پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون گفت: از صدر اسلام تاکنون ریشه تمام فتنه‌ها تبعیت از هواهای نفسانی و بدعت در دین بوده است.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در جمع مردم عزادار و ولایت‌مدار کازرون که به مناسبت گرامی‌داشت سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در مسجد سیدالشهدا(ع) این شهر به سوگ نشسته بودند در سخنانی اظهار داشت: تمام بدبختی‌های امت اسلام از صدر تاکنون این بوده که پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک شاخص حقیقی در زندگی مسلمانان قرار نگرفته است.

وی افزود: گرچه پیامبر را تمام مسلمانان دوست دارند و در مقابل آن حضرت سر تعظیم فرود می‌آورند اما در زندگی فردی و اجتماعی به جای خدا و رسول خدا، مطیع هواهای نفسانی هستند.

امام جمعه کازرون گفت: پیامبر اسلام به امر خداوند در عید غدیر در مقابل 100 هزار حاجی بیت‌الله‌الحرام در صحرای غدیر خم امیرالمؤمنین علی(ع) را به عنوان جانشین و ولی خود معرفی کرد اما مسلمانان به فاصله 70 روز از ارتحال پیامبر همه چیز را فراموش و فدای هواهای نفسانی خود کردند.

خرسند تصریح کرد: در فاصله زمانی عید غدیر تا ارتحال پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) بزرگ‌ترین فتنه در سقیفه رخ داد و باعث شد که اکثریت مردود شوند و به عهد و پیمان خود پشت کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به فرمایشات مولای متقیان علی(ع) مهمترین ریشه فتنه را تبعیت از هواهای نفسانی و دل، حب مقام و ریاست‌طلبی و وابستگی به عناوین بیان کرد و گفت: آن دسته از افرادی که در سقیفه جمع شده بودند همگی مسلمان و پیرو پیامبر بودند اما هواهای نفسانی و تبعیت از دل باعث شد که به‌راحتی به فاصله 70 روز به عهد و پیمان خود با پیامبر روی برگردانند.

وی نوآوری‌های دینی و قرائت‌های گوناگون از اسلام از صدر تاکنون که نمونه بارز آن روشنفکرنماهای دوره اصلاحات بود را نوعی فتنه دانست و بیان داشت: اسلام یک قرائت بیشتر ندارد و آن پیامبر و اهل بیت بوده و مابقی انحرافی است.

خرسند ابراز داشت: در صدر اسلام پیامبر خدا حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین برگزید اما عده‌ای با قرائت‌های گوناگون از اسلام در مقابل تشخیص پیامبر یک تشخیص دیگری را تعریف کرده و به انحراف رفتند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه اگر مسلمانان تابع پیامبر اسلام بودند هیچ‌گاه فتنه سقیفه رخ نمی‌داد، یادآور شد: وجود معاویه‌ها و یزیدها، طلحه و زبیرها و نیز جنگ‌های صفین، خوارج، نهروان و جمل و فتنه روزگار ما همگی ریشه در انحراف و تبعیت از هواهای نفسانی دارد.

وی افزود: در فتنه 88 هوای نفس و لجبازی و یک‌دندگی برخی افراد باعث شد که کشور در هشت ماه به تلاطم بیفتد و میدان را به عده‌ای ضد دین، بهایی و یهودی بدهند که در روز عاشورا به عزاداران و خیمه و بیرق امام حسین(ع) و مقدسات مردم توهین کنند.

امام جمعه کازرون تأکید کرد: آن شیخ ساده‌لوح و موسوی فریب خورده به بهانه تقلب در انتخابات اسیر هواهای نفسانی و حب جاه و مقام شدند و بیانیه دادند و آن دسته از افرادی که در روز عاشورا آن همه فجایع مرتکب شده بودند را امت خداجوی خواندند.

خرسند در پایان تصریح کرد: روز عاشورایی که حتی هندوها نیز برای آن احترام قائل هستند و هر ساله تعطیل عمومی اعلام می‌کنند در پایتخت شیعه عالم به خیمه امام حسین(ع) اهانت شد و مسببان آن که یک فرد روحانی و یک نفر به ظاهر سید بود خم به ابرو نیاوردند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳