پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۸
با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی
امام جمعه موقت تهران به فداکاری‌ها و افتخارات شهرستان کازرون در جنگ با انگلیس، مبارزه با رژیم ستمشاهی، فتح سوسنگرد و حضور در جبهه حق علیه باطل اشاره کرد و اظهار داشت: تقدیم 1100 شهید گلگون‌کفن و وجود چند برابر آن رزمنده، جانباز و آزاده در کازرون مایه افتخار و سند زرینی برای نسل‌های آینده این شهرستان است.

به گزارش کازرون‌نما، امام جمعه شهر کازرون پنج‌شنبه شب در کنگره یادبود سرداران و 1100 شهید شهرستان کازرون که با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی، در سخنانی با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در سخنانی اظهار داشت: مردم شهرستان کازرون از نهضت مبارزه با استعمار انگلستان در خطه جنوب، ملی شدن صنعت نفت، قیام 15 خرداد و انقلاب اسلامی و نیز در جبهه‌های حق علیه باطل همیشه پیشتاز بوده و حضوری وصف ناشدنی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد خرسند افزود: در مهر ماه سال 59 کمتر از یک‌ماه از آغاز جنگ تحمیلی نگذشته بود که جوانان این مرز و بوم به سوی جبهه‌ها حرکت و در حماسه آزادسازی سوسنگرد حضوری فعال داشتند و در این راستا 50 شهید را تقدیم انقلاب کردند.

وی گفت: مردم کازرون این افتخار را دارند که هر ساله شاهد برگزاری یادواره شهدا هستند به طوری که در برخی از سال‌ها نیز این یادواره دو بار برگزار شده است.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا به منظور تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های جوان است تا آنان برای همیشه تاریخ فداکاری‌ها و افتخارات گذشتگان خود را به بوته فراموشی نسپارند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در سخنانی اظهار داشت: فلسفه تشکیل این‌گونه مجالس به منظور تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسلی بوده که بعد از انقلاب روی کار آمده و آن روزهای پرافتخار رزمندگان را ندیده است.

وی افزود: عنصر عشق به خدا، دعا و مناجات و توسل رزمندگان ما را در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل با نشاط نگاه داشت و دشمنی را که سه روزه می‌خواست تهران را فتح کند زمین‌گیر کرد.

امام جمعه موقت تهران استقامت را دومین عنصر برای فرهنگ شهادت عنوان کرد و افزود: در این راستا شهدای عزیز در پای حق با جان مبارکشان سرمایه‌گذاری و هزینه کردند و آرامش و امنیتی که امروزه داریم مدیون فداکاری‌های آنان است.

خاتمی تصریح کرد: رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط مقاومت و ایستادگی کردند بنابراین تا ابد ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آنان در اذهان ملت ما ماندگار و نور چشم ما خواهند ماند.

وی ابراز داشت: شهدا مایه افتخار اسلام و سیدالشهدا(ع) شدند و نشان دادند که پرونده عاشورا بسته نشده و یاران سیدالشهدا(ع) برای همیشه تاریخ آماده جانفشانی هستند.

امام جمعه موقت تهران به فداکاری‌ها و افتخارات شهرستان کازرون در جنگ با انگلیس، مبارزه با رژیم ستمشاهی، فتح سوسنگرد و حضور در جبهه حق علیه باطل اشاره کرد و اظهار داشت: تقدیم 1100 شهید گلگون‌کفن و وجود چند برابر آن رزمنده، جانباز و آزاده در کازرون مایه افتخار و سند زرینی برای نسل‌های آینده این شهرستان است.

خاتمی وجود عالمان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی و تدین کازرون را به عنوان شناسنامه و هویت این شهرستان برشمرد و گفت: به برکت این عالمان دینی رعایت حجاب اسلامی به ویژه حجاب ملی چادر در شهرستان کازرون حتی قبل از انقلاب نیز مرسوم بود و قابل قیاس با برخی جاها نبود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد : غربی‌ها به ویژه آمریکا اهل تعامل نیستند و بیش از آن که اهل تعامل و مذاکره باشند در پی جنگ و خونریزی هستند.

خاتمی گفت: آمریکا و غربی‌ها در این مذاکرات به دنبال منافع خودشان هستند و اهانتی که ظرف یکی دو هفته گذشته به ملت ایران روا داشتند در بعد از انقلاب کم‌سابقه بود.

وی افزود: دروغ‌گویی و خیانت آمریکایی‌ها برای ملت ما در طول تاریخ به ویژه از سال 1332 ثابت شده و هیچ‌گاه کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم دیکتاتوری طاغوت و صدام ملعون در جنگ هشت ساله و تحریم و تهدید و چند خیانت دیگر را فراموش نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکا بعد از انقلاب اسلامی تاکنون تمام تلاش خود را در براندازی نظام صرف کرده و به حمد الهی و مقاومت ملت ایران به اهداف شوم خود نرسیده و از این پس نیز نخواهد رسید.

خاتمی بیان داشت: دولت آمریکا با تشدید تحریم‌های ظالمانه از مرداد سال 91 در پی آن بود که در یک‌ماه دست‌های تسلیم ملت ایران را ببنید اما برعکس با دست‌های گره‌ کرده مرگ بر آمریکا مواجه شد و هنوز که هنوز است آمریکا دارد خمیازه می‌کشد.

وی گفت: عنوان نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری سکوی پرش به جلو همراه با شعار هیهات من‌الذله است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فرهنگ این ملت زندگی با عزت را می‌خواهد گفت :هیئت دیپلماسی کشورمان با وجود اینکه در پی خدمت هستند باید در پای عزت ملت محکم بایستند و ذره‌ای عقب‌نشینی نکنند چراکه غربی‌ها گام به گام جلو می‌آیند.

خاتمی عنوان‌های حقوق بشر و ساخت موشک دوربرد را از عناوین مطرح و زیاده‌خواهی غربی‌ها بیان کرد و گفت: غرب با تمام هویت اسلامی ما درگیر است و در پی بهانه‌گیری بوده بنابراین فقط با مقاومت می‌توان جلوی زیاده‌خواهی‌های آنان را گرفت.

مراسم یادبود سرداران و 1100 شهید شهرستان کازرون با مداحی حاج کاظم محمدی به پایان رسید.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شاکر
|
United States
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
1
2
یادشون رفته شب یلدا را هم پیشاپیش تبریک بگن!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
2
0
امام جمعه موقت تهران با این اوصاف که از کازرون گفتی آیا جایگاه فعلی در شان مردم می باشد چرا کازرون فرمانداری ویژه نشد
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
2
اقای مهدی این را باید از دولت ووزارت کشور و استاندار پرسید نه از امام جمعه موقت تهران این بنده خدا چکاره است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷