجه سه) در سال 1363 کسب کرد و با طی کردن دوره های ارتقا به درجه ممتاز بین المللی دست یافت.

توکلی در سال های نه چندان دور به همراه جلال کوزه گری، علیرضا سلیمانی، سیدحسن حسینی و علی حیات پور از کشورمان در میادین بین المللی قضاوت کرده است.
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳